La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Francesc J. Sànchez, Josep Jordana

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Francesc J. Sànchez, Josep Jordana "— Transcripción de la presentación:

1 Resolució de problemes (PBL) en classes basades en l’aprenentatge cooperatiu a l’EETAC - UPC
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana Castelló de la Plana, 27 de juny de 2011

2 El mètode d’instrucció sistemàtic a l’assignatura CSD
Integració de continguts amb: Anglès tècnic Treball en equip (CL) Aprenentatge basat en problemes (PBL) Aprenentatge autònom Ús d’instruments de laboratori Gestió de projectes Learning objectives and cross-curricular skills Repeated every term After completing the course, students have to be able to … In and out of class timetable, problem-based learning, application project Activities and study time scheduling Course evaluation Coherence and consistency Student questionnaires, and instructors processing Method for solving assignments Cooperative Learning, integrated learning of content and competencies, Learning by doing Continuous formative and summative assessment Active methodologies Individual and group assessing, every work sample counts and can be improved, group e-portfolio No need of traditional exams

3 Fem visible la matèria (portafoli d’assignatura)

4 També la feina dels estudiants ... (portafoli del grup cooperatiu)
Cooperar i publicar

5 PBL  Els exercicis o problemes del curs
plan - develop - simulate - implement - test - and communicate PBL  Els exercicis o problemes del curs Aquest és el que es planteja i es resol amb la participació de tots els grups de classe Si tota la classe no fa la seva feina, el problema no es pot resoldre - Procediment únic per resoldre tots els problemes - L’avaluació contínua formativa permet millorar les qualificacions una vegada s’han corregit per part del professor

6 Exemple: un processador dedicat (multiplicador seqüencial) en un xip
Problema obert, amb múltiples solucions

7 Phases: (1) understanding the problem (2) devising a plan (3) carrying out the plan (4) looking back Repartiment de components entre els grups cooperatius: Components relacionats amb continguts de capítols anteriors per consolidar

8 Una vegada cada grup té el component assignat, realitza el disseny seguint els mateixos procediments que en exercicis anteriors La solució es penja en els portafolis i queda a l’abast de tota la classe El professor fa la tasca de controlador/enginyer en cap i manté al dia la pàgina web del projecte amb enllaços als components “fabricats”

9 Algunes enquestes

10 Algunes enquestes

11 Per concloure ... Usar PBL i AC permet integrar diverses competències genèriques amb els coneixements específics per aprendre significativament. Treballar amb problemes “reals” complexos permet la col·laboració de tota la classe estructurada en grups cooperatius base. L’ús d’eines de disseny professionals, tot i la complexitat que representa, permet simular un “lloc de treball real” en una empresa del sector. L’experiència és acceptada pels estudiants, tot i que són conscients del volum de feina que representa (però dintre dels ECTS assignats!)


Descargar ppt "Francesc J. Sànchez, Josep Jordana "

Presentaciones similares


Anuncios Google