ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
BENVINGUTS I BENVINGUDES
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Una experiència a sisè de Primària
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
APRENENTATGE MULTINIVELL
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
REFLEXIONEM SOBRE EL PATI DE LES LLARS D’INFANTS
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
La consciència fonològica a P-4
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
ALOHA ALOHA Mental Arithmetic proporciona als seus alumnes els mecanismes necessaris per aprofitar al màxim el seu potencial a partir del desenvolupament.
Portfoli Jordi Guim.
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
“El perfil de mestre i professor”
La Presència Educadora
Coneixements i idees previs
Maquetació de continguts
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
LABTRED (LABORATORI DE TRANFERÈNCIA EDUCATIVA)
Interacció escola - entorn.
Continuació: el temps II
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
Maquetació de continguts
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
Convivència i Mediació Escolar
No hi ha raó sense emoció
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
Transcripción de la presentación:

ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL ESCOLA VIC CENTRE

«APRENDRE JUNTS ALUMNES DIFERENTS» QUÈ SÓN ELS AMBIENTS? El treball d’Ambients és una metodologia globalitzadora i activa que consisteix en crear un clima, un context d’aprenentatge basat en una organització dels alumnes, dels espais i, especialment, oferint els materials adequats per tal de promoure l’activitat lliure i fomentar la investigació, l’aprenentatge i el desenvolupament de les capacitats i competències dels infants. La filosofia o concepció que sustenta aquesta metodologia d’aprenentatge, és l’activitat autònoma però orientada pel mestre, el paper protagonista de l’infant en la construcció del seu cos de coneixement i enriquint el seu bagatge d’experiències. Als Ambients, el nen/a no està subordinat a l’adult sinó que esdevé l’eix vertebrador de tota l’activitat que porta a terme, educant també així la seva capacitat de decidir d’acord amb els seus interessos i les seves motivacions. Els Ambients són espais (físics i temporals) inclusius, entenent la inclusivitat com definia Pere Pujolàs: «APRENDRE JUNTS ALUMNES DIFERENTS»

OBJECTIUS: Potenciar l’autonomia dels infants. Afavorir el desenvolupament global de l'infant. Contribuir a desenvolupar criteris estètics Afavorir l’atenció a la diversitat creant espais inclusius Utilitzar i manipular els espais i materials que té al seu abast d'acord amb les seves capacitats, necessitats i estat emocional. Respectar el moment de cada infant i els diferents ritmes Afavorir el vincle entre iguals i d’edats diferents

FUNCIONS DEL MESTRE: Presència, estar disponible i assequible pels infants Promoure el desenvolupament i evolució de cada infant Evitar judicis de valors, reconèixer les conquestes individuals i posar-les en valor Escolta latent de la individualitat, interessos, desinteressos, necessitats Capacitat d’observació i acompanyament dels infants en el seu desenvolupament i respectant el seu ritme Gestió del temps i dels materials

ORGANITZACIÓ: Els Ambients es porten a terme tres tardes a la setmana: dilluns, dimecres i divendres. Actualment a Educació Infantil es porten a terme l’Ambient d’Experimentació, Joc simbòlic, Construccions, Pastar i Música. Internivell Grups reduïts Sessió: - Presentació - Desenvolupament - Tancament Avaluació

ESPAIS: L’objectiu és que els espais fomentin l’autonomia El tercer educador (materials i espais)

BIBLIOTECA

EXPERIMENTACIÓ

JOC SIMBÒLIC

Proporcionar materials més manipulatius per tal que l’aprenentatge sigui significatiu a partir de la vivència i del joc.

Materials

«Educar significa incrementar el número d’oportunitats possibles" «Educar significa incrementar el número d’oportunitats possibles". Malaguzzi