EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Advertisements

VISITEM LA RESIDÈNCIA.
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
TUTORIAL PER TREBALLAR AMB EL MOODLE
Aportacions de les enquestes de camp
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
LA FAULA.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Writer 5... sense faltes! Avui, aprendràs una de les eines que té el Writer: el corrector ortogràfic. Així aprendràs com el programa et pot ajudar a fer.
Programa BIBE: perspectives de futur
FEM LA BOLA PETITA!.
La família de les tortugues
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DIADA DE La pau i la no violència.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
SANT JOSEP ORIOL, ESCOLA PARTICIPATIVA I SOSTENIBLE
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
Les Ha que necessiteu per viure, els habitants del planeta terra, les Ha de terra en la terra i els planetes que necessitaríem si tothom visqués com tu.
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
DIADA DE LA PAU A SJO.
EL BOSC MEDITERRANI Cicle Inicial
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TECNOLOGIA.
L’Aventura de l’Olinet
BIODIVERSITAT A L’HORT
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
PTT VilaBicis Solidàries
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Introducció Al posicionament Web.
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Viatgem per Llinars i els seus voltants
EL QUADRAT LES MARIETES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
la ferramenta per a conéixer els trendings topics de twiter
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària

QUÈ ÉS LA SOSTENIBILITAT? El dia 22 de setembre, a l’Escola, vam celebrar el Dia Internacional Sense Cotxes, emmarcat dins de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura i, els alumnes de 5è, ens vam plantejar algunes preguntes al respecte. Aleshores vam decidir fer una recerca sobre les causes i els objectius d’aquesta jornada, i el concepte clau que ens apareixia sempre era la “SOSTENIBILITAT”. La SOSTENIBILITAT consisteix a proveir el millor possible avui sense posar en perill els recursos de demà i pretén ser una manera d’organitzar l’activitat humana per satisfer les nostres necessitats sense malmetre la biodiversitat i els ecosistemes naturals. Després de conèixer el concepte de SOSTENIBILITAT, vam elaborar una petita enquesta que havien de respondre les famílies (pares i mares) dels alumnes de tota primària. L’objectiu d’aquestes preguntes era fer un petit estudi, a nivell molt local, sobre alguns “hàbits” sostenibles de les persones. Les preguntes eren les següents:

FEM ENQUESTES I LES ANALITZEM Els alumnes de 5è hem recollit i estudiat un total de 154 enquestes. A cada resposta, els enquestats podien respondre una o més opcions, segons convingués. Ara us presentem els resultats, amb els recompte total de persones, els % que suposa cada resposta respecte el total i uns diagrames de barres per visualitzar les respostes:

1- Com vas a treballar? Caminant - 44 persones Moto/Cotxe - 58 persones Transport públic - 54 persones Bicicleta - 16 persones Altres - 4 persones TOTAL RESPOSTES: 176

1- Com vas a treballar? Caminant - 25 % Moto/Cotxe - 33 % Transport públic - 31 % Bicicleta - 9 % Altres - 2 %

2- On treballes? A casa - 12 persones A prop de casa - 68 persones Lluny de casa - 60 persones Fora de Barcelona - 26 persones TOTAL RESPOSTES: 166

2- On treballes? A casa - 7 % A prop de casa - 41 % Lluny de casa - 36 % Fora de Barcelona - 16 %

3- Creus que ets sostenible? Sí - 85 persones No - 10 persones Podria ser-ho més - 62 persones TOTAL RESPOSTES: 157

3- Creus que ets sostenible? No - 6 % Podria ser-ho més - 40 %

CONCLUSIONS Pregunta 1: Hem observat que l’opció més escollida és en cotxe o moto, per tant, l'opció menys sostenible; però alhora també hem vist que si suméssim les altres opcions (caminant, en bicicleta o en transport públic), aleshores sí que guanyaria una opció més sostenible. Considerem que agafar el transport públic és sostenible perquè si tota la gent que l’utilitza hagués d’agafar un cotxe o una moto, seria molt pitjor i contaminaria molt més, i per tant, seria molt menys sostenible. Pregunta 2: La majoria de la gent enquestada treballa a prop de casa, per tant, té moltes possibilitats de poder desplaçar-se de forma sostenible. També observem que la segona resposta més majoritària és lluny de casa, però a Barcelona, cosa que també permet desplaçar-se en transport públic, i per tant, de forma sostenible. Pregunta 3: El gruix dels enquestats creu que són sostenibles, però alhora pensen que podrien ser-ho més. Per tant, és lògic pensar que en general la població està bastant conscienciada respecte el medi ambient i la sostenibilitat, però que encara podem millorar molt les nostres actuacions.