IES-SEP ESTEVE TERRADAS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Advertisements

Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
i el que no es pot avaluar
Què és un pla Individualitzat ?
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
La gestió per processos
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Projecte d’estalvi energètic
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
Seminari d’Educació Especial
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Presentació de 1r d’ESO Curs
Presentació BATXILLERAT
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Projecte final de carrera Què és?
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
IES-SEP ESTEVE TERRADAS
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
un camí cap a la convivència i el diàleg
IES-SEP ESTEVE TERRADAS
Presentació assignatura
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
CICLES FORMATIUS.
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

IES-SEP ESTEVE TERRADAS AUDITORIA INTERNA DEL “Sistema de Gestió de la Qualitat” DILLUNS 13 I DIMECRES 15 DE DESEMBRE DE 2004 EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

OBJECTIUS DE L’AUDITORIA IES-SEP ESTEVE TERRADAS OBJECTIUS DE L’AUDITORIA Objectiu general: Auditoria interna de tot el SGQ per tal de corregir les NO CONFORMITATS abans de l'auditoria de certificació prevista per al mes de març de 2005. Objectius específics: Verificació de la realització del servei d'acord amb el previst als Plans de Qualitat, orientació de l'institut cap a la satisfacció dels clients (alumnes, famílies, professors, etc.), orientació de la gestió per processos, adaptació del cicle PDCA, funcionalitat i adequació sistema documental. EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

IES-SEP ESTEVE TERRADAS PLA D’AUDITORIA I Equip auditor: Pere Canyadell (DE), Andrés Villena (ET), 1 professor/a xarxa QiMC. Professors guies: Olga Quesada. Professors acompanyants per a formar-se com auditors: 1 inspector (No és del centre) M. Àngels Luque, Marta Abad, M. Carmen Brito, Anabel Rodríguez i Sergi Reverte, com a professors/es que participen a l’equip de millora de RSGQ i “possibles futures auditors/es” del SGQ! EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

IES-SEP ESTEVE TERRADAS PLA D’AUDITORIA II Calendari: Dilluns 13 i dimecres 15 de desembre. Horaris: dilluns 13 de 09.45h. a 14.30h., i dimecres 15 de 12.30h. a 18.30h. Espais: dilluns es realitzarà a direcció i coordinació de qualitat. El dimecres a coordinació ESO-Batx i Departaments de Famílies Professionals. Les convocatòries personalitzades ja estan distribuïdes. EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

PLA D’AUDITORIA (Aclariments) IES-SEP ESTEVE TERRADAS PLA D’AUDITORIA (Aclariments) L'objectiu és conèixer el grau d'implantació del SGQ i en cap cas jutjar ni qüestionar a ningú, ja que es dona per entès que tothom vol fer les coses bé, d'acord amb l'establert al Projecte de Centre aprovat pel Claustre i Consell Escolar. La qual cosa vol dir que no es busquen culpables sinó que es cerquen les causes potencials que determinen les NO CONFORMITATS, o el que és més important, les oportunitats de millora. En qualsevol cas és convenient saber que l'auditoria es basa en un sistema de mostreig amb la qual cosa sempre existeix la possibilitat de no determinar correctament les causes, per això al final es presenta un informe amb les qüestions detectades a l'equip directiu i es contrasta la informació i es determinen quines causes s'han d'abordar i amb quina prioritat. EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

PLA D’AUDITORIA I (Consideracions prèvies) IES-SEP ESTEVE TERRADAS PLA D’AUDITORIA I (Consideracions prèvies) Els professors hem de tenir present que L'Institut té un Projecte de Centre, una Política de Qualitat i uns objectius anuals enfocats a la satisfacció de les persones que reben el servei que proporciona l'Institut des de les totes les àrees relacionades amb el servei principal, el procés d'Ensenyament – Aprenentatge el qual està concretat en un Projecte Curricular de Centre. L'equip humà de l'Institut tenim unes responsabilitats definides al RRI. Els professors coneixem com hem d'actuar d'acord amb l'organització de centre i els procediments, els quals ens guien en COM hem de fer les accions definides als processos clau determinats al mapa de processos de l’Institut. Els més importants referents a l'Ensenyament-Aprenentatge són els procediments inclosos als Plans de Qualitat d'FP i d'ESO-Batx.: acollida, acollida nouvinguts, activitats d'aula, tria de variables i optatives; orientació, seguiment, avaluació i qualificació, formació en centres de treball i activitats fora d'aula. EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

PLA D’AUDITORIA II (Consideracions prèvies) IES-SEP ESTEVE TERRADAS PLA D’AUDITORIA II (Consideracions prèvies) S'ha de tenir en compte que el servei està definit al PCC i concretat a les programacions dels crèdits les quals s'han de planificar el mes de setembre, es revisen al llarg del curs, es verifica l'acompliment mitjançant el control dels crèdits i acta del Departament i finalment es valida el PCC a la reunió de Comissió Pedagògica per tal de planificar el proper curs. EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

COM ES DESENVOLUPARÀ L’AUDITORIA IES-SEP ESTEVE TERRADAS COM ES DESENVOLUPARÀ L’AUDITORIA Presentació dels objectius de l'auditoria i equip auditor (també d'acompanyants i guies). Explicitar el compromís d'integritat, confidencialitat i discreció. Per això es demana la confiança dels auditats. Explicar perquè es fan anotacions. Explicar quins seran els següents passos a seguir en el procediment d'auditoria (entrevista, comprovació documentació, observació, etc.) Com els arribaran els resultats. EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

