FORMACIÓ DEL PROFESSORAT INTERÍ

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Josep Montané Capdevila
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Les competències i la coeducació
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
CE Jacint Verdaguer Integrat 3/16
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Les competències i la coeducació
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Objectiu Educatiu Trienni
“EL PALIC, un model per a les illes”
“El perfil de mestre i professor”
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Coneixements i idees previs
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Coneixement del medi natural
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

FORMACIÓ DEL PROFESSORAT INTERÍ EDUCACIÓ PRIMÀRIA CONSTRUCCIÓ DE LA IDENTITAT DOCENT s 2006/2007 Núria Alart, 2006-07

PRESENTACIÓ DEL CURS Núria Alart, 2006-07 Sessió 1 2 Sessió 3 Sessió 4 12 Avaluació portfoli Seminari 1 Seminari 2 Taller 1 Taller 2 Seminari 3 Taller 3 Taller 4 Seminari 4 Data 7 nov. 14 nov. 21 nov. 28 nov. 12 des. 9 gen. 16 gen. 23 gen. 30 gen. 6 feb. 13 feb. 20 feb. No presencial Durada De 18h a 20,30h 15 h Profe Núria Alart Joan Ruaix Joan Ruaix i Núria Alart Continguts Construcció de la identitat docent. Intercanvi d’experiències. L’avaluació a través del portfoli o carpeta docent Dinàmica a l’aula i resolució de conflictes. Anàlisi de casos. Tutoria, relacions amb les famílies i serveis externs. Intel·ligències Múltiples.Anàlisi de casos La pràctica reflexiva. Anàlisi de casos Educació emocional i salut del docent. Diversitat, interculturalitat i avaluació. El campus virtual com a eina formativa. Treballar amb les WebQuests Carpeta docent. Lliurament el 22 febrer del 2007. Curs de 45 hores: 30h presencials (seminaris + tallers) i 15 h no presencials (avaluació portfoli). Seminari = 4 sessions de 2,5 h cadascuna = 10h. Tallers = 4 tallers de 5 h cadascun = 20 h. Avaluació portfoli = 15 h (no presencials). Núria Alart, 2006-07

EXPECTATIVES SOBRE EL CURS ACTIVITAT 1 Expectatives sobre el curs Diagnosi Núria Alart, 2006-07

3 VIES CONSTRUCCIÓ IDENTITAT DOCENT Via afinitat models MARC TEÒRIC PUNTS FORTS Via conèixer les pròpies possibilitats i límits PUNTS FEBLES Via context social Núria Alart, 2006-07

CAP A ON VA LA PRÀCTICA. QUIN MODEL A SEGUIR? VIA AFINITAT DE MODELS CAP A ON VA LA PRÀCTICA. QUIN MODEL A SEGUIR? CONDUCTISME: estímul-resposta. Skinner. COGNITIVISME: causa-efecte. Piaget. Vigotsky CONSTRUCTIVISME: la ment es construeix a base d’aprenentatges Significatius. Ausubel. Diversitat Comuniquen: Autonomia VALORS Diàleg Núria Alart, 2006-07

POSSIBILITATS I LÍMITS PROPIS Tothom pot fer de professor/a? Formes de viure la professió docent Formació permanent Influència del professor en els seus alumnes. Prendre’s la feina seriosament. Estem construïnt personalitats en els alumnes. Gràcies a nosaltres els alumnes se’n sortiran. Com una professió: ho fem bé i ens ho hem de creure. No estrés. Com una ocupació: No hi ha il·lusió: et cremes. Perfeccionar-se personalment. Recerca d’estratègies i innovacions teòriques i pràctiques. Ajuda a no cremar-se I a tenir il·lusió Núria Alart, 2006-07

IDENTITAT DOCENT MESTR/A: el qui ensenya una ciència, art, ofici, o té el títol per a fer-ho, professor. “POMPEU FABRA” PROFESSOR/A: el qui ensenya una ciència, un art, una disciplina. “POMPEU FABRA” Núria Alart, 2006-07

DIFERÈNCIES: ”SER O FER” DE PROFESSOR/A IDENTITAT DOCENT IDENTITAT DIFERÈNCIES: ”SER O FER” DE PROFESSOR/A SER: Quan ets professor/a ho ets en tot moment. Forma part de la identitat personal i professional FER: Es fa de professor/a només a estonetes. La identitat professional no està construïda. Pensa que ho fa per poder viure. Núria Alart, 2006-07

IDENTITAT IDENTITAT DOCENT ESTRATÈGIES RELACIONALS Anàlisi emocional personal. Cal saber gestionar les emocions. Cal un nivell d’afectivitat i cal tenir expectatives cap als alumnes Aprendre a interpretar la conducta. Veure l’actitud com el resultat d’un procés d’adaptació a allò que li ha tocat viure. Normes i límits Coherència Reconeixement de les persones. Mostrar una confirmació contínua i sincera. … Relacions complementàries o simètriques. Complementàries: una part té més autoritat que l’altra. Simètriques: les dues parts tenen igualtat. Núria Alart, 2006-07

