ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Salut mental i prevenció
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Tema 2. DIVISIBILITAT.
El Pare Claret és un regal per a tots
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
PREGUNTEM, PARLEM, EXPLIQUEM, COMPARTIM... APRENEM!
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
@sebastiani64.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Estratègies educatives en la família
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Grups interactius a L’Esquitx
Carta d’un infant als seus pares.
DIADA DE LA PAU A SJO.
La Bíblia, font de valors humans i socials
Objectiu Educatiu Trienni
valors humans i socials
La història de Sísif Mitologia Grega.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Com fer una presentació? Comunicació oral
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Les diferents realitats del món
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Les taules de multiplicar
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015
Continuació: el temps II
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS? ILDA GILI MILLERA Escola Montcau Març 2015

ELS LÍMITS EN ELS INFANTS: NECESSARIS? - Què signifiquen? - Són realment necessaris? - Per què hem de posar límits als nostres fills/es? - Quins límits hem de posar? Com els hem de posar? Creiem que som els “dolents” quan diem NO? Ens requereix un esforç, estem cansats, passem poca estona amb els fills i no volem que aquesta estona es converteixi en una batalla? Voldríem evitar els conflictes? Però els conflictes formen part de la vida! Recordem les nostres pròpies vivències de quan érem petits i voldríem evitar repetir-les? - Com ens sentim quan posem límits?

DESENVOLUPAMENT EMOCIONAL, COGNITIU I SOCIAL EQUILIBRAT LÍMITS LLIBERTAT RESPONSABILITAT - Perquè un nen desenvolupi tot el seu potencial és imprescindible que hi hagi una interacció amb tot el que l’envolta; que pugui ser un mateix, però sempre en interacció amb els altres. - En una persona equilibrada, aquests dos aspectes són inseparables: responsabilitat i llibertat. I això ja comença a l’infantesa. Llibertat sense responsabilitat = LLIBERTINATGE Responsabilitat sense llibertat = SUBMISSIÓ

PER QUÈ SÓN NECESSARIS? - Els límits formen part de la vida. - Per una qüestió funcional: al nostre entorn també hi ha “altres”, que tenen necessitats i desitjos. - Són punts de referència: conèixer els límits dóna seguretat per interactuar de forma relaxada. La vida es dóna dins d’uns límits fins i tot a nivell fisiològic. La nostra capacitat d’acció també està limitada i sobrepassar certs límits posa en perill la pròpia existència de vida. Els límits creen una base segura per atrevir-se a iniciar noves relacions, a tenir noves experiències. - Ensenyen conductes adequades. - Protegeixen del perill.

OBJECTIU: MILLORAR L’ADAPTACIÓ DE L’INFANT AL MÓN. MANCA DE LÍMITS LÍMITS FUNCIONALS Desig de realitzar la pròpia voluntat al marge de les conseqüències. Poca tolerància a la frustració. Baixa empatia. Egocentrisme. Angoixa. Acceptació dels límits amb normalitat. Més tolerància a la frustració. Més capacitat de trobar solucions als conflictes. Personalitat més madura. Seguretat. OBJECTIU: MILLORAR L’ADAPTACIÓ DE L’INFANT AL MÓN.

QUÈ ÉS NORMAL EN LA CONDUCTA DELS INFANTS? Reclamar contínuament l’atenció. Ser molt inquiets. Ser desordenats. No tenir sentit del perill. Fer moltes preguntes. Canviar sovint d’opinió. Ser sensibles a les tensions de l’entorn. Fer rebequeries. Portar la contrària. Desobeir.

QUALSEVOL CONDUCTA COMUNICA ALGUNA COSA PER QUÈ ES PORTEN AIXÍ? Per reclamar atenció. Per gelosia o competència. Per frustració. Per por a la separació. Com a reacció al cansament, al malestar emocional... Expectatives poc realistes de pares, mestres, educadors... Hàbits inadequats. QUALSEVOL CONDUCTA COMUNICA ALGUNA COSA

COM ESTABLIR ELS LÍMITS? - Procés en permanent definició: quan canvia el context, cal redefinir-los. - Hi ha límits NEGOCIABLES i límits INNEGOCIABLES. - És necessari el DIÀLEG, però també l’AUTORITAT, que no és el mateix que autoritarisme. - Els límits pactats impliquen més RESPONSABILITAT a l’hora de respectar-los. L’INFANT ASSUMEIX ELS LÍMITS I ACONSEGUEIX CONTROLAR PER SÍ MATEIX EL SEU COMPORTAMENT. “L’error dels pares és que ensenyem a obeir en lloc de pensar.” Ferran Salmurri

COM ESTABLIR ELS LÍMITS? CAL SABER: - Què podem esperar de l’infant (segons l’edat, el seu caràcter, la situació...) - Quina conducta volem modificar o ensenyar. ÉS IMPORTANT: - Ser constant. - Donar models. - Ser coherents amb nosaltres mateixos. - Coherència entre les diferents persones que intervenen en el procés educatiu de l’infant.

COM EVITAR ELS CONFLICTES? COM ADREÇAR-NOS ALS INFANTS? Ni càstigs, ni recompenses, ni amenaces: només CONSEQÜÈNCIES LÒGIQUES. Dirigir-nos a la conducta, no a la persona. Tenir autocontrol. Parlar amb veu tranquil.la però ferma. Utilitzar frases curtes i clares. Substituir frases negatives, per frases positives. Centrar-nos en el que és essencial. Respectar els sentiments del nen: fer-lo sentir que entenem la seva frustració, però que la situació és així. Ser flexibles.

COM EVITAR ELS CONFLICTES? COM ADREÇAR-NOS ALS INFANTS? Donar informació per avançat del que esperem de l’infant. Oferir possibilitats d’elecció. No sempre funciona la mateixa tècnica per solucionar un conflicte: distracció, acompanyament físic, ignorar, conseqüència positiva, reparar... Utilitzar la imaginació i elements humorístics. Després d’un conflicte, sempre ha d’haver una RECONCILIACIÓ.

Som pares i aquesta feina ningú la farà per nosaltres ni ningú la farà millor que nosaltres.