Activitat d’educació en comunicació audiovisual

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Advertisements

Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Elaboració d’un mapa temàtic
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Aquesta és una felicitació de Nadal atípica, tot i que us desitjo unes molt bones festes i un feliç 2.008, us envio una sèrie de fantàstiques fotos del.
Podeu posar una foto del vostre centre
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PREGUNTEM, PARLEM, EXPLIQUEM, COMPARTIM... APRENEM!
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Descobrint un tresor amagat
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
Projecte interdisciplinari:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
EL TEMPS.
2013.
Trobadors Intercanviem opinions Formem els nostres grups
La vida és un do de Déu i un servei als altres
DIADA DE LA PAU A SJO.
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Objectiu Educatiu Trienni
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Llengua i identitat a Catalunya 2008
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Les taules de multiplicar
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Cant espiritual Joan Maragall.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
Sant Feliu de Llobregat
La vulneració dels drets socials
CARTA AL LLOGATER.
NOM DEL PAIS AUTORS DEL PROJECTE.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
LES MÀQUINES.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
Transcripción de la presentación:

Activitat d’educació en comunicació audiovisual ECA ? què és ECA? ... per Fomentar la mirada crítica Mirem anuncis: les joguines Activitat d’educació en comunicació audiovisual 3r de primària EL CARME-VEDRUNA MANLLEU

Què és l’ECA? El Programa d'Educació en comunicació audiovisual, d’ara en endavant ECA, té com objectiu potenciar la competència comunicativa audiovisual de l’alumnat, per tal que sigui capaç de comprendre i analitzar críticament els missatges audiovisuals entesos com a portadors d’ideologia i de valors, conèixer els processos de producció dels mitjans, i aprendre a crear els seus propis missatges audiovisuals utilitzant les eines tecnològiques necessàries.

Eca a l’escola A l’escola, fa quatre cursos, vàrem implantar, a 3r de primària i com a prova pilot, una hora complementària d’ECA. En ella s’hi volen resumir els conceptes més elementals per ser un primer tastet d’aquesta competència tan elemental, per esdevenir l’alumne un ciutadà crític en un futur no massa llunyà.

JUSTIFICACIÓ DEL PROJECTE eca. És important educar la mirada? Valorem-ho: “El consum de televisió és inversament proporcional a la crisi econòmica: quan menys feina hi ha, més es veu la tele. No és l'única, però aquesta és una de les raons que expliquen l'espectacular augment de la telefàgia el 2010, que ja assoleix la barrera mítica de les quatre hores davant el televisor per persona i dia. Segons un estudi de Barlovento, sobre dades de Kantar Media, cada espanyol va dedicar a la tele l'any passat una mitjana de 234 minuts. És a dir, 3 hores i 54 minuts diaris davant el televisor. I a Catalunya aquesta addicció a la petita pantalla és molt superior a la mitjana espanyola, ja que aquí ja s'ha superat la barrera de les quatre hores. Exactament, cada català es va passar el 2010 davant la tele 4 hores i 2 minuts diaris. Òbviament, és una mitjana, i per això hi haurà qui no arribarà a aquest teleconsum, però també n'hi haurà molts que el superaran àmpliament” . Manuel de Luna El Periódico de Catalunya. Dissabte, 8 de gener del 2011

Davant d’aquestes reflexions, aquí es presenta unes sessions fetes pels volts de Nadal dins les hores d’ECA. Pretén ser com un gra de sorra per a la “supervivència-convivència” en el món de la imatge i que serveixi en un futur als nostres alumnes.

HEM TRIAT UNA JOGUINA TELEDIRIGIDA Un helicòpter Ens ha agradat molt l’anunci http://www.youtube.com/watch?v=o6YwJdrgdtA I el projectem a la pissarra digital

En una primera sessió hem vist de l’anunci: Els elements de la imatge que hi destaquen. El text que llegim o escoltem. Els sons. La durada. Els valors que ens transmet. Finalment hem parlat sobre què ens ha semblat l’anunci.  

I en una segona sessió hem treballat: Els Trucs. Les sensacions. Les idees prèvies sobre la joguina (preus, mides ,...)

sessió tercera : Ara veiem la realitat de la joguina: Si algun nen o nena la té a casa, la porta i l'observem a l’aula. Si no es possible se’n fa una fitxa tècnica.

És el moment de: Les sensacions finals. Quines són les coses que no són igual com ens pensàvem. I l’hora de la reflexió : Què n’hem tret d’aquesta activitat ?

Imatges de l’activitat Desembre de 2010

El treball dels alumnes

Per si us interessa ampliar en Educació en Comunicació Audiovisual: http://www.aulamedia.org/ http://www.xtec.cat/~lcasas1/ Bibliografia: Aurora Maquinay , L'Educació àudio-visual. Educació Infantil i Primària Generalitat de Catalunya . Barcelona 1994

“Oblidar-se de l’Educació en Comunicació, oblidar-se de la necessitat d’ensenyar a tenir una mirada crítica davant les pantalles, resulta tan greu com si només s’ensenyés a sumar i a multiplicar; i no a restar i dividir Xavier breil , L’educació mediàtica: una proposta europea