El futur dels RRHH al sector públic

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària.
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
Programa HCCC i Recepta electrònica: Impacte i lideratge
de qualitat a l’administració local
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
El Pla d’autropotecció
Estem on estem perquè és on hem arribat (no on ens han portat)
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Acta -Resum de la sessió participativa del 7 de novembre de 2002
SESSIONS DE REFLEXIÓ PRÀCTICA PER A DIRECTORS I DIRECTORES
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Quan l’amor fa mal.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
La Direcció queda habilitada per:
La gestió per valors Girona, 18 de febrer 2016.
La gestió per processos
Presentació de la Guia per a la identificació i
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Com preparar una unitat per a l’avaluació
“Benchmarking en Innovació”
RETIRADA PLA DIRECTOR
Serveis de Formació.
Treball i aprenentatge en xarxa
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
IV JORNADES DOCTORIALS
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Global Cook Service.
Xarxa de Custòdia del Territori
Anàlisi crítica de la transversalitat
Projecte d’Itineraris Formatius
Gestió participativa dels projectes de centre
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Dona Kolors, Innovació social en costura
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Transcripción de la presentación:

El futur dels RRHH al sector públic Fundació per a la motivació dels recursos humans Barcelona, 7 de novembre de 2002

Costa tant gestionar els recursos humans des de les administracions? Francesc Solà Director General de Fira 2000 Ex-Gerent de la UPC

SI És tant difícil gestionar els RRHH a les administracions? i aquest és el repte

La gestió, és gestió de persones tant a l’àmbit públic com al privat. Singularitats al sector públic Prestació del servei en règim de monopoli Places, plantilles, RPT Manca d’incentius, en general Prima l’antiguetat, no la competència

Sentit patrimonial del lloc de treball Sistema singular de provisió de llocs Lloc de treball de per vida Flexibilitat baixa o nul·la Ventall retributiu reduït Retribucions baixes més elevades, retribucions elevades més baixes

Més trets específics Rígid, poc flexible, massa homogeni Les regles de joc a les AAPP no són prou conegudes (dintre i fora) La gent no es vol moure Els propis treballadors fan el doble joc → Mantenir la norma, quan convé → Trencar-la quan queda curta

El nivell d’implicació es mesura per: → Si la institució funciona guanyo valor → Si la institució no funciona no en guanyo

públic vs. privat: una diferència fonamental % temps dedicat a: Atraure i retenir persones que generen major valor afegit a l’organització Gestionar i resoldre (o disoldre) conflictes

L’èxit o el fracàs d’una organització depèn decisivament de la seva capacitat en atraure i retenir a persones compromeses Algunes preguntes: Estem atraient a les persones adequades? Les estem retenint? Promovem el seu desenvolupament? Fomentem la innovació i el reconeixement?

Un error massa extès Les AAPP projectem Imatge de servei públic Utilitat pel ciutadà, client, usuari... Impostos ben invertits A fora, però no a dintre Procés d’identificació  existeix, però no es projecta tant cap a dintre com cap a fora

RRHH Administració de personal Disseny i implantació de polítiques Relacions laborals

Algunes experiències a la UPC A nivell institucional (Gestió del canvi) Pla estratègic Potenciar lideratges Contractes-programa (interns i extern) Implicació, responsabilitat Gestió de la qualitat Accountability Plans sectorials Impacte social

A nivell de RRHH Formació per a la Direcció (també als polítics) La carta de compromís (per als caps) Avaluació personal i per unitat Processos de selecció: entrevistes, qüestionaris de competències, validació d’experiència, exercicis relacionats amb el que s’ha de fer Processos d’oposició: perfils específics Noves estructures organitzatives: NEO, Gabinets, Serveis... Desaparició paulativa de categories desfasades Coaching, monitoring Labolarització gradual D’administrador a gestor

La norma per la gestió de les persones: el sentit comú Saber el que intentem fer Sempre hi ha una seqüència d’esdeveniments Les coses no es fan si ningú les fa Les coses mai surten com s’esperava Les coses són o no són Les coses s’han de veure des del punt de vista dels demés Fergus O’Connell Sencillamente Genial El sentido común de los negocios

Disseny de política i estrategia: un pla Què fer? Disseny de política i estrategia: un pla Sabem a quin “negoci” ens dediquem? A qui va dirigit? Què se n’espera de nosaltres? Amb qui i amb què comptem?: recursos Humans Físics Econòmics

../.. “Comercialitzar” els productes i serveis que oferim Armonitzar les expectatives i demandes de l’exterior amb els serveis que estem oferint Comunicar-ho a dintre i a fora

Algunes receptes (per a la discussió) Estructurar l’organització al voltant de la política i l’estratègia La creació de valor públic, un element fonamental per millorar els processos d’implicació i identificació de la nostra gent No deixis que els que treballin a l’organització central es quedin sempre allà (cal anar a primera línia de trinxera) Posar-te sempre a la pell del client o ciutadà Estructurar l’organització a partir de la informació i la comunicació i no al voltant de la jerarquia Prendre riscos, transgredir la norma, vorejar la llei

En perpetuo estado de fricción es como se encienden las cerillas Manifiesto Furero