La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Recursos Humans o Persones

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Recursos Humans o Persones"— Transcripción de la presentación:

1 Recursos Humans o Persones
Jordi Pujol Colomer Director General 4 de maig de 2010

2 introducció A l’administració d’empreses, s´anomena recursos humans al treball que aporta el conjunt dels treballadors o col.laboradors d´aquella organització 2009: 61,76% Despeses de RRHH

3 introducció La persona es defineix com un ser racional i conscient de sí mateix, posseidor d’una identitat propia En Dret: Jurídicament es defineix a la persona com tot ens susceptible d´adquirir drets i contraure obligacions.

4 valoració entorn general
Informe Gallup 67% europeus ...Increment inseguretat % Empresas deshonestes % Governs deshonestos

5 valoració entorn general

6 valoració entorn general
Compromís amb l’organització : És el que està Orgullós amb la seva Empresa D’acord 16% L’Alta Direcció té capacitat per generar confiança i credibilitat D’acord 31 % La Direcció es preocupa pel benestar dels treballadors? D’acord 26 % ( Towers watson)

7 valoració entorn general
Cost absentisme : 20% dels treballadors poden agafar la baixa laboral perquè no tenien ganes d’ anar a treballar… (Career Builder)

8 valoració líders El 93 % dels Directius considerem la
Gestió com la por més important que tenim…

9 recursos humans o persones

10

11

12

13 2002-2010 OBJECTIUS ESSENCIALS : - Sostenibilitat Social
- Sostenibilitat Econòmica - Excel·lència en els Resultats Assistencials QUALITAT…amb Vocació d’Hospital Persones…Motor i Factor diferenciador del canvi organitzatiu

14 qualitat = efqm resultats processos recursos lideratge persones
Comunicant-nos

15 2002-2010 qualitat/persones PERSONES : RS…Moda ? Tendència ? Excusa ?
Pla Ètica, Pla Comunicació( Minerva eina…) Pla Col.laboració Pla Millores Socials Processos

16 qualitat/persones

17 qualitat/persones

18 qualitat/persones IMPLICACIÓ IMPLICACIÓ MOTIVACIÓ MOTIVACIÓ
PARTICIPACIÓ

19 resultats ACTIUS INTANGIBLES -INFORMACIÓ -APRENENTATGE PERSONES
-CONEIXEMENT GESTIÓ CONEIXEMENT (CAPITAL INTEL·LECTUAL) >GESTIÓ CAPACITATS (Resolució Problemes) >VENTATGES COMPETITIVES

20 2002-2010 resultats Reconeixements - Qualitat Avedis Donavedian 2005
- Responsabilitat Social - Qualitat - Primaria - Premi (Plata) Europeu EFQM 2007 Compliment objectius anuals Millora enquestes clima laboral ( Great Place to Work )

21 2002-2010 resultats Reconeixements - Qualitat Avedis Donavedian 2005
- Responsabilitat Social - Qualitat - Primaria - Premi (Plata) Europeu EFQM 2007 Compliment objectius anuals Millora enquestes clima laboral ( Great Place to Work )

22 Tassa d’absentisme per IT+AT+MSBM
resultats Tassa d’absentisme per IT+AT+MSBM 2006 2007 2008 2009 4.92 4.57 2.55 3.4

23 resultats Objectius planificats: 2008: 421 (340 tancats)
-Tècnics que participen en el 2008: 73 2009: 348 (264 tancats) -Tècnics que participen en el 2009: 74

24

25 resultats

26 resultats HOSPITAL PLATO - Feedback Report
Núm de respostes 221 231 CREDIBILITAT RESPECTE TRACTE JUST ORGULL CAMARADERIA (58 ITEMS) Promitjos 62.21 59.78 SITUACIÓ ENTRE 250: (80-90) 2010 (70-60)

