Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Advertisements

CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Estudi per a la identificació de
APRENENTATGE MULTINIVELL
Com podem millorar els nostres escrits?
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
CEIP PERE VILA BARCELONA 2006/07
TIPUS D’ALUMNAT.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
PORTAFOLI AULA D’ACOLLIDA
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Educació Infantil i Primària
L’APRENENTATGE COOPERATIU. Una eina pel tractament a la diversitat
les competències bàsiques
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
EL LLENGUATGE COL.LOQUIAL
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Som humans. Per això a vegades….
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Miquel Navarro i Oriach.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Transcripción de la presentación:

Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111

Per què parlar per escriure? El diàleg dels alumnes entre ells, i amb els mestres és la base d’una activitat reflexiva imprescindible perquè els escolars assumeixin el control dels processos de la composició escrita.

Del diàleg al control DIÀLEG amb un mateix, amb els companys, amb el mestre REFLEXIÓ sobre què i com s’està escrivint CONTROL dels processos de la composició escrita

Per què és important ensenyar a escriure a l’escola? Capacitats naturals Educació formal Capacitats de processar l’ús de la llengua Reordenar i ampliar els coneixements lingüístics

Característiques de les activitats d’ensenyament de la composició escrita: Promoure l’ús i l’aprenentatge de l’escriptura. Partir de situacions d’escriptura reals o versemblants. Construir dispositius d’ajuda per superar les dificultats que plantegin les tasques proposades.

de la composició escrita planteja interrogants sobre ACTIVITAT REFLEXIVA de la composició escrita planteja interrogants sobre L’ús Les característiques de l’instrument La llengua escrita

Algunes estratègies d’activitats reflexives de la composició escrita: Afavorir el diàleg sobre l’activitat en el mateix moment en què es fa. Parlar del que s’està escrivint. Ensenyar a parlar per aprendre a dialogar.

amb qui? com? parlar per escriure per a què? de què? quan?

Amb qui? On? Mestre – alumne Alumne - mestre Entre companys A l’aula

De què? sobre els objectius sobre l’instrument comunicatius lingüístic Situació en què escriuen Context comunicatiu Tema del que escriuen Gènere més adequat Cadena d’activitats per fer l’escrit … Lèxic Morfosintaxi Ortografia

Quan? planificació revisió textualizació Durant els tres processos de la composició escrita: planificació revisió textualizació

Pren consciència de les dificultats de l’alumnat Per a què? Per fomentar la confiança dels aprenents alumne mestre Pren consciència dels seus coneixements i de les llacunes: assumeix el control es responsabilitza del seu aprenentatge té coses a dir com a escriptor Pren consciència de les dificultats de l’alumnat a l’hora d’escriure

Com? tipus de llenguatge l’alumnat és el protagonista del diàleg llenguatge col·loquial llenguatge formal aprèn a dialogar assoleix autonomia com a aprenent llengua alterna activitats: individuals petit grup gran grup diversitat lingüística ús de llengües diferents

Conclusió: Hi ha moltes estratègies i dispositius per a l’ensenyament i l’aprenentatge de la composició escrita, però cap d’ells pot obviar el diàleg.