La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN

Presentaciones similares


Presentación del tema: "UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN"— Transcripción de la presentación:

1 UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN
1.- Localització i dimensió de l’empresa 2.- Les PIME. 3.- El creixement de l’empresa. Estratègies. 4.- Empresa i globalització

2 1.- Localització i dimensió de l’empresa
ACTIVITAT INICIAL 1.- EN GRUPS DE TRES COMPARAR ELS REQUISITS PER A LOCALITZAR UN MAGATZEM CENTRAL I UNA TENDA. ACTIVITAT INICIAL 2.- Llig en casa l’article següent i desprès extrau la idea general. Regeneración empresarial · ELPAÍS.com

3 1.- Localització i dimensió de l’empresa
FACTORS DE LOCALITZACIÓ Proximitat als mercats.- Que hi haja demanda potencial suficient Accés als proveïdors Disponibilitat d’infraestructures de comunicació Disponibilitat de ma d’obra qualificada Costos de producció baixos. Accés al finançament Influència en el medi.- Per ex. accés a sistemes de tractament de residus

4 1.- Localització i dimensió de l’empresa
Dimensió òptima de l’empresa Segons la Teoría de la Firma Més informació sobre la Teoria de la Firma disponible en anglès les empreses han d’orientar la seua activitat en tractar de minimitzar els seus costos de producció a llarg termini. (Recordem el concepte d’òptim d’explotació i d’economies d’escala). Entenent l’empresa com un sistema social, la dimensió òptima ha de permetre la millor situació competitiva quant a costos, productivitat, qualitat, etc. en definitiva, maximitzant el seu valor.

5 1.- Localització i dimensió de l’empresa
Factors que determinen la dimensió òptima de l’empresa. Flexibilitat i facilitat d’adaptació al canvi tecnològic, legal, etc. Optimitzar el sistema de producció. Conèixer l’estructura del mercat i la quota de mercat desitjada. Triar la millor localització possible de les diferents àrees de l’empresa. Facilitat per a obtenir finançament Limitacions físiques.

6 2.- LES PIME La Comissió Europea i la OIT estableixen que una PIME és aquella empresa on treballen menys de 250 treballadors. Un dels problemes estructurals de l’economia espanyola és l’excessiva fragmentació empresarial: Microempreses: 94,49 % Petites empreses: 4,68 % Microempreses i petites empreses: 99,17 % Retrato PYME 2010.pdf

7 2.- LES PIME Les PIME han de saber adaptar-se a un entorn tan complicat i canviant com l’actual explotant les seues avantatges i tractant de solucionar els seus inconvenients. AVANTATGES: Flexibilitat Proximitat amb clients, proveïdors, entitats de crèdit,etc. Menor conflictivitat Adaptabilitat INCONVENIENTS Dificultats de finançament Escasa capacitat de negociació Fàcilment controlables Dificultat en I+D+i i en formació Limitacions per a obtenir economies d’escala

8 3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA
En un entorn tan incert com l’actual l’empresa ha de garantir la seua supervivència mitjançant una estratègia de creixement

9 3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA

10 3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA
Diferència entre creixement intern i creixement extern CREXEMENT INTERN.- És el que realitza l'empresa a través de noves inversions en el si de l'empresa augmentant el patrimoni i la seva capacitat productiva (reinvertir beneficis, ampliació de capital, endeutament amb entitats financeres). Exemple: INDITEX, SANTANDER, COCA-COLA, ETC.

11 3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA
Diferència entre creixement intern i creixement extern CREXEMENT EXTERN.- És produeix com a conseqüència de la adquisició, fusió, control o cooperació amb altres empreses per accedir a nous mercats. El creixement extern provoca la disminució del nombre d'empreses i l'augment de la mida de les que es mantenen. Exemples: YAMAHA, CAIXES D’ESTALVI EN L’ACTUALITAT

12 3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA
La integració d’empreses. La integració vertical pretén disminuir els costos de transacció (Veure Los costes de transacción per a més informació) Hi ha dues maneres: Integració vertical cap endavant.- L’empresa s’apropia de tot el procés de distribució. Inditex es propietària de totes les seues tendes. Integració vertical cap endarrere.- L’empresa s’apropia de tot el procés d’aprovisionament. Ford España té un parc de proveïdors propis.

13 3.- EL CREIXEMENT DE L’EMPRESA
La integració d’empreses. La integració horitzontal és la que fan empreses que fan un mateix producte i s’uneixen per a ser més eficients. Seria el cas d’un cartel o d’una joint venture (veure pàgina 45 del llibre de text)

14 4.- L’EMPRESA I LA GLOBALITZACIÓ
Llegir les pàgines 47 i 48 del llibre de text.


Descargar ppt "UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN"

Presentaciones similares


Anuncios Google