3 La idea emprenedora La idea emprenedora

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
NOMS: Bahaa Eldin Tobi Mohamed El Hajji Prof.: Albert Mestre Grup: 4.
Advertisements

3 La idea emprendedora La idea emprendedora
COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?
I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Què és la tecnologia?.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
Estudi per a la identificació de
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
L’Expressió escrita.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Creació d’un mapa personalitzat
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Unitat 1 La idea de negoci.
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Projecte d’Itineraris Formatius
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Margin Management Concept
Presentació llibre: Com fer recerca
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
DISC DUR Dispositiu encarregat d’emmagatzemar informació de forma permanent al nostre ordinador.
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Ruben Balada Tripiana Informática
El màrqueting i els seus elements
Objectiu Educatiu Trienni
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Serveis de Formació.
Treball i aprenentatge en xarxa
IV JORNADES DOCTORIALS
Aprenentatge de matemàtiques a partir de la creació de videojocs.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Organització i creixement
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
expansió internacional
Pla de Formació de Centre
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Plantilla per realitzar un projecte
Màster d’Aplicacions Multimèdia
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

3 La idea emprenedora La idea emprenedora Tècniques per estimular la creació d'idees Formula i comunica la teva idea La construcció del model de negoci: el model Canvas La investigació de mercat El procés d'investigació de mercat En resum Índex del llibre

3 La idea emprenedora L’emprenedor 1. La idea emprenedora VEU allò que tots els altres han vist! PENSA allò que ningú més ha pensat! FA allò que ningú més ha fet! L’emprenedor El bé o el servei no pot ser un més del mercat. Cal diferenciar-lo! Com podem fomentar la creativitat empresarial? Fase d'investigació i recopilació de la màxima informació possible Fase de reelaboració, organització i valoració de tota aquesta informació Fase d’incubació: la nostra ment treballa, de manera inconscient, buscant una solució Fase d'il·luminació o inspiració, en la qual sorgeix la idea genial En la fase de configuració final i desenvolupament de la idea, es comprova la validesa de la nostra idea i el grau de consecució dels objectius

3 La idea emprenedora 1. La idea emprenedora Observant i analitzant els canvis experimentats per la nostra societat Com podem trobar una idea innovadora? Canviant el canal de distribució Ampliant el públic objectiu Creant noves solucions Oferint un producte, ja conegut, d’una manera diferent

3 La idea emprenedora 2. Tècniques per estimular la creació d'idees 1. La pluja d’idees o brainstorming Etapes 1. Elecció del tema 2. El coordinador selecciona les millors idees i canalitza el debat dins d’un temps prudent que fixa el mateix grup 3. Es treballen les idees, fins a assolir un punt de decisió 2. El pensament lateral (Edward de Bono) 3. El llistat d’atributs És adequat per generar nous productes o millorar els existents S’elabora una taula amb tres columnes: A la 1a s’indiquen els components del bé o servei objecte d’estudi; a la columna següent s’anoten els atributs de cada component i a l’última, noves idees que permeten canviar o millorar cada atribut.

Formula i comunica la teva idea emprenedora 3 La idea emprenedora 3. Formula i comunica la teva idea Formula i comunica la teva idea emprenedora Quines necessitats satisfà? Quin valor afegit hi aporta? Quina novetat inclou? Quins recursos necessitem per dur-la a terme? Seria convenient descriure breument el producte i les fases de producció. És viable? A qui es dirigeix el producte (el públic objectiu)? És un nombre representatiu? Hi ha altres empreses que cobreixen aquesta necessitat? Disposem d’algun avantatge competitiu respecte de la competència? A quin sector econòmic pertany la idea? Aquest sector, està en fase de desenvolupament o d’estancament? Com se’n preveu l’evolució? Hi ha dificultats legals per posar en marxa el desenvolupament de la idea? La idea és realitzable en el lloc i en el moment actual?

3 La idea emprenedora 3. Formula i comunica la teva idea L’storytelling o l’art d’explicar històries Explica la idea de la manera més atractiva possible No deixis escapar cap detall del producte que ofereixes! Exemple: El conte de Les mil i una nits Maya Angelou: «Sabem que la gent oblidarà allò que vas dir, oblidarà allò que vas fer, però mai oblidarà allò que els vas fer sentir» «La importancia de dar» | THAI LIFE INSURANCE www.youtube.com/watch?v=OKy-a32Tmb4

3 La idea emprenedora 4. La construcció del model de negoci: el model Canvas El model de negoci És la forma en què una organització crea, entrega i captura valor. És la manera de generar riquesa El model Canvas Idea Model de negoci (Canvas) Investigació de mercat Experimentació (Lean Startup) Validació del model de negoci Projecte d’empresa

3 La idea emprenedora 5. La investigació de mercat En què consisteix la investigació de mercat? Consisteix a recopilar i analitzar tota la informació possible sobre el mercat en el qual operarà l’empresa. Permet comprovar la viabilitat de la nostra idea i dissenyar les estratègies adequades per iniciar el nostre projecte. Conceptes bàsics Mercat Mercat potencial d’una empresa Segmentació de mercat públic objectiu o target Quota de mercat Clients potencials Veta de mercat

Finalitat de la investigació de mercat 3 La idea emprenedora 5. La investigació de mercat Finalitat de la investigació de mercat Obtenir la informació necessària que permeti prendre decisions adequades per a l’èxit del projecte Contingut La investigació de mercat ha de contenir com a mínim una anàlisi de: Els consumidors El producte La competència Els proveïdors L’entorn

Productes substitutius Productes complementaris 3 La idea emprenedora 5. La investigació de mercat El producte El disseny i l’envàs Té uns atributs essencials La marca i la imatge de marca Unes utilitats induïdes Altres serveis relacionats Productes substitutius Productes complementaris

3 La idea emprenedora 5. La investigació de mercat Els consumidors Estudi sociodemogràfic sobre: Els consumidors potencials Les característiques dels consumidors potencials La capacitat del nostre producte per cobrir satisfactòriament un veta de mercat El mapa d’empatia És una eina que ens ajuda a «posar-nos en el lloc de la nostra clientela»

El cas Harley-Davidson 3 La idea emprenedora 5. La investigació de mercat La competència Identificar la competència Analitzar la competència Realitzar una anàlisi DAFO Exemple: El cas Harley-Davidson http://bit.ly/1q0fjFF Els proveïdors L’entorn

Fases de la investigació de mercat 3 La idea emprenedora 6. El procés d'investigació de mercat Què és? És un procés organitzat, sistemàtic i objectiu, la finalitat del qual és afavorir la presa de decisions, establir objectius i dissenyar polítiques d’actuació. Fases de la investigació de mercat Establir l’objecte de la investigació Dissenyar la investigació Obtenir informació, (fonts fiables i actuals) Tractament i anàlisi de les dades Fonts d’informació Primària Secundària Tipus d'investigació Quantitativa Qualitativa

3 La idea emprenedora En resum Ara és el moment d’incubar i desenvolupar la teva idea emprenedora