Resolució de problemes amb mitjans tecnològics

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En el seu compromís d’adaptació constant del projecte pedagògic de Pere Vergés als últims recursos tecnològics, l’escola presenta el projecte d’introducció.
Advertisements

TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
APLICACIÓ D’UN ROLE-PLAYING PER A LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES.
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
Unitat 5: Expressions algebraiques
La politja Una politja és una roda amb un eix central al voltant del qual pot girar i que, a la part exterior, té col.locada una corda o cable.
Equacions amb dues incògnites.
El moviment ESQUEMA INICI ESQUEMA INTERNET PER COMENÇAR INTERNET
FUNCIONS ELEMENTALS.
EL CÀLCUL MENTAL A L’EDUCACIÓ INFANTIL
APRENENTATGE MULTINIVELL
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PETITS REPORTERS Títol.
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
Creació d’un mapa personalitzat
Les corbes còniques.
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
@sebastiani64.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Potències de nombres racionals
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
POLINOMIS.
Nombres naturals: serveixen per comptar i ordenar
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LSD Josep Humet Departament d’Informàtica i Matemàtica Aplicada
PROBLEMES DE MATEMÀTIQUES AMB LA CASIO FX 570/991 CLASSWIZ
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Matemàtiques 3er E.S.O..
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
d'ensenyança-aprenentatge
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
El·lipse Corba que s’obté en tallar un con de revolució per un pla que talli totes les generatrius del con i que no passi pel seu vèrtex. Si considerem.
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
(posició d’equilibri)

Ara resoldrem alguns problemes amb balances.
L’electricitat i el circuit elèctric
El repte d’incloure Recursos i estratègies
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Les taules de multiplicar
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Continuació: el temps II
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
Anàlisi Discriminant Discreta Mitjançant Suavització de les Correspondències Múltiples Factor 1 Factor 2.
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Reunió amb centres adscrits
Assessorament de la Formació en Competències
La formació de mots.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
La representació dels objectes
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

Resolució de problemes amb mitjans tecnològics Barcelona, 7 de novembre de 2009 XII Jornada didàctica matemàtica d’ABEAM Daniel Vila Martínez

Com aprofitar les possibilitats de la calculadora ?

Què podem fer amb una calculadora a l’aula? A partir de quin curs la fem servir? Quin tipus de calculadora? Avantatges Inconvenients

Avantatges Possibilitat d’experimentar amb les matemàtiques: variar hipòtesis, condicions inicials i analitzar els resultats Prioritzar la reflexió i l’anàlisi dels resultats (poder dedicar menys temps als càlculs rutinaris) Les possibilitats gràfiques permeten una millor comprensió dels conceptes ‘Arribar més lluny’ (alumnes amb dificultats i sense) Maneig senzill i intuïtiu Mobilitat Formen part de l’entorn de l’alumne

Professor Avantatges Dificultats Enriquir la metodologia: Complementar amb nous enfocaments i estratègies. Fer una matemàtica més propera als problemes reals Dedicar més temps a conceptes, raonaments i interpretació dels resultats Atendre alumnes amb diferents nivells d'aprenentatge Pissarra electrònica: emuladors i retroprojectables Heterogeneïtat de tipus i models. Econòmiques i logístiques Formació - Evolutives Calculadoracientífica  Gràfica CAS

Alumne Avantatges Inconvenients Eina de comprovació de resultats (Autonomia, confiança, seguretat) Eina d’experimentació, investigació (Autonomia) Eina de càlcul (evitar càlculs repetitius) ..... L’atractiu de l’eina Excessiva confiança amb la màquina (pèrdua del sentit crític) Econòmics .....

Alguns exemples....

Càlcul de l’arrel quadrada Calcula l’arrel quadrada de 62: 72=49 82=64  entre 7 i 9

Càlcul de l’arrel quadrada Calcula l’arrel quadrada de 190 987:  entre ...??????

Càlcul del m.m.c. Calcula el m.m.c. de 24 i 42: 24++ pppp..... 42++ pppp..... 24p M+24 pppp..... 42p M+42 pppp..... w3 TABLE seq(24n, n, 1, 10) lcm(24, 42)

Progressions Progressió aritmètica: Progressió geomètrica: a1 = 3 i d = 8 Progressió geomètrica: a1 = 20 i r = ½

Interès simple, interès compost. Capital de 50 000 € durant 4 anys al 5% d’interès anual Interès simple Interès compost

Fraccions i calculadora Escriptura clàssica – decimal Escriptura natural Simplificació Nombre mixt Fracció Nombre decimal Comprovació de resultats Pas decimal a fracció

Interpretació gràfica de sistemes lineals

Interpretació gràfica de sistemes lineals S.C.D. S.C.I. S.I.

Interpretació gràfica de sistemes lineals S.C.D. S.C.I.

Interpretació gràfica de sistemes lineals

Afegir una equació a un sistema d’equacions lineals Donat el sistema Com ha de ser l’equació que cal afegir-li per què sigui Incompatible? I perquè sigui Compatible Indeterminat?

Interpretació de sistemes no lineals

Teorema de Bolzano Comprova, amb l’ajuda del teorema de Bolzano, que la funció f(x) = 2 x2 - 4 x - 5 talla l’eix d'abscisses en un punt de l'interval ( 2, 3 ). Troba aquest punt amb un error menor que 0,05.

Inequacions Resol x2 + 3x -4 > 0

Equacions irracionals. Interpretació de les solucions

Equacions irracionals. Interpretació de les solucions

Factorització de polinomis.

Límits i continuïtat

Límits i continuïtat

Límits i continuïtat

Límits i continuïtat

Límits i continuïtat

Límits i continuïtat

Límits i continuïtat Successius zooms al voltant del zero permeten a l’alumne corroborar les infinites oscil·lacions que genera la funció al voltant d’aquest punt

Estudi conjunt d’una funció i les seves derivades Estudi de la funció f(x) = 2x3-3x2-2x+2 Una interpretació conjunta de les gràfiques de la funció i les seves derivades 1a i 2a, ens faciliten la informació de la mateixa: creixement, extrems relatius, curvatura i punts d’inflexió.

Altres aplicacions Programació Lineal Estadística Unidimensional Estadística Bidimensional Còniques Comportament d’una funció Matrius Successions .........

Barcelona, 7 de novembre de 2009