Prof. Marta Fuentes Agustí

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Advertisements

El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Què és la tecnologia?.
Elaboració d’un mapa temàtic
Xarxa Productes de la terra
Treball presentat per: Paula Rullán Sergio Torres Aina Iglesias
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Com iniciar el treball de recerca
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
MAPES CONCEPTUALS.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
L'accés, la gestió i l'ús de la informació
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Antecedents (el context) Centre IATIC
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Library and Information Science Abstract
Eines per avaluar centres educatius
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
CRAI: Unitat de Docència
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
El Treball de Recerca.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Tractament de la informació: gestió, comunicació i aplicació
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
L’ÚS D’INTERNET A LES BIBLIOTEQUES SEGONS LA RENDA FAMILIAR
Gestió del coneixement
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
EL NOU ROL DEL PROFESSOR !
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Biblioteca Escolar “Puntedu” un espai de coneixement i aprenentatge
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

Prof. Marta Fuentes Agustí Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Prof. Marta Fuentes Agustí Propostes didàctiques, models i exemples

Propostes didàctiques, models i exemples Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Propostes didàctiques, models i exemples Fases del procés de realització de treballs, que poden facilitar l'aprenentatge a partir de la informació: Fase 0. Preparació Fase 1. Accés a la informació Fase 2. Gestió de la informació Fase 3. Ús de la informació ... aprendre a partir de la informació

Model AGU: Accés, Gestió i Ús Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Aprendre a partir de la informació Model AGU: Accés, Gestió i Ús 0. PREPARACIÓ: Què he de fer? Perquè? Què necessito? Què en sé?  Definir la tasca o treball

Aprendre a partir de la informació Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Aprendre a partir de la informació La fase de Preparació: Definir la necessitat informativa Quina informació he de cercar? Per a qui? Quin ús n’he de fer? Tipologia de la informació a la qual vull arribar ... Definició de la demanda Formular una pregunta Paraules clau, conceptes vinculats, ... Coneixements previs sobre el contingut Previsió de la resposta

Model AGU: Accés, Gestió i Ús Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Aprendre a partir de la informació Model AGU: Accés, Gestió i Ús 1. ACCÉS: On puc trobar la informació? Com hi puc accedir?  Recepció, Adquisició, Cerca i Recuperació... Anàlisi, Valoració i Selecció de la informació rebuda o recuperada

Cerca i selecció de la informació Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Antecedents i actualitat Cerca i selecció de la informació

característiques de la informació Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Internet com a font informativa característiques de la informació característiques del recurs informàtic organització i emmagatzament de la informació recursos, instruments i eines de cerca complexitat del procés de cerca avantatges i limitacions

Model AGU: Accés, Gestió i Ús Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Aprendre a partir de la informació Model AGU: Accés, Gestió i Ús 2. GESTIÓ: Com processo la informació? Com la organitzo? Com la faig meva?  Processament, Tractament, Organització, Comparació/Classificació/Ordenació, Maneig, Explicació, Interpretació... Com elaboro la informació? Com faig el treball o l'informe?  Elaboració, Creació... Anàlisi i Avaluació del procés realitzat i, de si respon a l’objectiu

Aprendre a partir de la informació Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Aprendre a partir de la informació La fase de la Gestió de la Informació té tres subfases: Una primera, en la qual cal Valorar la informació que es té i Seleccionar-la Una segona i central destinada al Processament d'aquesta informació Una tercera en la que s'Elabora la nova informació, i s'Avalua la seva pertinença. Què vol dir però Processament? El processament comporta la realització de diverses accions, sovint seqüencials, que tenen com a objectiu la realització de la tasca o del treball, i que, a més de l'acompliment de l'objectiu, porten a la comprensió, a la integració, a la assimilació, a l'aprenentatge..., a la transformació de la informació en coneixement.