27 Evolució en punts absoluts 09-10
resultats Resultats 2010 (%) Resultats 2009 (%) Evolució en punts absoluts Evolució en % TOP 10 POSITIUS RESPECTE 50 MILLORS Núm de respostes 221 231 -10 Rebo un bon tracte, independentment de la meva posició dins l'empresa. 83 88 -5.00 -5.68% Som tractats de forma justa independentment de la nostra raça. 93 95 -2.00 -2.11% Som tractats de forma justa independentment del nostre sexe. 87 1.00 1.15% Som tractats de manera justa independentment de la nostra orientació sexual. 90 92 -2.17% El meu treball té un sentit especial: no és simplement "un treball". 77 79 -2.53% Vull treballar aquí per molt de temps. 82 84 -2.38% Ens agrada venir a treballar aquí. 0.00 0.00% Em sento bé per la manera en que contribuïm a la societat. 81 3.00 3.70% Aquí ens preocupem els uns dels altres. 71 72 -1.00 -1.39% Puc comptar amb la col•laboració dels demés. 75 74 1.35% Promitjos 82.00 82.90 -0.90 -1.09% HOSPITAL PLATO - Feedback Report

28 Evolució en punts absoluts 09-10
resultats Resultats 2010 (%) Resultats 2009 (%) Evolució en punts absoluts Evolució en % TOP 10 NEGATIUS RESPECTE 50 MILLORS Núm de respostes 221 231 -10 Els superiors fan una bona feina a l’hora d’assignar funcions i coordinar les persones. 46 37 9.00 24.32% Els superiors incentiven, consideren i responen sincerament a les nostres idees i suggerències. 40 6.00 15.00% Aquest és un lloc psicològica i emocionalment saludable per treballar-hi. 58 47 11.00 23.40% Les nostres instal•lacions contribueixen a un clima laboral agradable. 48 41 7.00 17.07% Puc fer servir temps del meu treball per assumptes personals quan ho necessito. 51 42 21.43% Aquí tenim beneficis especials i únics. 53 13.00 32.50% Rebem un salari just pel treball que fem. 28 26 2.00 7.69% Aquí tothom té la oportunitat de rebre un reconeixement especial. 36 30 20.00% L'empresa disposa de pràctiques per tal de facilitar l’adaptació de persones discapacitades. Sento que el que faig aquí marca una diferència. 4.00 8.51% Promitjos 46.33 39.00 7.33 18.80% HOSPITAL PLATO - Feedback Report

29 resultats HOSPITAL PLATO - Preguntes Adicionals Resultats 2010 (%)
Ev en punts abs Evolució (%) Número de respuestas: 221 231 -10 El Pla estratègic de l’Hospital estableix els següents valors, com els propis de la Institució. Solidaritat amb l’entorn 71 61 10.00 16.39% Solidaritat amb les persones 79 74 5.00 6.76% Si us plau comenti’ns la seva opinió respecte a aquests valors, en relació als PACIENTS: Transparència i Compromís ètic 85 6.00 7.59% Tracte humà i personalitzat 90 86 4.00 4.65% Vocació d’excel·lència 88 81 7.00 8.64% Si us plau comenti’ns la seva opinió respecte a aquests valors, en relació als PROFESSIONALS que treballen a l’Hospital: 75 65 15.38% 82 73 9.00 12.33% 76 67 13.43% HOSPITAL PLATO - Preguntes Adicionals

30 resultats Temps de resposta al client
Aquest any 2009 hem millorat el “Temps de resposta al client” arribant a uns valors d’excel·lència.

31 resultats ANY 2009 Rec/Sug Agraïments
Reclamacions/Suggeriments i Agraïments per Àrees estructurals any 2009 ANY 2009 Rec/Sug Agraïments CEE 88 49 Hospitalització 67 117 Urgències 21 29 UCI 1 5 Quiròfan Central 11 UCSI 9 28 UCC 4 CRC Hospital dia 3 Recepció 2 Altres 34 TOTAL 240 250

32 2002-2010 conclusions Això no te fi …és un REDER !!
Persones (Innovacio ? ): Comunicacio (Eines…): 1) Comunicar-nos 2) Minerva comunicacio Cal ser Idealistes i Realistes… En un mon Canviant només és possible Gestionar consolidant “El Canvi Organitzatiu” com eina continua de Gestió Tot això és difícil…Les Persones som “individus” però cal que treballem “Organitzats” És necessari: Aplanar, ser Transparent ,crear “complicitats” amb els professionals per a què la Gestió sigui una eina de Millora Continua.

33

34


Descargar ppt "Recursos Humans o Persones"

Presentaciones similares


Anuncios Google