la gestió hospitalària a través dels processos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària.
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Sistema de gestió APPCC
El benchmarking, una eina que contribueix a la millora dels resultats
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
SISTEMES DE GESTIÓ ENERGÈTICA I AMBIENTAL: Àrea Medi Ambient i Eficiència Energètica
i compra pública ambientalment correcta
i el que no es pot avaluar
PARTICIPACIÓ DEL PERSONAL EN OBJECTIUS DE RESPONSABILITAT SOCIAL
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
La planificació estratègica al Campus de la
Noves metodologies formatives
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Eines per avaluar centres educatius
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Servei de Desenvolupament Organitzatiu
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
DEFINICIÓ DEL PROCÉS QUIRÚRGIC A L´HOSPITAL DE VILADECANS
Nou model de gestió econòmica-financera
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Sistema de gestió SAP - SPA CETIC
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Visió estratègica de la UPC
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Taula de debat Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció a les persones amb dependència Jornada Qualitat dels serveis, un repte per la sostenibilitat.
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La gestió per processos
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Presentació Cadena de Valor
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
SESSIÓ OBERTURA (KICK-OFF)
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
SISTEMES DE GESTIÓ ENERGÈTICA I AMBIENTAL: Àrea Medi Ambient i Eficiència Energètica
Global Cook Service.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Departamento de Pedagogia Aplicada
Recursos Humans o Persones
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Les Franqueses, setembre 2007
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Pla Integral de Salut Mental
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
HOSPITAL CLÍNIC BARCELONA El Marc i Pla d’implementació del Pla Estratègic Novembre 2016.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
READ ON PROJECTE DE COPROGRAMACIÓ D’ACCIONS DE CREACIÓ LITERÀRIA PER A JOVES A LES BIBLIOTEQUES.
Presentació de resultats
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Transcripción de la presentación:

la gestió hospitalària a través dels processos Benchmarking en Innovació I Jornada Tècnica: compartim el què fem Unió Catalana d’Hospitals, 15 de setembre del 2009 Tomàs Alonso, Óscar Barbancho, Lluis Burgués, Anna Jover, Lidia Lopez, Ignasi Nicolas, Damià Pujol, Jordi Pujol i Pedro Sols

Pla Ètica Institucional Eines de suport a la gestió Minerva Objectius Essencials Sostenibilitat social Sostenibilitat econòmica Excel·lència en qualitat Missió Diagnosticar, tractar i tenir cura de la salut dels nostres malats Visió Ser l’hospital referent del nostre barri Valors Transparència i compromís ètic Tracte humà i personalitzat Vocació d’excel·lència Solidaritat amb les persones i l’entorn Plans Estratègics: 2003 – 2007 i 2007 - 2010 Pla Ètica Institucional Pla de Responsabilitat Social Pla de Millores Socials Comissió RS i GE Market Place Pla de Qualitat EFQM Acreditació Gestió Basada en Processos Eines de suport a la gestió Minerva

Per que gestió basada en processos ORIENTACIÓ AL CLIENT PROFESSIONALS MOTIVATS EFQM EXEL·LÈNCIA EN QUALITAT SOSTENIBILITAT ECONÒMICA Les persones son el nostre objectiu Tan sols amb persones motivades, implicades i amb sentiment de pertinença, podrem innovar (processos) i gestionar el canvi

Com hem implantat els processos? Implantació de la gestió basada en processos (IDEF0) Sistematització de la millora contínua dels processos Reenginyeria de processos Desenvolupament d’una eina de suport a la gestió de processos (Minerva) Informatització del quadre de comandament dels processos Adaptació del Sistema d’ Informació Hospitalari als processos Accions Eines

1 Implantació de la GBP IMPLANTAR EL PROCÉS MILLORA CONTÍNUA DEL PROCÉS DESCRIURE EL PROCÉS IDENTIFICAR ELS PROCESSOS COMUNICACIÓ i FORMACIÓ Indicadors Mapa de processos Procediments Cronograma Fitxes i diagrames del procés Incidències Accions de Millora Aprenentatge i documentació de suport

nivell 0: mapa de processos 1 Implantació de la GBP nivell 0: mapa de processos

1 Implantació de la GBP La planificació dels processos 2006 2007 2008 2009 2010 atenció a l’UCSI atenció quirúrgica atenció ambulatòria atenció en l’hospitalització atenció urgent processos de suport assistencial processos de suport de l’àrea de DDP processos de suport de l’AEiP Formació Definició del procés Implantació del procés

