1 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
Advertisements

LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
FORMACIÓ INSPECCIÓ LLEIDA- FORMACIÓ PROFESSIONAL 1
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Validació de l’experiència laboral
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Validació de l’experiència laboral
Estudi per a la identificació de
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Novetats en l’accés a la universitat
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Ensenyaments de l’àmbit d’arts plàstiques i disseny
T'acompanyam perquè treballis en IGUALTAT.
Jornada de portes obertes
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Xarxes territorials 1 1.
DESENVOLUPAMENT DEL PROGRAMA QUALIFICA’T 02/12/
ICQP Decret 176/2003 de 8 de juliol de creació de l’Institut Català de les Qualificacions Professionals. Funcions: 1. Definir i actualitzar permanentment.
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Validació de l’experiència professional
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
Projecte d’Itineraris Formatius
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Fitxa cas.
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
Validació de l’experiència laboral
Presentació de 1r d’ESO Curs
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
EL PROCÉS INTEGRAL DE COMPETÈNCIES
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
Projecte d’Itineraris Formatius
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Validació de l’experiència laboral
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

1 1

Validació de l’experiència laboral Validació de la formació contínua Validació de la formació a col·lectius singulars

FINALITAT DEL PROGRAMA Millorar la qualificació professional de les persones treballadores, en atur o en risc d’atur, prenent com a punt de partida, les competències assolides al llarg de la vida laboral (ACORD DE GOVERN DE 3 DE MARÇ DE 2009) 1 3

OBJECTIUS DEL PROGRAMA Oferir a les persones i empreses itineraris qualificadors certificables, de caràcter flexible i modular, que permetin la capitalització de la formació assolida 1 4

Validació de l’experiència professional: CONCEPTES BÀSICS Validació de l’experiència professional: Trobar evidències de la competència en relació a les unitats formatives, associades a la unitat de competència Validació de la formació: Trobar evidències dels aprenentatges assolits, mitjançant, processos de formació no regulats, però que permeten la seva capitalització. 1 5

VALIDACIÓ DE L’EXPERIÈNCIA LABORAL

VALIDACIÓ DE L’EXPERIÈNCIA LABORAL Ofertes i modalitats de validació Validació d’oferta, a títol individual. Validació de demanda, a títol col·lectiu, mitjançant conveni. Efectes Reconeixement acadèmic de l’experiència laboral. (Certificació de les unitats formatives). Requisits d’accés Experiència laboral de 2 anys, en el sector, a jornada completa o proporcional. 1 7

APRENENTATGES VALIDABLES Unitats formatives dels títols LOGSE/LOE Títol de Formació Professional UC 1 MP 1 UC 2 MP 2 MP 3 UF1 20 h UC 3 Procés de validació Experiència laboral MP 4 UF2 30 h UC 4 MP 5 UF3 50 h UC 5 MP 6 UC 6 MP 7 MP 8 MP 9

excepte: unitats formatives Les tres accions del pla Qualifica’t estan referides a unitats formatives de tots els mòduls/crèdits dels cicles formatius, excepte: FOL, EIE, Síntesi i Projecte de cicles LOE, FOL, RET, RAT, ADGE no derivada de la unitat de competència, Síntesi i Projecte de cicles LOGSE. Les unitats formatives són agrupacions d’objectius i continguts de mòduls/crèdits relacionades amb activitats de treball i amb coherència didàctica per a l’aprenentatge. 1 9

CRITERIS D’OFERTA DE LA VALIDACIÓ DE L’EXPERIÈNCIA LABORAL Cicles formatius - Mòduls Professionals - Crèdits amb una major necessitat. Totes les Unitats Formatives necessàries per certificar Unitats de Competència. Cicles formatius que s’hagi fet acreditació de competències.

Procés de validació ETAPA INFORMATIVA És obligatòria per tots els aspirants. L’entitat sol·licitant de la validació a demanda organitza i és responsabilitza de la l’etapa informativa. Informació general del procés, Unitats formatives a validar, documentació a presentar, requisits d’accés per l’obtenció del títol

Procés de validació ETAPA D’ORIENTACIÓ I ASSESSORAMENT S’identifica els interessos i capacitats de cada persona Es realitza el diagnosi sobre les unitats formatives dels crèdits o mòduls amb possibilitats de ser validades. S’indica els documents i evidències Informe d’orientació.

Procés de validació ETAPA DE VALIDACIÓ S’analitza la documentació i evidències. Entrevista de contrastació. Valorar, l’informe d’orientació i les evidències Fer les recomanacions per poder continuar o completar la seva qualificació professional.

Procés de validació ETAPA DE VALIDACIÓ Òrgan de validació Junta de validació: Formada per 3 membres 2 professors + 1 tècnic extern El professor orientador haurà de col·laborar en aquest procés

Recursos al servei dels centres Pàgina web en gencat/educacio - apartat Qualifica’t Informació general a la població i empreses. Pàgina web del centres educatius web: _____ apartat Qualifica’t Informació específica de cada centre. Cicles objectes de validació. Processos oberts. Calendaris. Inscripcions. 1 16

1 17