6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
Advertisements

L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
Equacions amb dues incògnites.
LA LLEGENDA DEL SOL Molt abans de la reunió de tots els deus en la muntanya tibetana, els dies eren freds amb moltes hores cobertes de nit estrellades.
Podeu posar una foto del vostre centre
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
Alimenta el teu cos.
La Terra.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
Carnestoltes 2018 reciclat i creatiu!
REUNIÓ INFORMATIVA.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
Escola Can Fabra 3r CURS.
LA FAULA.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Experimentam amb la ciència
Les cadires i les butaques
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
ESCOLA CERVANTES CURS r: CLASSE URPESDEFOC.
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Quines condicions són més favorables perquè els fongs facin bolets?
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
Com introduir les Guies Docents
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
L’ESTADÍSTICA Fet per: Oriol C, Mario i Guillermo.
GO PRO Martí Macià 5è A.
“Les classes més sostenibles”
ENCONTRE PETITS TALENTS CIENTÍFICS
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
DIADA DE LA PAU A SJO.
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
EL COLOR BLAU.
Nom : Elena Ipingea Data :
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
LA CURA EN AMBIENT HUMIT TERUEL CALERO, Mª PILAR; ABS VALLS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TECNOLOGIA.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
DALI ESPAI FEM CULTURA.
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
Aprenguem a Investigar
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
Propostes de millora en el GIR
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Un home, que regularment assistia a les reunions d’Amics,
El SOL 1.Què és el Sol ? Una estrella.
Transcripción de la presentación:

6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA. Quines són les millors condicions perquè apareguin fongs? ENCONTRE D’EXPERIÈNCIES COSMOCAIXA 3 de maig de 2016 6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.

PER QUÈ SURTEN FONGS? VAM PENSAR ENTRE TOTS DIFERENTS VARIABLES QUE PODÍEM MANIPULAR: - Temperatura -Llum solar /foscor -Sequedat / humitat - TIPUS DE MATÈRIA ORGÀNICA

PER GRUPS, VAM PENSAR UNA PREGUNTA QUE FOS INVESTIGABLE, ENS VAN SORTIR 4

DESPRÉS FICAREM EN COMÚ QUINS MATERIALS NECESSITAREM PER OBSERVAR COM HO ENREGISTRAREM COM ENS ORGANITZAREM: TEMPS I FUNCIONS TEMPS TOTAL D’INVESTIGACIÓ: 10 DIES OBSERVACIÓ CADA DOS DIES COM HO ENREGISTRAREM? COM HO COMUNICAREM?

MATERIAL - fungible - BOSSES DE TANCAMENT Hermètic - MICROSCOPI - LUPA BINOCULAR - càmera motic per pc - PINCES - ESPÀTULA - Xeringues - POTS.

COM HO REGISTREM - DIARI DE CAMP - DIBUIXOS - FOTOS - GRAELLES

COMUNICACIÓ I DIFUSIÓ CADA DOS DIES COMUNICÀVEM A LA CLASSE LES OBSERVACIONS I Fèiem CONVERSA. En el racó de ciència afegirem les observacions

GRUP 1: Quant DE temps triga a sortir un fong EN un tros De pa i una taronja EN AMBIENT SEC I HUMIT?

VARIABLES Dependents (On observem els canvis) Matèria orgànica: Pa i Taronja Independents (les que manipulem) Humitat, sequedat.

HIPÒTESIS La taronja en ambient humit florirà més que el pa La taronja en ambient sec no florirà La taronja i el pa en ambient humit floriran abans que en ambient sec El pa en ambient humit es florirà en menys d’una setmana El pa en ambient sec no es florirà

DISSENY EXPERIMENTAL Ficarem una taronja i un tros de pa en dues bosses hermètiques amb cotó humit per crear ambient humit. Ficarem una taronja i un tros de pa en dos pots a l’aire lliure sense humitat (sec).

RESULTATS I Conclusió El pa en ambient humit s’ha fet pàl·lid i l’han sortit fongs. El pa en ambient sec s’ha fet dur La taronja en ambient humit s’ha florit molt per fora La taronja en ambient sec s’ha podrit per dins A la taronja li han sortit més fongs que al pa. Els fongs surten més ràpid amb humitat.

