Gestió participativa dels projectes de centre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Advertisements

Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
3a PART Interpretació de les experiències a partir del treball per al desenvolupament de les competències bàsiques Anàlisi de les experiències en clau.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
SESSIONS DE REFLEXIÓ PRÀCTICA PER A DIRECTORS I DIRECTORES
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La Direcció queda habilitada per:
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
Seminari d’Educació Especial
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
millora de la qualitat de l’ensenyament.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Anàlisi crítica de la transversalitat
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Gestió participativa dels projectes de centre Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències Mòdul 4: Gestió del currículum per competències

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009 L’organització i gestió de centre en el marc d’un model participatiu de gestió educativa Què entenem per gestió participativa? I perquè un model de gestió participatiu? Participació Implicació, interiorització, identificació institucional Suport mutu Coneixement compartit, coordinació, col·laboració i cooperació Institucionalització Quina organització de centre requereix? Qui i com? Òrgans de participació i coordinació Dinàmica i clima de treball Mòdul 4: Gestió del currículum per competències

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009 Intentar donar resposta a les necessitats individuals de cada alumne requereix creativitat professional individual i col·lectiva. Les estructures del centre han de permetre generar projectes i iniciatives innovadores a nivell individual o d’un grup de professorat i facilitar que es transformin en projectes de centre. Així mateix els projectes col·lectius han d’induir a fomentar iniciatives individuals innovadores que permetin millorar la pràctica docent. Tot això requereix cohesió, coordinació en l’acció i mecanismes per institucionalitzar els projectes sectorials. Mòdul 4: Gestió del currículum per competències

Una gestió participativa dels projectes de centre Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009 La creativitat dels professionals del centre interactua amb la cerca de respostes a les necessitats educatives del seu alumnat, amb els recursos i suports que té al seu abast i amb les concrecions curriculars per les que el centre hagi optat. resposta a les necessitats educatives de tot l’alumnat Necessitats educatives de la comunitat Una gestió participativa dels projectes de centre ha d’aconseguir connectar aquestes dues dinàmiques de forma que s’orientin en el sentit de reforçar-se mútuament un PEC que sigui un projecte compartit la creativitat professional individual o col·lectiva gestió de recursos i formació Marc legal concrecions curriculars Oportunitats i amenaces del context local i global Un centre creix com institució educativa quan la seva comunitat identifica i reconeix la seva proposta i la comparteix. Això exigeix fer la síntesi entre les necessitats educatives de la comunitat i el respecte al marc legal, aprofitant les oportunitats que apareguin per avançar i evitant o compensant les amenaces que el puguin aturar.

Una gestió participativa dels projectes de centre Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009 La generació de projectes en àmbits concrets ha de ser causa i efecte de la generació de projectes de centre a partir del seu reconeixement institucional i de la seva transferència a altres àmbits del centre. un PEC que sigui un projecte compartit la creativitat professional individual o col·lectiva Generació de projectes de centre generació de projectes La creativitat dels professionals ha de ser causa i efecte de la generació de projectes estructurats, avaluables i reconeguts en els seus entorns propers. La generació de projectes de centre ha de ser causa i efecte d’un PEC reconegut, compartit i valorat per la seva comunitat. Aquesta vinculació no és ni directa ni immediata. Cal establir etapes intermèdies en forma de generació de projectes i de generació de projectes de centre amb interacció mútua.

Una gestió participativa dels projectes de centre Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009 La generació de projectes a partir de la creativitat dels professionals s’alimenta i alhora genera cohesió i capacitat de coordinació per l’acció en els equips de professors cohesió dels equips i la coordinació en l’acció la creativitat professional individual o col·lectiva generació de projectes Els equips docents i els departaments didàctics són els òrgans idonis per actuar com a gresol d’aquesta interacció. Espais de coordinació formal (ED i Dep.) i informal El responsable facilita el coneixement, la confiança i el suport mutu i dinamitza la cooperació, el lideratge didàctic i la implicació institucional dels professionals, en un marc de lleialtat crítica Aquests processos els ha de gestionar el responsable corresponent, a partir del seu coneixement de les característiques i les iniciatives de seu equip i de les línies estratègiques del PEC.

