Observatori de Govern Local

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
Advertisements

MOBILITAT D’ESTUDIANTS ERASMUS
Actualització del mapa de soroll de trànsit de la ciutat de Girona.
Elaboració d’un mapa temàtic
Xarxa Productes de la terra
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
La teva contribució 1.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
RACO Revistes Catalanes amb Accés Obert.
Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Projecte d’Itineraris Formatius
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
III Jornada de transport sanitari
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Exploram la Prehistòrica
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
Llengua i identitat a Catalunya 2008
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Coneixements i idees previs
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Participació en un projecte de cooperació per al desenvolupament:
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Projecte d’Itineraris Formatius
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Serveis de Consultoria
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Propostes de millora en el GIR
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Gestió del coneixement
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Transcripción de la presentación:

Observatori de Govern Local

El món local, un univers complex Observatori de Govern Local El món local, un univers complex Durant els 30 anys des de la restabliment dels ajuntaments democràtics, les institucions locals s’han anat configurant com un element clau del nostre sistema polític. En nostre mapa local es caracteritza per la seva heterogeneïtat i diversitat i es comporta de forma més dinàmica i flexible que altres marcs institucionals. El gran número d’actors genera també una alta fragmentació en les fonts d’informació. Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Cal conèixer per poder actuar Observatori de Govern Local Com identificar les necessitats dels 947 municipis? Com detectar possibles problemes futurs? Com planificar i decidir? Cal conèixer per poder actuar Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Observatori de Govern Local Els L’Observatori de Govern Local es configura com un instrument flexible i de llarg abast que recopila, sistematitza i valida informació sobre aquest nivell de govern. Els objectius principals es plantegen vers tres eixos: Aportar informació a altres nivells de govern per facilitar el disseny i avaluació de normativa i polítiques públiques. Facilitar dades per la millora de la gestió dels propis ens locals. Impulsar la investigació sobre govern i administració local a partir d’una metodologia empírica fonamentada en el treball amb dades contrastades. Els objectius Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Observatori de Govern Local L’Observatori de Govern Local es dissenya a partir d’una metodologia que parteix de la recollida directa de les dades mitjançant una doble via: Recollida d’informació de fonts secundàries. Es redueix així sensiblement la càrrega de treball pels municipis. Entrevista personal amb els responsables dels municipis participants. Tota la informació s’incorpora a una base de dades consultable a partir de la qual es publiquen informes i taules de dades. Es treballa construint complicitats amb altres institucions. L’observatori Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Quin és el capítol pressupostari amb més pes? Observatori de Govern Local Quin és el capítol pressupostari amb més pes? Quina és la remuneració mitjana de l’Alcalde? Com es gestionen els serveis públics? Quin és el pes de les externalitzacions? Participen en ens de cooperació? Quina és l’estructura del personal? Quants electes tenen reconeguda alguna dedicació? Existeix un comportament diferenciat dels municipis? Quina és l’estructura dels seus ingressos? Quin és el tractament de l’oposició? Participen en ens de cooperació? Com gestionen la llibertat religiosa? Existeix reserva de sòl per a ús públic? Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Observatori de Govern Local L’equip L’equip d’investigadors de l’Observatori de Govern Local és composat per investigadors provinents de diferents disciplines: sociologia, dret, ciència política, economia i estadística. D’aquesta manera, tot el procés es desenvolupa garantint el màxim rigor en la recollida i el tractament de les dades. Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Observatori de Govern Local El qüestionari El qüestionari en què es recolza la recollida de gran part de les variables ha estat dissenyat d’acord amb els següents principis: Adaptabilitat al canvi Consistència de les respostes Mínim impacte en cost de treball pels municipis Revisió i millores crítiques Aportacions de tècnics en cada matèria Participació d’experts acadèmics Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Observatori de Govern Local L’entrevista El qüestionari es completa mitjançant una entrevista personal amb el Secretari i l’Interventor. La durada aproximada de l’entrevista és de 1 hora i mitja amb el Secretari i trenta minuts amb l’Interventor. L’entrevista personal garanteix homogeneïtat en el procés de recollida de dades i la possibilitat d’incorporar un feedback immediat després de cada entrevista. Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

El tractament de les dades Observatori de Govern Local El tractament de les dades Les dades es processen de tal manera que passen diversos tipus de validacions i depuracions per garantir la màxima exactitud de la informació. Cada variable es treballa de forma individual i combinada amb l’objectiu de reduir la possibilitat d’error. En cas de dubte, la dada ha de ser confirmada pel municipi. Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Observatori de Govern Local La base de dades La base de dades es composa de més de 3.000 variables per municipi i edició. Es tracta d’un instrument flexible que permet treballar amb les dades des de metodologies i models d’anàlisi molt variat. Aquest fet, fa que sigui un instrument molt adaptable a les necessitats d’anàlisi, però també és cert que dificulta la seva gestió. Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Observatori de Govern Local Els informes i estudis Amb la informació recollida, s’editen un conjunt d’informes i d’estudis: http://observatoridegovernlocal.wordpress.com/ Informe personalitzat pels municipis participants Informe acadèmic Resum de taules de dades Informes a mida a petició dels municipis Informes a mida a petició d’altres ens públics Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Com utilitzar aquesta informació Observatori de Govern Local Com utilitzar aquesta informació Per dissenyar i avaluar polítiques públiques locals Per avaluar l’impacte de les modificacions normatives Per introduir modificacions en el marc normatiu Per comparar models locals a diferents territoris Per oferir informació per a la millora de la gestió Per detectar problemes Per plantejar solucions ajustades a les necessitats Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

On s’ha desenvolupat el projecte Observatori de Govern Local On s’ha desenvolupat el projecte 6 edicions a Catalunya, on a l’actualitat s’arriba als 620 municipis de més de 500 habitants. 2 edició a Andalusia que va incorporar els municipis de població superior a 10.000 habitants. 1 edició a Galícia que va incorporar els municipis de població superior a 10.000 habitants i una mostra dels menors. Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

ObsCat1 Observatori de Govern Local Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

ObsCat3 Observatori de Govern Local Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

ObsCat4 Observatori de Govern Local Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Observatori de Govern Local Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals

Observatori de Govern Local Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals