VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

Carla Jiménez Aida Macià Guim Muñoz Mariló Rodríguez
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
David Elvira Martínez Director General de Recursos Sanitaris
Antecedents (el context) Centre IATIC
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
Visió estratègica de la UPC
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
JORNADA DE TREBALL L’ATENCIÓ INTEGRADA SOCIAL I SANITARIA
Presentació de la Guia per a la identificació i
Projecte de difusió de les arts visuals al territori
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Presentació Cadena de Valor
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
les competències bàsiques
El repte d’incloure Recursos i estratègies
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Gestió participativa dels projectes de centre
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
APROXIMACIÓ AL MODEL DE DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Departamento de Pedagogia Aplicada
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
El currículum a l’educació primària
Serveis de Consultoria
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Una República europea implicada en la governança global Política internacional Una República europea implicada en la governança global La República.
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
El Treball de Recerca.
Assessorament de la Formació en Competències
READ ON PROJECTE DE COPROGRAMACIÓ D’ACCIONS DE CREACIÓ LITERÀRIA PER A JOVES A LES BIBLIOTEQUES.
L’AVALUACIÓ A TRAVÉS DEL PORTAFOLI O CARPETA DOCENT
Presentació de resultats
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
El Pla de formació del centre
EL NOU ROL DEL PROFESSOR !
Transcripción de la presentación:

VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans Héctor Núñez QUÈ TENEN DE PEDAGÒGICS ELS PROCESSOS D’AVALUACIÓ PARTICIPATIVA D’ACCIONS COMUNITÀRIES?

Introducció: Què és l’avaluació participativa? ÍNDEX DE CONTINGUTS Introducció: Què és l’avaluació participativa? Els elements pedagògics a l’avaluació participativa (AP) Conclusions: on aplicar l’AP i les línies futures d’investigació

Què és l’AP? Avaluació es basa en: Naturalesa relacional i dialògica entre avaluador i agents Implicació de diversos agents durant el procés d’avaluació El rol actiu de l’avaluador: facilitador Els seus inicis: Programes de desenvolupament i cooperació internacional Avaluació de programes en context nord-americà: EUA i Canadà L’AP és una estratègia metodològica que mitjançant les dinàmiques de valoració fomenta l’adquisició d’aprenentatges als nivells (i) Indiv. (ii) Interp. (iii) Org.

ORÍGENS DE LES AP Models 4º generació I-A Participativa Tª Empowerment Negociació Proximitat Utilitat Aprenentatges I-A Participativa Tª Empowerment

Elements pedagògics a les AP: L’estil de treball dels professionals (3) Els principis metodològics (3) Les estratègies socioeducatives de la intervenció (4)

Situen les relacions interpersonals com a eix de la seva intervenció ESTIL DE TREBALL Situen les relacions interpersonals com a eix de la seva intervenció Enfoquen els processos comunitaris des de plantejaments realistes Defineixen el seu rol davant els altres (veïns i altres tècnics)

PRINCIPIS METODOLÒGICS No duplicar estructures al territori Donar importància a les negociacions Partir dels interessos i demandes de les persones de la localitat, de l’organització, etc.

ESTRATÈGIES SOCIOEDUCATIVES Generar espais de neutralitat entre les persones Valorar el paper de les persones Simplificar les dinàmiques d’avaluació Mediar i resoldre els conflictes que es generen

LÍNIES FUTURES LÍNEAS FUTURAS