Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL CIM D’ÀLIGUES AUS RAPINYAIRES.
Advertisements

PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Les entrevistes: Segona part
Pràctiques de Psicopedagogia a Londres
Escola Montserrat Sant Just Desvern
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BAUHAUS, una escola d’art
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
LA TARDOR Cicle Inicial.
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
La Ràpita, platja i port.
UN VIATGE A LA PREHISTORIA
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
Projecte de P-3 4a Part Curs
Creació d’un mapa personalitzat
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Característiques de la biodiversitat:
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
Experimentam amb la ciència
EGIPTE I EL NIL Maria Turu Arnau Carbonell Juan Cambra Curs
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Teatre a INFANTIL.
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
HOLA NENS i NENES DE S.J.O.! BENVINGUTS AL NOU CURS
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Objectiu Educatiu Trienni
EL BOSC MEDITERRANI Cicle Inicial
ENS TROBEM DE NOU.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Sòlids Líquids Gasos Plasma
Treballem la tardor Cicle Inicial.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Al camí de Sant Martí hi ha un pi. Que és a prop del mar, de la sorra, de les onades, de les roques...
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
BIODIVERSITAT A L’HORT
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
CICLE INICIAL Visita a la Fundació CRAM
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Exportar qualificacions a les actes
EL QUADRAT LES MARIETES.
NOM DEL PAIS AUTORS DEL PROJECTE.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
ECOSISTEMES FORESTALS A LES SALINES
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transcripción de la presentación:

Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES

CONEGUEM LES RAPINYAIRES: itinerari forestal Amb l’objectiu d’apropar-nos a les aus rapinyaires i els elements que formen el seu ecosistema, els alumnes de 5è i 6è vam visitar el Cim d’àligues que es troba a Sant Feliu de Codines (Vallès Oriental) envoltat d’una fauna i flora característica del clima mediterrani. Primer vam fer un itinerari pel bosc on ens van explicar aspectes generals de fauna i flora, cadena alimentària i diferents espècies d’ocells de bosc.

Visitem la zona de gàbies Després vam anar a la zona de gàbies on vam poder veure molts tipus de rapinyaires i conèixer les característiques pròpies d’aquestes aus. Vam poder observar de ben a prop, unes 25 espècies: mussol, duc, òliba, falcó, àguila, aligot, milà…

Vam poder veure volar en llibertat alguns exemplars d’aus rapinyaires i comparar les diferències entre uns i altres, sobretot pel que fa al tipus de vol i d’alimentació. Sessió de vol

I per acabar una gimcana!

APRENEM UNA MICA MÉS Arran d’aquesta sortida vam realitzar altres activitats transversals per treballar i aprofundir més sobre aquestes aus tan interessants.

Observem les egagròpiles Una egagròpila és una bola que expulsen algunes rapinyaires després de menjar i que conté les restes que no poden digerir.

Un cop hem trobat les restes d’animals que es desprenen de l’egagròpila, intentem identificar de quins ossos es tracta i de quins possibles animals provenen.

Creem el nostre Cim d’Àligues! Entre els dos cursos, i amb l’ajuda del mestre de plàstica, vam dibuixar i pintar un mural per recrear el paisatge de la sortida. Cada alumne va dibuixar una o més d’una au rapinyaire per donar vida al nostre mural i per mostrar la varietat d’aus que vam poder conèixer.

Si voleu saber més sobre aquestes magnífiques aus, teniu més informació a: http://cimdaligues.com Nosaltres us recomanem visitar-les, va ser una experiència fantàstica!

CICLE SUPERIOR