POSSIBILITATS I LÍMITS IDENTITAT IDENTITAT DOCENT POSSIBILITATS I LÍMITS Eines de reflexió Millora continua Valoració i reflexió personal Cal que coneguem Els nostres límits i les nostres possiblitats Formació continua Núria Alart, 2006-07

IDENTITAT DOCENT IDENTITAT Punts forts Punts febles ACTIVITAT 2 Punts forts Punts febles Ser professor/a Fer de professor/a Ser professor/a Fer de professor/a Núria Alart, 2006-07

CONTEXT SOCIAL Societat de la informació MODEL DE SOCIETAT Naturalesa de la juventud diferent GARDNER Teoria: IM EDUCAR A NIVELL EMOCIONAL GOLEMAN Teoria: IE SOCIETAT, FAMÍLIA I ESCOLA DIFERENT Globalització. Multiculturalitat. Canvi estructura familiar. Paper del professor diferent Núria Alart, 2006-07

CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui PRESENTACIÓ DEL CURS MARCS DE LA PRÀCTICA DOCENT SOCIAL ENTORN IMMEDIAT MARC LEGAL XARXA EDUCATIVA MODELS D’ENSENYAMENT CENTRE ESCOLAR Núria Alart, 2006-07

CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui MARC SOCIAL Globalització La revolució TIC Demandes socials (valors com la llibertat individual I la comunicació oberta) SOCIETAT DEL CONEIXEMENT Núria Alart, 2006-07

CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui GESTIÓ DEL CONEIXEMENT MARC SOCIAL Canvis en les Organitzacions GESTIÓ DEL CONEIXEMENT ORGANITZACIÓ - XARXA Canvis en les Organitzacions TIPUS DE TREBALL Adaptar-se a les Necessitats de cada moment Iniciativa Flexibilitat Capacitat de reciclatge Nou concepte educatiu APRENDRE A APRENDRE (Tant en els individus com en les organitzacions) Núria Alart, 2006-07

CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui OBJECTIU DE L’EDUCACIÓ Fer possible l’autonomia , el desenvolupament i la integració, tant escolar com social, de tot l’alumnat en el marc d’una societat catalana plural Desenvolupar habilitats i capacitats al nostre alumnat per transformar la informació en coneixements “aprendre a aprendre” Universalitzar l’educació Educar per la ciutadania: Educar per a la convivència i per a la cohesió social Desenvolupar una nova cultura lingüística: Cal preservar la diversitat lingüística . Cal entendre la llengua catalana com element de cohesió Cal entendre que garantir la competència de la llengua catalana és un element d’igualtat d’oportunitats. Núria Alart, 2006-07

CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui PERÒ ELS CENTRES NO HO PODEN FER SOLS Cal que l’educació s’obri a la comunitat i que tota la comunitat s’ha de corresponsabilitzar de l’educació Cal crear una cultura de treball en XARXA Núria Alart, 2006-07

CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui Normativa Inici de curs MARC LEGAL Estatal LOE LLEIS Autonòmiques CONSTITUCIÓ DECRETS ROC REGLAMENTS ESTATUT ORDRES RESOLUCIONS Normativa Inici de curs Núria Alart, 2006-07

CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui Xarxa educativa Xarxa europea Xarxa catalana Xaxa d’entorn Llar d’infants IES Concertada CEIP ADULTS Competència no competitivitat Núria Alart, 2006-07

CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui CENTRE Cultura de centre Col·laborativa i en xarxa PROJECTE COMPARTIT I OBERT A L’ENTORN Pertinença al centre Formació continuada Autonomía de centres Núria Alart, 2006-07

CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui QUE ÉS ENSENYAR / EDUCAR? Transmetre coneixements? o donar habilitats per transformar la informació en coneixement Núria Alart, 2006-07

CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui COMPETÈNCIES BÀSIQUES IDENTITAT QUÈ ENSENYAR? COMPETÈNCIES BÀSIQUES “Per competència s'entén la capacitat de posar en pràctica de forma integrada, en contextos i situacions diferents, els coneixements (sabers), les habilitats (procediments) i els trets de personalitat adquirits (valors i actituds).” Núria Alart, 2006-07

CONTEXTUALITZACIÓ. Educar avui IDENTITAT Informació Alfabetització bàsica, tecnocientífica i cultural SABERS Formació i transformació Gestió d’aprenentatges, habilititats comunicatives, estratègies de coneixement (seleccionar informació..) PROCEDIMENTS recurs INTRAPRERSONAL per recollir i processar informació i per extreure conclusions ACTITUDS Formació per ser i conviurei Colaboratives, respecte, solidaritat Recurs INTERPERSONAL,estratègies per integrar-se a una societat canviant, multicultural, diversa, complexa i virtualitzada Núria Alart, 2006-07

PROMOURE L’AUTOESTIMA RESPONSABILITAT CONCLUSIÓ DIVERSITAT AFECTIVITAT NORMES I LÍMITS NO AUTORITARISME PROMOURE L’AUTOESTIMA RESPONSABILITAT Núria Alart, 2006-07

POSSIBILITATS I LÍMITS IDENTITAT IDENTITAT DOCENT ACTIVITAT 3 POSSIBILITATS I LÍMITS Jo com a docent Núria Alart, 2006-07