La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Noves metodologies formatives

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Noves metodologies formatives"— Transcripción de la presentación:

1 Noves metodologies formatives
Maig de 2005

2 Les idees

3 La formació: factors diferencials
Cal fer les coses de manera diferent? Sí, si això vol dir fer-les millor... per a tots Què podem fer perquè sigui diferent? Quan ho fem Qui ho fa A on ho fem Per què ho fem Com ho fem Innovació Precaució! No podem perdre mai de vista els objectius formatius

4 La formació: factors diferencials
Què farem com sempre? Quan ho fem: no tenim temps! Qui ho fa: qui sigui... A on ho fem: no tenim lloc! Per què ho fem: no tenim més remei Com ho fem: com podrem.... Una primera aproximació: comunicar, formar, donar suport Tres índexs: temps, mecanismes, canals Divideix i guanyaràs!

5 L’entorn formatiu real
La formació mixta: enfoc d’utilitat Formació mixta Activitats Canals Col·lectius Temporalitat: Informació, Formació, Suport Competències L’entorn formatiu real Econòmic Bonic Ràpid Infalible Fem de les necessitats virtuts

6 Metodologia “Blended Learning”
Formació mixta Metodologia “Blended Learning” Objectiu: Dissenyar solucions particulars a cada cas i emprar la “barreja” de mètodes, tècniques i recursos formatius més adequats. METODOLOGIA DE FORMACIÓ “BLENDED LEARNING”” METODOLOGIA DE FORMACIÓN “BLENDED LEARNING” CONEIXEMENTS e e - - learning learning Taller Taller HABILITATS Coaching Coaching ACTITUDS Presencial Presencial Outdoors Outdoors

7 Mapa d’activitats: Sinergies i enfocament multidisciplinar
SERVEI GLOBAL DE GESTIÓ DEL CANVI OPERATIU Informació Objectiu: Aplicar l’activitat més adequada al tipus de necessitat concreta ... BO Continguts BO Contenidos BO Formació BO Formación Coaching Coaching e e - - learning learning FORMACIÓ Outdoors Outdoors F. Presencial F. Presencial BO Administració BO Administración SUPORT Disseny multimèdia Diseño multimedia Talleres Tallers FrontOffice FrontOffice Eventos Events Merchandasing Marxandatge Plan de comunicación Pla de comunicació BO: Backoffice COMUNICACIÓ

8 Mapa de canals vs tipus de servei
Visió de l’usuari CANALES GESTIÓN DEL CAMBIO OPERATIVO CANALS GESTIÓ DEL CANVI OPERATIU Informació Objectiu: Utilitzar el canal més idoni pel tipus de necessitat concreta . SUPORT FORMACIÓ Módulo 10 Competencia 3 Nivel 5 MKT CORPORATIU

9 Servei destinat a tots els col·laboradors
Col·lectius Servei destinat a tots els col·laboradors ... tot i tenir com a premisses bàsiques en el disseny i realització d’activitats: la segregació i la diferenciació.

10 El plantejament multiformat: les 3i
Impacte A nivell organitzatiu Interès Per part de l’alumne Innovació Els formadors es motiven

11 Les experiències

12 [enter] Objectiu Condicionants Acció: Jornada
Gestionar positivament un canvi incidint en coneixements i habilitats Condicionants Canvi d’entorn comercial i de metodologia formativa Col·lectiu molt dispers Generar confiança en els nous mecanismes Segregació estricta entre usuaris interns i externs Sostenible Acció: Jornada

13 [enter]: model de solució
Tipus de canvi Solució Mecanisme Necessitat generada Anticipació Impacte Implicació Proximitat Adaptació Suport Servei Acompanyament

14 [enter]: Concreció dels mecanismes
“La sinergia del canvi” [Events] Implicació Servei [Campanya de comunicació]

15 Acció: sessió magistral
ECO Objectiu Venda interna del projecte Condicionants Implantació nou model econòmic financer i nou model de formació i suport Col·lectiu multinacional Minimització de recursos: plantejament “minimalista” Independència absoluta de la infraestructura de suport Acció: sessió magistral Naming, logo, base line, línia gràfica específica Event de presentació conduït per un únic formador Suport amb recursos audiovisuals Gadget i banderoles Primera part Segona part

16 Acció: Taller e-working
Objectiu Introducció a les noves tecnologies: coneixements, habilitats i actituds Condicionants Formació clàssica orientada a l’ús, no a la utilitat Dificultat en avaluar els impactes de les tecnologies de la informació Potenciació del sentiment de “descoberta” Acció: Taller e-working Disseny a mida d’un entorn virtual exhaustiu Trama feta a mida: impacte en eines i en visió de negoci e-working

17 Objectiu Condicionants Acció: CRUCISCRABBLE CRUCISCRABBLE
Treballar valors i coneixements Condicionants Format tipus joc Treballar valors concrets Potencia el treball d’equip dins la globalitat Acció: CRUCISCRABBLE Joc de taula Elevada frexibilitat: diferents modalitats de joc i objectius associats

18 Acció: “En construcció”
Objectiu Treballar un escenari de canvi Condicionants Modalitat experiencial Model de canvi real: metàfora de l’entorn de negoci Acció: “En construcció” Activitat participativa Escenari de canvi quantitatiu i qualitatiu Modelatge de canvi real centrat en els processos de planificació i de posada en marxa

19 Objectiu Condicionants Acció: Sherlock Sherlock
La importància de la lectura Condicionants Format tipus joc Treballar valors concrets Potencia el treball d’equip dins la globalitat Acció: Sherlock Joc de Pistes Lectura garantida (objectiu) conjuntament amb accions de distracció


Descargar ppt "Noves metodologies formatives"

Presentaciones similares


Anuncios Google