BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
Advertisements

XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Recerca “LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE”
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recursos Informàtics en Història
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Antecedents (el context) Centre IATIC
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
EL PLA INDIVIDUALITZAT
El viatge de Primària a Secundària
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Presentació de 1r d’ESO Curs
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Gestió participativa dels projectes de centre
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS
Catàleg de llocs de treball del CPNL
CRAI: Unitat de Docència
REUNIÓ FAMÍLIES 1r ESO maig 2019
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
Presentació assignatura
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS 3 maig 2006 Maria Domingo Coscollola BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS

Bones Pràctiques Què són BP? Què exigeixen BP? Intervencions docents que faciliten desenvolupar activitats d’E-A en un context amb alt nivell d’eficàcia i eficiència. Què exigeixen BP? On és el seu potencial BP?

Indicadors que augmenten la potencialitat didàctica de BP Relacionats amb el disseny: Integració en el context. Globalització i/o transversabilitat. Diversitat en continguts, estratègies. Ús de diversos recursos: vídeos, CD... Relaccionats amb accions a fer pels estudiants i professors: Fer activitats cognitives de nivell superior. Afavorir treball autònom, estratègies d'autoaprenentatge i processos metacognitius. Afavorir hàbits de perseverància, superació.... habilitats socials... el caire creatiu i/o aplicatiu. Canviar rols tradicionals. Relacionats avaluació i tasques posteriors: Autoavaluació, avaluació formativa, tutorització...

Factors faciliten fer BP? Alumnat: Homogeneïtat de l'alumnat (interessos, coneixements previs...). Centre: Disposar infraestructures i elements tecnològics. Manteniment dels recursos: ordinadors, PD...  Disposar de recursos curriculuar: biblioteca, vídeos, materials multimèdia... Organització i cultura de centre... Actitud positiva de l’equip directiu i claustre. Professorat: Adequada formació pedagògica i tècnica ús TIC. Habilitat didàctica en el disseny i gestió d'intervencions formatives. Coneixement dels recursos curriculars disponibles. Motivació i actitud innovadora. Administració educatica: Incentius, plans de formació, suport, seguiment, assessorament...

Models d´ús didàctic de les TIC 1. Ús Pissarra Digital (grup classe) El professor explica i fa preguntes. Els alumnes mostren informació d'internet.. El professor i els alumnes usen cercadors. Els alumnes presenten feines ( individuals o de grup). Realització d'exercicis entre tots i correccions. Comunicacions: correu electrònic, xat o videoconferència... 2. Ús de l'ordinador del racó classe Obtenir informació, comunicar-se amb altres... Exercicis de recuperació, ampliació o avaluació.  3. Ús dels ordinadors en grups de 3 o 5 Projectes, investigacions, deures... 4. Ús dels ordinadors individual o per parelles Avaluació individual, debats, fòrums, programes d’informàtica...

Resum Quan pensem com aplicar un MODEL en un context i ho apliquen... aleshores es genera una BONA PRÀCTICA o no. Un mateix MODEL pot donar lloc a infinites BONES i males PRÀCTIQUES. Les BONES PRÀCTIQUES doncs... són concretes. Suposen l'aplicació d'un MODEL en una situació concreta.