Animació Intervinents a la maternal

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lectura i família Montserrat Fons Incrustar logo.
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Les competències i la coeducació
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Programa de Transició Escola Treball
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
OPCIONS METODOLÒQIQUES
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
TIPUS D’ALUMNAT.
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
El repte de l’autonomia
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Escola Sant Sant Josep Oriol
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
L’ESTADÍSTICA Fet per: Oriol C, Mario i Guillermo.
Les competències i la coeducació
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Projecte d’estalvi energètic
Portfoli Jordi Guim.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
Seminari d’Educació Especial
La gestió curricular de competències
MARIA MONTSERRAT FORTUNY, M
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Informàtica Batxillerat HCS
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Continuació: el temps II
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
INFORMÀTICA I MATEMÀTIQUES
El currículum a l’educació primària
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Sant Feliu de Llobregat
Assessorament de la Formació en Competències
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Coneixement del medi natural
CEDRO denúncia a les UNIVERSITATS
Convivència i Mediació Escolar
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Animació Intervinents a la maternal Dijous 10 de noovembre 2016

La comunicació verbal és un factor important del desenvolupament dels conceptes infantils. Petita secció: coneixements gràcies a l’acció directe sobre els objectes. És l’adult que estableix la comunicació. Mitjana secció: verbalització de l’acció imediata. L’adult estimula i inicia aqueixa evolució al sí d’intercanvis col·lectius. Principis de justificacions, d’organitzacions d’accions dins l’espai i el temps. Gran secció: posada a distància de cara a les activitats. Lligams entre accions i resultats. Consolidar els lligams entre el pensament i el llenguatge. Educació « langagière » per afavorir el desenvolupament cognitiu (categoritzar, organitzar, anticipar… )-memòria executiva

Treballar el llenguatge en situació Treballar el llenguatge d’evocació Treballar la representació del llenguatge tenir present la contextualització o la descontextualització de l’activitat en funció del llenguatge treballat i de l’aprenentatge del català

Cummins, J. (2000), Lenguaje, poder y pedagogía. Madrid: Morata contextualitzada descontextualitzada Poc exigent Exigent cognitivament

Fer dir el fer pensar el fer Llibreta de seguiment del caminament de l’alumne cap als seus aprenentatges

Tasca final: -crear un espectacle amb titelles sobre la llegenda de Sant Jordi pels alumnes de CP que vindran a trobar-nos a classe -Presentar el conte de la castanyera per la festa de la castanyada als corresponsals -produïr un tríptic o un cartell a destinació dels pares i realizar personatges que se semblin els infants (avatars) amb objectes de recuperació (deixalles).

Quins continguts gramaticals? Quin lèxic? . Quins actes de parla? Quins continguts gramaticals? Quin lèxic? Quines competències socio-culturals? Quins lligams amb el projecte de la classe i de l’ensenyant?