La Unió Europea Guia didàctica.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Advertisements

CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
L’ordinador i els Sistemes Operatius(S.O)
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
Elaboració d’un mapa temàtic
Toca fusta FENT DECORATS
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Recursos Informàtics en Història
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
L’Expressió escrita.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Tesis Doctorals en Xarxa
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
TECNOLOGIA.
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
Xavi Fabregat 4tA Karim Atsailali 4tA
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
El currículum a l’educació primària
INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Presentació assignatura
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

La Unió Europea Guia didàctica

Introducció Alumnat Objectius Procés Recursos Avaluació Conclusió Referències

INTRODUCCIÓ Aquesta WebQuest ha estat dissenyada com a part del projecte final del curs “Eines i aplicacions informàtiques en l’educació” que organitzen l’Associació de Mestres de Rosa Sensat i la Universitat Oberta de Catalunya. Té com a objectiu que l’alumnat conegui la Unió Europea: els seus objectius, els països que la formen, quina és la seva moneda, quines són les seves institucions i els seus organismes. La raó d’escollir aquest tema és desenvolupar en l’alumnat l’interès per la construcció de la unitat d’Europa, tot destacant que la Unió Europea és un fòrum de països democràtics.

ALUMNAT Aquesta WebQuest s’adreça a l’alumnat de sisè curs de Primària. Per aconseguir els objectius utilitzaran la xarxa com a font d’informació. La WebQuest és una eina de reforç i ampliació dels coneixements que han treballat a l’aula i es planteja com un treball col·laboratiu. Per dur a terme la WebQuest cal que l’alumnat tingui uns coneixements mínims de les TIC: -Saber utilitzar un navegador. -Tenir coneixements bàsics del processador de textos Word. -Capturar imatges a Internet. -Inserir imatges en els documents. -Tenir coneixements bàsics del programa de dibuix Paint Shop Pro -Saber imprimir documents.

OBJECTIUS CURRICULARS ÀREA: CONEIXEMENT DEL MEDI SOCIAL I CULTURAL CONCEPTUALS:  Conèixer la Unió Europea, les seves institucions i funcionament. PROCEDIMENTALS:  Recollir informació i organitzar-la en mapes conceptuals, quadres i esquemes.  Adquirir destreses d’ordenació temporal i representar la successió en cronologies.  Interpretar i construir mapes. ACTITUDINALS:  Valorar i respectar totes les persones i cultures.  Reconèixer-se membre actiu d’una comunitat amb identitat pròpia.  Desenvolupar hàbits de convivència i participació democràtica a tots els nivells.

PROCÉS Aquesta WebQuest consisteix en elaborar: Una cronologia històrica (en format Word) on quedin reflectits els fets més rellevants de la construcció de la Unió Europea. La composició d’un mural amb: Un document amb els objectius de la UE. Un document amb les institucions de la UE i les seves funcions, així com els seus organismes. Un document amb tota la informació sobre l’euro. Imatges en color dels bitllets i monedes d’euro. Un mapa (fet amb Paint Shop Pro) amb els països de la UE i una llegenda amb la data d’incorporació.

PROCÉS En l’apartat Procés de la pàgina de l’alumnat hi han els recursos necessaris per dur a terme aquesta tasca. L’objectiu de la WQ és que els alumnes siguin autònoms en el procés d’elaboració del treball, però el/la mestre/a cal que sigui present per tal de donar suport a l’alumnat. Cal saber el nivell de competència TIC de l’alumnat abans de començar a treballar. Cal que el/la mestre/a previament a l’inici de la WQ conegui bé les diferents activitats i comprovi el bon funcionament dels recursos informàtics.

PROCÉS TEMPORITZACIÓ Aquesta temporització plantejada és flexible i dependrà en gran mesura de les habilitats i els interessos dels diferents grups, que seran els que marcaran el ritme de treball.

PROCÉS TEMPORITZACIÓ Sessió 1: Constitució dels diferents grups: 3 o 4 alumnes per grup. El/La mestre/a explica la tasca a realitzar. Així mateix explica els criteris d’avaluació perquè l’alumnat conegui quins aspectes de la seva tasca es valoraran. A continuació comencen a treballar fent l’activitat 1. L’alumnat ha de cercar, seleccionar i processar la informació que obtindrà dels enllaços proposats.

PROCÉS TEMPORITZACIÓ Sessió 2: La primera part de la sessió serveix per acabar l’activitat 1 i donar-li forma definitiva a la cronologia. Després inicien l’activitat 2: primer s’han de repartir els diferents rols ja que és un treball cooperatiu. Un cop definits els rols dels components de cada grup han de començar ha treballar de forma individualitzada.

PROCÉS TEMPORITZACIÓ Sessió 3: En aquesta sessió cada alumne/a aportarà el seu treball i faran una posta en comú interna de cada grup. Després pasaran a elaborar el mural amb la informació obtinguda i els penjarem a l’aula ordinària. Serà una sessió on l’alumnat dedicarà molt de temps a utilitzar la impressora de color, cosa que cal tenir en compte. Per tant donarem per acabada l’activitat 2.

PROCÉS TEMPORITZACIÓ Sessió 4: Realitzaran l’activitat 3. Cal pintar el mapa amb l’ajuda del Paint Shop Pro, posar el nom dels països i incloure una llegenda amb la data d’incorporació a la UE. Amb aquesta activitat es dona per acabada la WQ, per tant els diferents grups faran la darrera revisió de tots els materials elaborats.

RECURSOS Per dur a terme aquesta WebQuest necessitem els següents recursos: Maquinari: Un ordinador per a cada grup (per dur a terme l’activitat 2 seria bo tenir més ordinadors) Els ordinadors han de tenir connexió ràpida a Internet Impressora en color Programari: Processador de textos (Word) Paint Shop Pro Navegador d’internet

RECURSOS Recursos utilitzats per a elaborar la WQ: De mestr@ a mestre/a. Recursos per a l’aula Comunitat Catalana de WebQuest The WebQuest Page de Bernie Dodge http://www.xtec.es/recursos/webquests http://www.gifmania.com/

AVALUACIÓ Per avaluar el procés tenim la rúbrica que ens servirà per a comprovar fins a quin punt l’alumnat ha assolit els objectius que ens havíem marcat. Cal que l’alumnat conegui quins seran aquests criteris d’avaluació abans de començar el treball. La rúbrica es troba a la pàgina de l’alumnat a l’apartat d’avaluació.

CONCLUSIÓ Ara els vostres alumnes tenen un bon coneixement de molts aspectes d'aquesta comunitat europea a la qual pertanyen. Coneixen els països que la formen, la seva moneda, les seves institucions i organismes, els seus objectius,... També amb aquesta WQ han millorat les seves habilitats amb les TIC i han utilitzat diferent programari per a obtenir el seu treball.

REFERÈNCIES Aquesta WebQuest ha estat dissenyada per Isidor Alberich Torruella, mestre i alumne del postgrau "Eines i aplicacions informàtiques en l'educació" que organitzen l'associació catalana de mestres Rosa Sensat i la UOC. El meu agraïment a tots els tutors d'aquest postgrau i molt especialment a la coordinadora Tona Castell, pels seus coneixements i el seu suport. Algunes de les imatges utilitzades en aquesta WQ han estat extretes de diverses pàgines web i d'altres han estat escanejades de llibres de text. El meu agraïment a l'autor de les WQ, el senyor Bernie Dodge (http://webquest.sdsu.edu/) per la seva aportació al món de l'ensenyament.