1 Implantació de la GBP IMPLANTAR EL PROCÉS MILLORA CONTÍNUA DEL PROCÉS DESCRIURE EL PROCÉS IDENTIFICAR ELS PROCESSOS COMUNICACIÓ i FORMACIÓ Indicadors Mapa de processos Procediments Cronograma Fitxes i diagrames del procés Incidències Accions de Millora Aprenentatge i documentació de suport

descripció d’activitats nivells 2: diagrames de flux 1 Implantació de la GBP definició global nivell 1: subprocessos descripció d’activitats nivells 2: diagrames de flux

1 Implantació de la GBP IMPLANTAR EL PROCÉS MILLORA CONTÍNUA DEL PROCÉS DESCRIURE EL PROCÉS IDENTIFICAR ELS PROCESSOS COMUNICACIÓ i FORMACIÓ Indicadors Mapa de processos Procediments Cronograma Fitxes i diagrames del procés Incidències Accions de Millora Aprenentatge i documentació de suport

2 Sistemàtica de millora continua La metodologia es va iniciar a finals de 2008, aplicant-se al procés d’Atenció Quirúrgica, on es van planificar més de 60 accions de millora. S’utilitzen les eines bàsiques de qualitat per arribar a la millor solució, entre d’altres: selecció de solucions per cost i nivell de millora problema – causes - solucions - valoració d’indicadors registre d’incidències registre de suggeriments - valoració de propostes matrius de priorització oportunitats de millora diagrames de Gantt

2 Sistemàtica de millora continua La planificació de la millora dels processos 2008 2009 2010 atenció quirúrgica: 4T atenció ambulatòria: 2T atenció en l’hospitalització: 3T atenció urgent: 1T Analitzar el procés i identificar oportunitats de millora Fer, controlar i ajustar les accions de millora Prioritzar i seleccionar els projectes de millora Seguiment del procés i de la seva millora Definir i planificar els projectes de millora Fi previst de la implantació del procés

3 Reenginyeria de processos Si es busca una millora radical no s’aplica la metodologia de millora contínua si no que es fan projectes de reenginyeria valoració global i selecció de projectes anàlisi de la situació actual definició del model objectiu disseny del pla d’acció execució del pla d’acció seguiment del projecte i suport tècnic

3 Reenginyeria de processos El projecte de reenginyeria del bloc quirúrgic (2009) G F M A M J J A S O N D logística i compres programació quirúrgica model organitzatiu altres circuits Valoració global Disseny del pla d’acció Anàlisi de la situació actual Execució del pla d’acció Definició del model objectiu Suport i seguiment del projecte

4 Eina de suport a la gestió Els propietaris de processos utilitzen l’aplicació web minerva per tal de: Gestionar les incidències, els suggeriments i les accions de millora del procés Monitoritzar el procés a partir dels seus indicadors Estandarditzar els fluxos de treball del procés mitjançant procediments

5 Quadre de comandament Per donar més eines als propietaris dels processos s’ha instal·lat una aplicació de Business Intelligence de software lliure (Pentaho) que permet extreure informes automàtics del Sistema Informàtic de l’Hospital. D’aquesta manera els propietaris poden tenir al moment la informació que els facilita la presa de decisions.

5 Quadre de comandament

6 Adaptació del HIS als processos A mesura que es van definint els processos es van millorant i adaptant als sistemes informàtics per donar cobertura a les necessitats dels processos. anàlisis funcionals noves aplicacions informàtiques Presa de requeriments amb els propietaris i experts dels processos

l’eficàcia i eficiència Conclusions La implantació de la Gestió Basada en Processos ha suposat una innovació incremental per a l’Hospital: a través d’aquest model s’ha modificat la cultura organitzativa i ha suposat una nova manera de treballar. centrar-se en el pacient implicar als professionals aplanar l’organització estandarditzar l’activitat afavorir la millora continua augmentar l’eficàcia i eficiència

www.hospitalplato.com