Una gestió participativa dels projectes de centre Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009 La generació de projectes de centre a partir de la generació de projectes locals s’alimenta i alhora genera la concepció institucional del centre concepció institucional del centre Generació de projectes de centre generació de projectes Aquests processos els ha de gestionar el responsable corresponent de l’Equip Directiu, a partir del seu coneixement del treball i de les propostes dels seus departaments i equips docents i de les línies estratègiques del PEC. La Comissió Pedagògica, la Comissió d’Atenció a la Diversitat i el Claustre són els òrgans idonis per actuar com a gresol d’aquesta interacció. Espais de coordinació institucional: CP, CAD i Claustre L’Equip Directiu facilita el coneixement, la confiança i el suport mutu, dinamitza la cooperació, el lideratge pedagògic i la implicació institucional dels ED, dels Dep. i del Claustre, en un marc de lleialtat crítica

Una gestió participativa dels projectes de centre Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009 la participació i la implicació de la comunitat La generació de projectes de centre interactuant amb un PEC reconegut, compartit i valorat per la seva comunitat s’alimenta i alhora activa la participació i la implicació de la comunitat un PEC que sigui un projecte compartit Generació de projectes de centre El Consell Escolar i el conjunt dels òrgans de participació dels que es doti el centre són els espais idonis per actuar com a gresol d’aquesta interacció. Espais de gestió col·legiada: Consell Escolar i altres El Director/a exerceix el lideratge institucional i facilita el coneixement i la confiança mútua, la implicació i la identificació de la comunitat educativa amb el PEC Aquests processos els ha de gestionar el/la director/a del centre , a partir del seu coneixement de les característiques de la seva comunitat i del seu claustre i de les línies estratègiques del PEC.

Una gestió participativa dels projectes de centre Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009 cohesió dels equips i la coordinació en l’acció concepció institucional del centre la participació i la implicació de la comunitat resposta a les necessitats educatives de tot l’alumnat Necessitats educatives de la comunitat facilita facilita la facilita la un PEC que sigui un projecte compartit la creativitat professional individual o col·lectiva Generació de projectes de centre generació de projectes gestió de recursos i formació Marc legal concrecions curriculars Espais de coordinació formal (ED i Dep.) i informal Espais de coordinació institucional: CP, CAD i Claustre Espais de gestió col·legiada: Consell Escolar i altres Oportunitats i amenaces del context local i global El responsable facilita el coneixement, la confiança i el suport mutu i dinamitza la cooperació, el lideratge didàctic i la implicació institucional dels professionals, en un marc de lleialtat crítica L’Equip Directiu facilita el coneixement, la confiança i el suport mutu, dinamitza la cooperació, el lideratge pedagògic i la implicació institucional dels ED, dels Dep. i del Claustre, en un marc de lleialtat crítica El Director/a exerceix el lideratge institucional i facilita el coneixement i la confiança mútua, la implicació i la identificació de la comunitat educativa amb el PEC

Una gestió participativa dels projectes de centre Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009 cohesió dels equips i la coordinació en l’acció concepció institucional del centre la participació i la implicació de la comunitat resposta a les necessitats educatives de tot l’alumnat Necessitats educatives de la comunitat facilita facilita la facilita la un PEC que sigui un projecte compartit la creativitat professional individual o col·lectiva Generació de projectes de centre generació de projectes gestió de recursos i formació Marc legal concrecions curriculars Espais de coordinació formal (ED i Dep.) i informal Espais de coordinació institucional: CP, CAD i Claustre Espais de gestió col·legiada: Consell Escolar i altres Oportunitats i amenaces del context local i global El responsable facilita el coneixement, la confiança i el suport mutu i dinamitza la cooperació, el lideratge didàctic i la implicació institucional dels professionals, en un marc de lleialtat crítica L’Equip Directiu facilita el coneixement, la confiança i el suport mutu, dinamitza la cooperació, el lideratge pedagògic i la implicació institucional dels ED, dels Dep. i del Claustre, en un marc de lleialtat crítica El Director/a exerceix el lideratge institucional i facilita el coneixement i la confiança mútua, la implicació i la identificació de la comunitat educativa amb el PEC

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009 Una gestió participativa dels projectes de centre Una possible concreció organitzativa Òrgans de coordinació implicats en la gestió curricular: Equips docents Departaments didàctics Comissió pedagògica

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009

Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències curs 2008-2009