II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Josep-Francesc Valls, catedràtic del Departament de Direcció de Màrqueting d’ESADE-URL Joan Sureda, professor del Departament de Mètodes Quantitatius d’ESADE.
Advertisements

Capítol 19 El mercat de béns en una economia oberta.
EL MONOPOLI ANNA ESPARTERO CAMPRUBÍ CARLA MARTÍNEZ DÍAZ
NOMS: Bahaa Eldin Tobi Mohamed El Hajji Prof.: Albert Mestre Grup: 4.
El marketing en la empresa El precio El producto La promoción
La Funció comerial i l’anàlisi de Mercat
Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
Política ambiental El cas Balear Anna Campos Alba Lladós Ramon Nos.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.
Xavier Guixà Martorell Joan Latorre Pifarré
La resistència Concepte:
Targeta Client Sistema de fidelització de Caldes Centre Comercial
ANÀLISI ECONÒMICA-FINANCERA DEL SECTOR VITIVINÍCOLA Oriol Amat i Jordi Perramon Universitat Pompeu Fabra.
Les noves tecnologies aplicades al transport
Galetes Birba Josep Nadal Agell Ricard Pons de la Cruz
En aquest tema veurem els apartats següents:
Que és el Couponing. Són vals d’ofertes o descomptes de productes o serveis que ajuden a vendre un gran volum d’uns determinats articles a un preu molt.
QUÍMICA 2 BATXILLERAT Unitat 6 DE LA HIDRÒLISI A LA NEUTRALITZACIÓ.
En aquest tema veurem els apartats següents:
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN
El mercat i els sistemes d’organització industrial
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Audiència Tramitació Projecte Llei de Comerç, Serveis i Fires (tram
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
L’empresa i el seu entorn
En aquest tema veurem els apartats següents:
En aquest tema veurem els apartats següents:
Gerard Solé Carbonell Joel Tortosa Fortúnez
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
Unitat 1 La idea de negoci.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Les classes socials a l’antiga Roma i la vida a les ciutats
ESTRATÈGIES HOTELERES URBANES ESPANYOLES I EUROPEES DAVANT DEL LOW COST Autors: Dr. Josep-Francesc Valls, catedràtic d’ESADE, director del Simposi Internacional.
Margin Management Concept
Capitalisme i liberalisme
Necessita Catalunya un nou finançament?
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
QUÍMICA 2 BATXILLERAT Unitat 7 EQUILIBRIS IÒNICS HETEROGENIS.
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
Presentació Cadena de Valor
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Ciclo de Vida de un Sistema.
El teu esforç, la seva energia
Nou servei de Prodeca adreçat a les entitats i les empreses del sector de la fruita de Catalunya
Global Cook Service.
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
Funció DAM amb taxa de canvi fixa
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
Concreció de la resposta educativa en el PI
Política d’oferta (supply-side policy)
Organització i creixement
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
Aixequem-nos alt que l’energia ve de més amunt !!!
GESTIÓ I PROMOCIÓ IMMOBILIARIA Financiació Operacions Immobiliàries
Reunió amb centres adscrits
El patrimoni empresarial.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Taxa d’endeutament: receptes
PF expansiva amb canvi flotant
Tema 3. Anàlisi macro a curt i mitjà
Canvis de la funció DA amb taxa flotant
El model SA-DA El model d’oferta agregada (aggregate suppy) i de demanda agregada (aggregate demand) és un model adreçat a explicar les fluctuacions del.
Funcions de demanda agregada
Xoc negatiu d’SA amb canvi fix (II)
Transcripción de la presentación:

II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del màrqueting que influeix més ràpid en les decissions del comprador Està determinat pel cost de producció, la demanda (nombre de compradors), la competència i les necessitats de promoció del producte en un moment determinat

Fixació del preu Basada en la demanda Basada en els costos Basada en la competència

1. Fixació del preu basada en la demanda Corba de demanda: Relació entre la quantitat de compres en el mercat d’un producte per a cada nivell de preus. Normalment, com més elevat és el preu, menor és la demanda (comportament hiperbòlic) La demanda pot ser elàstica o inelàstica, en funció de si varia més que l’augment del preu o no.

2. Fixació dels preus basada en els costos Consisteix a afegir al cos total unitari del producte un determinat marge de beneficis. Cost total unitari = cost variable unitari + (costos fixos totals / unitats produïdes) Preu de venda = Cost unitari + (% marge · cost unitari)

3. Fixació de preus basada en la competència Semblant: Producte poc diferenciat i de àmplia distribució Per sota: Es compensa la baixada de preu amb un increment de clients Per sobre: En cas d’una marca ben considerada (el client relaciona preu alt amb millor producte)

Estratègia de preus Quan s’hi introdueix un producte nou: Preu màxim: Adreçat a una èlit. Posteriorment es pot abaixar Preu de penetració: Baix fins aconseguir una quota de mercat. Després es pot apujar Preu psicològic: Basat en com es percep el preu Preu habitual Preu de prestigi (car = bo) Preu arrodonit Preu segons valor percebut Preu de referència (anteriors o d’altres marques) En funció del cicle de vida del producte: Llançament: Baix Creixement: Abaixar-los Maduresa: Promoció i descomptes (fidelització) Saturació: Abaixar-los inevitablement

Preu vs valor