Aprendre a partir de la informació Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Aprendre a partir de la informació Algunes accions a fer en la fase de Gestió de la Inf. Seleccionar textos, fragments de textos, imatges... Rescriure textos a partir d'un text seleccionat, de frases ressaltades, de paraules aïllades...; a partir de dos textos, de tres (Ctrl+C/Ctrl+V intel·ligent)... Refondre textos, "coctelejar"... Elaborar imatges, gràfics, esquemes, gràfics estadístics… Organitzar la informació ubicant-la a cada capítol o apartat Ubicar la informació de cada apartat en subapartats, en ordre, seqüència o jerarquia... (model literari clàssic: introducció-nus-desenllaç /paral·lelisme: presentació-cos-conclusió)

Model AGU: Accés, Gestió i Ús Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Aprendre a partir de la informació Model AGU: Accés, Gestió i Ús 3. ÚS: Què en faig de la informació elaborada? Perquè la faig servir? On, com i, a qui la dono? A qui l’ensenyo o explico?  Aplicació, Presentació, Expressió, Argumentació, Comunicació, Distribució, Justificació, Transferència... De què em serveix o em pot servir el que he fet? Anàlisi i Avaluació del resultat, de l’ús, de l’eficàcia, de l’impacte..., i Revisió del procés Reflexió sobre què s’ha fet i com, sobre què i com s’ha après...

Aprendre a partir de la informació Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Aprendre a partir de la informació Model AGU (Accés, Gestió i Ús) en la realització de treballs, que poden facilitar l'aprenentatge a partir de la informació

Modelo Gavilán para resolver Problemas de Información http://www.eduteka.org/modulos.php?catx=1&idSubX=21&ida=486&art=1

Els treballs escolars Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Els treballs escolars

Els treballs escolars Perquè fem fer un treball determinat? Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Els treballs escolars Perquè fem fer un treball determinat? Quin és l’objectiu del treball? Donem l’estructura o els apartats? És de tot el centre? Suggerim les fases o passes de realització? Donem el format? Explicitem a l’alumnat allò que ha d’aconseguir? Donem element d’autorregulació? Donem les fonts escrites, audiovisuals, directes, de la Xarxa... Què vol dir fer un treball sobre un animal, sobre una persona, una cosa, una institució, un fet...

continguts, elements o apartats segons la temàtica Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Els treballs escolars continguts, elements o apartats segons la temàtica

Possibilitats d’usar Internet Quin ús en fan de la xarxa? Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Els estudiants d’EP i ESO front la cerca d’inf. a I.: un estudi Possibilitats d’usar Internet Quin ús en fan de la xarxa? Quina concepció tenen de la informació d’Internet? i del procés de cerca? Com busquen la informació? Quins criteris fan servir per a seleccionar-la?

cerca directa, l’aventura

cerques guiades, webquest viatges virtuals qüestionaris exploratoris Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. La cerca d’informació a Internet: Activitats d’aula llista d’enllaços collage multimèdia caceres del tresor plans de lliçons comentaris pautats cerques guiades, webquest viatges virtuals qüestionaris exploratoris pautes autointerrogatives cerca directa, l’aventura tutorials digitals ...

Prof. Marta Fuentes Agustí Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. Prof. Marta Fuentes Agustí La integració escolar de les TIC

LA INTEGRACIÓ ESCOLAR DE LES TIC Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. LA INTEGRACIÓ ESCOLAR DE LES TIC L’ús quotidià i normalitzat, ètic, legal, responsable i no discriminatori, potenciador de l'accessibilitat i la igualtat d’oportunitats. Un ús de les TIC en tots els nivells educatius formals i no formals, en totes àrees curriculars, eixos transversals i activitats escolars i extraescolars. Un ús de les TIC, com a mitjans per a l’aprenentatge (aprendre amb), com a objectes d’aprenentatge (aprendee de o sobre), i com a mitjans de comunicació, expressió i reflexió (aprendre per a) . Un ús de les TIC en el que “els criteris i principis educatius siguin lo substantiu, i els mitjans, només l’adjectiu” (Escudero, 1995).

Aprendre de o sobre les TIC Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. LA INTEGRACIÓ ESCOLAR DE LES TIC: USOS de les TIC Aprendre amb TIC Aprendre de o sobre les TIC Desenvolupar actituds, criteris d’ús, esperit crític, reflexionar... Adquirir un bagatge audiovisual/comunicatiu i informàtic/informacional Aprendre per a les TIC

Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07. LA INTEGRACIÓ ESCOLAR DE LES TIC: Aprendre amb TIC - Com a suport a l’Ensenyament - Com a suport a l’Aprenentatge guiat i mediat - Com a suport a l’Aprenentatge l’autònom

Biblioteques escolars puntedu. Segon curs. 2006-07.