GAMIN BCN COMISSIÓ INCLUSIVA COMISSIÓ INCLUSIVA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
Advertisements

ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
Unitat de Suport a l’Educació Especial (U.S.E.E.)
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Podeu posar una foto del vostre centre
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Treball col·laboratiu
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Com introduir les Guies Docents
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
Casal i estades de Nadal Torrefarrera 2016
El màrqueting i els seus elements
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
El repte d’incloure Recursos i estratègies
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Interacció escola - entorn.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

GAMIN BCN COMISSIÓ INCLUSIVA COMISSIÓ INCLUSIVA grup d’ajuda mútua inclusiva PROPOSTA DE COMISSIÓ INCLUSIVA PER A L’ AMPA DE L’ESCOLA GUIA_2017 COMISSIÓ INCLUSIVA https://gaminbcn.wordpress.com gamninbcn@gmail.com

Índex COMISSIÓ INCLUSIVA Índex Introducció Qué ès l’escola inclusiva https://gaminbcn.wordpress.com Índex Introducció Qué ès l’escola inclusiva Com crear la comissió inclusiva? Objectius Finançament 1 2 3 4 5,6 7 gamninbcn@gmail.com

Introducció COMISSIÓ INCLUSIVA gamninbcn@gmail.com Aquesta guia neix de la preocupació de les famílies envers la inclusió de tots els nens i nenes en l’àmbit escolar i social. Hem volgut elaborar un document que faciliti a d´altres comunicats educatives la creació d´una comissió inclusiva. En cap cas, aquesta guia no pretén ser un model exclusiu ni rígid, sinó que cada escola amb la seva Associació de Famílies, realitzarà la seva comissió inclusiva pròpia segons la seva realitat i necessitats. L´objectiu d´aquest document és orientar i donar empenta i suport a aquelles famílies que vulguin crear una comissió inclusiva i no saben per on començar o tenen dubtes de com fer-ho. Totes les definicions, objectius, recursos i exemples que s’esmenten estan basats en l´experiència personal del grup que l´han elaborat, amb les vivències del seu dia a dia a l´escola i les dificultats amb les quals s´han trobat i el seu abordatge per resoldre-les. Cada escola ha de trobar els seus propis recursos basant-se en els infants que acudeixen i les necessitats de cadascun. Un treball en equip per a la inclusió serà la clau de l’èxit. https://gaminbcn.wordpress.com gamninbcn@gmail.com

Què és l’escola inclusiva? COMISSIÓ INCLUSIVA Què és l’escola inclusiva? Una escola per a tots, que integra a tots el infants, amb dificultats, trastorns diversos, patologies neurològiques, diferents capacitats físiques, psíquiques i sensorials, infants en risc d’exclusió social, nouvinguts o amb nivell socioeconòmic baix. És una escola que ofereix un ensenyament personalitzat a cadascun dels seus alumnes, partint d´un previ coneixement de tots ells i de les seves necessitats, on cada individu pot créixer el màxim dins les seves possibilitats, una escola que minimitza les barreres i potencia les capacitats de cada infant. L’educació inclusiva afavoreix l’equitat i la cohesió social. Implica les tres “P”: presència, participació i progrés. La inclusió dels infants és un dret reconegut, és el nostre model a la Llei d’Educació Catalana (és un tema molt seriós perquè condicionarà la seva futura autonomia i qualitat de vida). Amb els infants amb NEE (tot tipus de diversitat funcional, malalties minoritàries, al·lèrgies extremes, etc.) la inclusió representa el dret que tenen d’anar a l’escola ordinària (venir a la nostra escola) amb els suports específics per desenvolupar i potenciar al màxim les seves capacitats. És molt important i necessari que el professorat conegui les necessitats individualitzades de tots aquests infants per adequar l'entorn escolar i saber com actuar en cada cas (per exemple, si es necessita atenció mèdica urgent). https://gaminbcn.wordpress.com.com gamninbcn@gmail.com