Grup 2: EN QUINES CONDICIONS TRIGA MÉS EN FLORIR-SE UNA PATATA?

variables -Temperatura - La patata - Llum solar /foscor VARIABLES INDEPENDENTS VARIABLE DEPENDENT -Temperatura - La patata - Llum solar /foscor - Sequedat / humitat

HIPÒTESIS LA PATATA EN AMBIENT HUMIT ES FLORIRÀ LA PRIMERA LA PATATA EN AMBIENT FOSC ES FLORIRÀ DESPRÉS QUE EN LLUM LA PATATA EN AMBIENT CÀLID ES FLORIRÀ ABANS QUE EN FRED

DISSENY EXPERIMENTAL Observarem les patates a aquets llocs: Radiador – nevera una capsa tapada amb foscor - al costat de la finestra (llum) bossa amb cotó i aigua per crear humitat - a la classe dins d’una bossa seca.

OBSERVACIONS I INTERPRETACIONS EN 10 DIES CAP PATATA S’HA FLORIT LES QUE MILLOR ES CONSERVEN SÓN LES QUE ESTAN EN AMBIEN FRED, FOSC I SEC. INTERPRETEM QUE AMB MÉS TEMPS HAURIA SORTIT FONGS ABANS EN AMBIENTS CÀLID, HUMIT I AMB LLUM

Grup 3: Es poden produir fongs en maduixes i sobrassada a la foscor i a la llum solar?

variables INDEPENDENT DEPENDENT Llum i foscor Sobrassada Maduixa

HIPÒTESIS LA MADUIXA ES FLORIRÀ MÉS RÀPID QUE LA SOBRASSADA LA MADUIXA I LA SOBRASSADA ES FLORIRAN ABANS AMB LLUM SOLAR TOTS ELS ALIMENTS ES FLORIRAN

Disseny experimental FICAREM UN TROS DE SOBRASSADA I UNA MADUIXA DINTRE DE DOS POTS TAPATS AMB TELA NEGRA (FOSCOR). FICAREM UN TROS DE SOBRASSADA I UNA MADUIXA EN POTS DE VIDRE TRANSPARENT AL COSTAT DE LA FINESTRA (LLUM)

RESULTATS I CONCLUSIÓ NOMÉS S’HA FLORIT LA MADUIXA LA MADUIXA AMB LLUM S’HA FLORIT MENYS QUE LA QUE ESTÀ A LA FOSCOR LA FOSCOR AJUDA A QUE SURTIN FONGS

GRUP 4: QUIN TIPUS DE PA FLOREIX ABANS: EL FET A CASA, EL DE BIMBO O LA BARRA DEL FORN?

VARIABLES VARIABLE DEPENDENT VARIABLE INDEPENDENT PA FET A CASA PA DEL FORN PA DE BIMBO HUMITAT

HIPÒTESIS - PRIMER FLORIRÀ EL PA FET A CASA, DESPRÉS EL DE BIMBO I PER ÚLTIM LA BARRA DEL FORN. - TOTS ELS PANS ES FLORIRAN EN 10 DIES.

DISSENY EXPERIMENTAL POSARREM ELS TRES TIPUS DE PA EN TRES BOSSES DE TANCAMENT HERMÈTIC AMB COTÓ HUMIT I A SOBRE D’UNA TAULA

RESULTATS I CONCLUSIÓ EL PA FET A CASA ÉS EL PRIMER QUE S’HA FLORIT EL SEGON PA QUE S’HA FLORIT ÉS LA BARRA DEL FORN EL PA DE BIMBO NO S’HA FLORIT. CONCLUSIÓ: EL PA DE BIMBO ES CONSERVA MILLOR. SEGURAMENT TÉ CONSERVANTS QUÍMICS PERQUÈ NO ES FLOREIXI.

Conclusions de la investigació ELS FONGS SURTEN EN AMBIENT HUMIT MÉS QUE EN SEC ELS FONGS SURTEN QUAN REBEN FOSCOR MÉS QUE AMB LLUM EL TIPUS DE MATÈRIA ORGÀNICA INFLUEIX PERQUÈ SURTIN FONGS, QUAN MENYS NATURAL (AMB QUÍMICS, ENVASSAT..) MENYS FONGS SURTEN INTERPRETEM QUE ELS FONGS SURTEN ABANS EN AMBIENT CÀLID

GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