BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
Advertisements

RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
BENVINGUTS I BENVINGUDES
Una experiència a sisè de Primària
Reunió famílies Curs 2017/2018 ESCOLA SANT ÀNGEL.
APRENENTATGE MULTINIVELL
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
@sebastiani64.
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
La consciència fonològica a P-3
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Objectiu Educatiu Trienni
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
Ignasi Melé i Farré Curs è.
Benvinguts a la Jornada de Portes Obertes
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
Coneixements i idees previs
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
LABTRED (LABORATORI DE TRANFERÈNCIA EDUCATIVA)
Interacció escola - entorn.
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
BENVINGUTS A FORMIGUES!
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
P-5 Curs
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Assessorament de la Formació en Competències
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Convivència i Mediació Escolar
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
EL NOU ROL DEL PROFESSOR !
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015

Què oferim? CURS 2015-2016 Educació Infantil: P3- P4- P5. Educació Primària: de 1r a 6è

EL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU Ens fonamentem en una imatge positiva de l’infant, com a persona activa des del naixement, com un ciutadà o ciutadana amb un lloc a la societat, un protagonista subjecte de drets a qui la societat ha de respectar i donar suport. Un infant ric: nascut amb un potencial que es podrà expressar amb cent llenguatges, com un constructor de coneixement, d’identitat, de cultura i de valors, que cerca des del naixement el sentit del món. Un infant competent per viure, aprendre, escoltar i comunicar. Una persona pública, un ciutadà amb un lloc reconegut a la societat, protagonista i subjecte de drets, sempre en relació amb els i les altres, que viu en interdependència la conquesta de la seva autonomia.

RELACIÓ ENTRE CAPACITATS I COMPETÈNCIES Personals CAPACITATS INFANTIL PRIMÀRIA Ser i actuar Comunicatives Pensar i comunicar Metodològiques COMPETÈNCIES BÀSIQUES Descobrir Convivencials Conviure DESENVOLUPAMENT INTEGRAL

QUÈ PRIORITZEM? El respecte dels interessos i necessitats individuals de cada nen/a. L’atenció als diferents ritmes d’aprenentatge. L’experimentació i la descoberta en els aprenentatges. Facilitar que l’alumnat treballi de manera autònoma . Donar estratègies d’aprenentatge. Complementar el treball individual amb el treball cooperatiu. Potenciar el desenvolupament emocional i social de cada infant.

PROJECTES Potencien la capacitat d’aprendre a aprendre. Consisteix en triar un tema de treball entre tots els nens i nenes. A partir d’aquest s’originen diferents situacions d’aprenentatge. Es dóna més importància al COM s’aprèn que al QUÈ s'aprèn.

PROJECTE Mitjans de Transport Activitats prèvies

AMBIENTS Organització d’una part de l’horari de treball on es barregen els alumnes del mateix cicle de manera heterogènia. A cada espai s’ hi plantegen diferents propostes que funcionen de manera simultània. INFANTIL PRIMÀRIA Ambient Joc Simbòlic Ambient d’Experimentació Ambient de Música Ambient de Construcció Ambient de Pastar Ambient Expressió Oral Ambient Dramatització Ambient d’Informàtica

AMBIENTS INFANTIL Ambient del joc simbòlic. Diferents espais on es representen les vivències del dia a dia, com: supermercat, cuineta, perruqueria, animals, etc. Ambient de les construccions. Elaboració de construccions mitjançant diversos materials. Ambient d’experimentació. Espai on treballar diversos llenguatges manipulatius i plàstics i activitats basades en l’exploració de la qualitat dels objectes, desenvolupament i exploració de tècniques plàstiques i combinació de materials. Ambient de la música. Diferents propostes relacionades amb la música i la dansa. Ambient de pastar. Ambient que pretén posar a l’abast dels nens i nenes materials i transformables i estimulants a partir de la manipulació.

JOC SIMBÒLIC

CONSTRUCCIONS

MÚSICA

PASTAR

EXPERIMENTACIÓ

AMBIENTS PRIMÀRIA Ambient dramatització: es propicien experiències que potencien l’ expressió corporal, l’ expressió verbal, la improvisació, l’ empatia, la resolució de conflictes, etc... Ambient de llengua oral: es basa en oferir diferents activitats que potenciïn l’ expressió oral. Ambient d’informàtica: treball informàtic de processador de textos, cerca per internet, recerca de recursos i informació, etc., aplicat a les diferents àrees.

DRAMATITZACIÓ, LLENGUA ORAL I INFORMÀTICA

RACONS DE TREBALL Bàsicament es porten a terme: Matemàtica Llengua Permet al mestre atendre de manera més individualitzada les necessitats de cada alumne. Bàsicament es porten a terme: Matemàtica Llengua Les propostes a cada racó permetran reforçar els continguts treballats amb tot el grup classe, i així assegurem respectar els diferents ritmes de treball i aprenentatge.

Racons de llengua i matemàtiques

AGRUPAMENTS FLEXIBLES Grups homogenis d’aprenentatge, entre l’alumnat de l’etapa, per tal de reforçar o ampliar l’ aprenentatge de les matemàtiques (resolució de problemes escrits i càlcul mental) i llengua catalana (lectura, comprensió lectora, expressió escrita i ortografia).

COM HO COMPLEMENTEM? Mitjançant activitats de consciència fonològica i material sistematitzat, per tal de reforçar el procés d’ aprenentatge de lecto-escriptura. Integrant la informàtica en els aprenentatges de les diferents àrees. Potenciant el treball dels hàbits, al llarg de tota l’ escolarització. Realitzant la psicomotricitat a Educació Infantil. «Si toquem junts sona millor», amb l’Escola de Música de Vic Art i Escola amb la Universitat de Vic Oferint natació.

PSICOMOTRICITAT A EDUCACIÓ INFANTIL

NATACIÓ A P5, 1R I 2N

HORT

SORTIDES A L’ENTORN

FESTES TRADICIONALS

El nostre projecte d’escola no seria possible sense ...

... la participació de les famílies i un entorn afectiu que doni seguretat i confiança als infants, on se sentin acollits i amb expectatives d’aprenentatge