COMISSIÓ INCLUSIVA Com crear la comissió inclusiva? Primer de tot cal tenir clar el significat de comissió inclusiva i definir el passos a seguir per a la seva creació. Definició: La comissió inclusiva és el conjunt de famílies, docents i altres professionals de l´escola (vetlladors, monitors menjador, etc.) que tinguin interès i preocupacions per a millorar l´atenció i oferir les mateixes oportunitats a tots els infants. Com es constitueix? Els passos a seguir per a constituir-la són dirigir-se a l´AMPA a través d´una carta de presentació, breu i concisa, realitzant la proposta d´aquesta nova comissió, informant dels membres que formaran part , els objectius i el finançament. Posteriorment, a la següent Junta de l’AMPA ja es pot votar la creació de la comissió. https://gaminbcn.wordpress.com gamninbcn@gmail.com

COMISSIÓ INCLUSIVA Objectius https://gaminbcn.wordpress.com Com ja hem dit, cada comissió inclusiva basa els seus objectius en base a les seves necessitats. A tall d’exemple enumerem uns possibles objectius: 1. Facilitar una via de comunicació entre les famílies i l’escola. 2. Crear un equip inter i transdisciplinari de TREBALL d´ESCOLA INCLUSIVA: Direcció escolar- Equip docent– AMPA –Comissió Inclusiva a fi de localitzar i preveure les necessitats específiques dels infants amb NEE, amb discapacitat i/o trastorn del desenvolupament, infants en risc d’exclusió social, nouvinguts o nivell socioeconomic baix, que comporti una necessitat d´adaptació a certes activitats organitzades pel centre escolar perquè tots els infants hi tinguin accés (menjador, activitats esportives, extraescolar, sortides, etc.) 3. Crear reunions periòdiques per donar suport a les famílies que ho sol·licitin, oferir un espai on es pugui parlar de tot allò que ens preocupa, recollir les diferents demandes, problemàtiques en l´entorn escolar i extraescolar i treballar en equip per resoldre-les en la mesura del possible, així com generar idees i suggeriments per a la millora contínua. https://gaminbcn.wordpress.com gamninbcn@gmail.com

COMISSIÓ INCLUSIVA https://gaminbcn.wordpress.com gamninbcn@gmail.com 4. Informar i assessorar sobre temes d´interés social, educatiu i sanitari: beques, certificat de discapacitat (CAD), dictamen d’escolarització, plans d’adaptació individualitzada, centres de teràpies, etc.), a través d´experiències pròpies i facilitar la dinàmica dels tràmits. 5. Obtenir recursos econòmics a través d´activitats a l´escola (cines, sorteigs, concerts, etc.) perquè tots els infants tinguin les mateixes oportunitats en horari lectiu i no lectiu. 6. Organitzar tallers i xerrades de professionals externs especialitzats dins l`àmbit de la diversitat funcional per a famílies i professionals de l´escola. 7. Conscienciar i sensibilitzar la resta de comissions de l’AMPA, i la resta de famílies de l´escola per donar a conèixer les diferents realitats i la seva normalització, així com els beneficis d´una escola inclusiva. 8. Crear projectes participatius amb tot l´equip de l´escola inclusiva per assolir els objectius esmentats (maleta viatgera, mercadillo benèfic, obres de teatre...). https://gaminbcn.wordpress.com gamninbcn@gmail.com

COMISSIÓ INCLUSIVA https://gaminbcn.wordpress.com Finançament La principal font de finançament, com a la resta de comissions de l’AMPA, surt de les quotes de les famílies associades. Subvencions de l’Ajuntament. Beques d’algunes empreses privades i entitats bancàries. Organització d’actes per recaptar fons (mercadillo benèfic, cinefòrums, tallers...). https://gaminbcn.wordpress.com https://gaminbcn.wordpress.com gamninbcn@gmail.com