Quins documents ens poden demanar IES-SEP ESTEVE TERRADAS Quins documents ens poden demanar Ens poden demanar tots els documents que es desprenen dels procediments aprovats i el funcionament determinat pel propi centre. En qualsevol cas segur que ens demanaran el que tenim previst als Plans de Qualitat de l’ESO-Batx i els CCFF, ja que en aquests plans és determina el més important que fem, el procés d’EA i s’ha establert i consensuat el mínim que tots nosaltres hem de fer i evidenciar. Tot ai això es poden destacar els següents documents: EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

IES-SEP ESTEVE TERRADAS DOCUMENTS Registre de planificació i seguiment de la programació: Es porta a la llibreta del professor/a la planificació i el control de les activitats i continguts, i les hores realitzades a les unitats didàctiques, ja que al finalitzar el curs el Departament Didàctic avalua el desenvolupament dels Cicles i Crèdits, proposa la seva millora i lliura a Coordinació d’FP el document següent, inclòs al document programació dels Crèdits. EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

IES-SEP ESTEVE TERRADAS Registre d’avaluació D’acord amb el procés d’Ensenyament-Aprenentatge tots les professors i professores mantenen actualitzats, en la llibreta del professor/a o en qualsevol altra format sempre que sigui paper, els següents registres: Nom del curs, grup i crèdit al qual pertanyen les anotacions. Llista dels alumnes que s’han d’avaluar. Notes de l’1 al 10, i/o codis d’avaluació (amb els seu significat) per a cada alumne/a, corresponents als diferents ítems, instruments o formes d’avaluació. Exàmens, controls, treballs i d'altres instruments d'avaluació. Les qualificacions de l’avaluació ordinària i extraordinària i final del crèdit, quan es produeixen. Les assistències i/o les faltes d’assistència de l’alumnat avaluat. Full inici de curs (ESO-Batx) o evidències que s’ha explicitat els continguts a desenvolupar al crèdit, criteris metodològics, d’avaluació i recuperació. Programacions. EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

IES-SEP ESTEVE TERRADAS Registre de tutoria Actes de reunions d’Equips Docents, còpia de l’acta d’avaluació i còpia de l’acta trimestral de notes (format del software WinSec). Fitxa personal de l’alumne (format del software WinSec) amb indicacions, si és el cas de: entrevistes amb l’alumne i/o família, actuacions endegades, dades rellevants, incidències i /o d’altres. Copia acta delegat/da grup, full d’autorització general de sortides signat pels pares (en el cas de CCFF les autoritzacions són per sortides puntuals), còpia autorització assistència a TAE si s’escau (ESO), llista d’alumnes que assisteixen a l’aula de nouvinguts, si s’escau (ESO), full de tria de CV/ Optatives i llistats corresponents (ESO-Batx.), seguiment del PAT, llistat d’alumnes amb assignatures pendents i pla de treball, dossier benvinguda alumnes i agendes guia dels alumnes. La Planificació de les pràctiques, el Pla d’activitats i el seguiment de la Formació en Centres de Treball (sense format, llibreta del professor). EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

IES-SEP ESTEVE TERRADAS DEPARTAMENTS Acta de reunions de Departament. (Copia al director), és convenient disposar d’un punt trimestral del grau d’avançament o seguiment de les programacions per crèdit i curs. Acta d’inici de curs específica per l’harmonització de les programacions (També una altra a final de curs) Registre de les sol·licituds d’activitats extraescolars (ESO-Batx). Programacions. Revisions de les programacions. Elements per al disseny de les programacions (currículums). Validació de les programacions del Departament i/o Projecte Curricular de cicle o Família. Control dels canvis introduïts. Llistat de llibres i materials. Activitats d’orientació programades pel Departament. Planificació de les activitats del Departament. Objectius. Anàlisi de resultats i propostes de millora. Alineat amb objectius de centre. Infrastructura (Inventari), pressupost, control de compres, prevenció de la seguretat, ambient de treball. Mesura dels resultats propis del Departament? S’analitzen les dades, hi ha en marxa accions correctives? Es proposen accions de millora? EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

COORDINADORS DE NIVELL (ESO-Batxillerat) IES-SEP ESTEVE TERRADAS COORDINADORS DE NIVELL (ESO-Batxillerat) Acta de reunions d’equip docent Llistes generals de l’alumnat del nivell corresponent. Llistes de Crèdits variables i/o assignatures optatives Registre de sortides tutorials. Relació de llibres i materials dels alumnes. EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

ACTIVITATS DE L'AUDITORIA IES-SEP ESTEVE TERRADAS ACTIVITATS DE L'AUDITORIA Generalitats (Analitzar procediment d'auditoria, pàg. WEB) Inici auditoria: designació de l’auditor i funcions. Definició abast, objectius i criteris auditoria. Determinació de la viabilitat de l'auditoria. Selecció de l'equip d'auditors, guies i acompanyats. Contacte inicial amb els auditats. Revisió de la documentació. Preparació de les activitats d'auditoria in situ: preparació del pla. Assignació de tasques a l'equip. Preparació de documents de treball. Realització de les activitats d'auditoria in situ: realització de la reunió d'obertura (acta). Comunicació durant l'auditoria. Responsabilitats i actuacions de guies i observadors. Recopilació i verificació de la informació Generació de evidències durant l'auditoria. Preparació de les conclusions de l'auditoria. Realització de la reunió de tancament de l'auditoria (acta). Preparació, aprovació i distribució de l'informe d'auditoria. Finalització auditoria. EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

IES-SEP ESTEVE TERRADAS Documents auditoria professors FP Documents auditoria professors i d’altres ESO-Batx EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)

IES-SEP ESTEVE TERRADAS http://www.iesesteveterradas.com EQUIP DE MILLORA: REVISIÓ SGQ (2004/05)