La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL"— Transcripción de la presentación:

1 LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
27 d’octubre de 2009 Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

2 LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ÍNDEX 1. La Formació Professional a la LOE 2. El procés d’implantació dels nous cicles 3. Mesures per millorar la qualificació de les persones i afavorir l’ocupabilitat 4. Altres informacions d’interès Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

3 LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
1 La Formació Professional a la LOE Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

4 El model de Formació Professional a la LOE
FP Inicial (LOE) Ocupacional Contínua Administració educativa Administració laboral Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

5 El model de Formació Professional a la LOE
Famílies professionals Els títols de tècnic i tècnic superior, els programes de qualificació professional inicial i els certificats de professionalitat s’agruparan en les 26 famílies professionals que estableix el catàleg de qualificacions professionals: Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

6 El catàleg integrat de qualificacions
Títols i PQPI (Administració educativa) Almenys 1 Qualificació (RD1538) Certificat de professionalitat (Administració laboral) 1 Qualificació Catàleg Qualificacions CFGS Qualificació N3 Certificat Professionalitat Qualificació N3 CFGS Certificat Professionalitat Qualificació N3 Certificat Professionalitat Qualificació N2 CFGM Certificat Professionalitat Qualificació N2 Certificat Professionalitat Qualificació N1 PQPI Certificat Professionalitat Qualificació N1 Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

7 Relació entre Certificat Professionalitat – Títol d’FP
Convalida els Mòduls Professionals derivats d’UC1, si té els requisits acadèmics Certificat de Professionalitat QP1: UC1, UC2, UC3 MF1,MF2,MF3 UC1 certificada Cicle formatiu QP1: UC1, UC2, UC3 MP1, MP2, MP3 QP2: UC1, UC2 MP1, MP2 Queda exempt del Mòdul formatiu derivat d’UC1. Si certifiquen totes les UC es pot sol·licitar el Certificat de Professionalitat Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 7

8 Títol de formació professional
Qualificacions professionals de referència Formació modular UC 1 MP 1 “n” hores Qualificació professional 1 UC 2 MP 2 “m” hores UC 3 MP 3 “p” hores UF1 20 h h UC 1 MP 4 “k” hores Qualificació professional 2 UF2 30 h UC 2 MP 5 “s” hores UF3 49 h MP 6 “n” hores UC 2 MP 7 “m” hores Qualificació professional 3 UC 2 MP 8 “r” hores MP 9 “p” hores Superar tots els mòduls condueix a l’obtenció del TÍTOL OFICIAL. Superar el mòdul o mòduls associats a una unitat de competència permet, també, CERTICAR LA COMPETÈNCIA PROFESSIONAL (UC) DE REFERÈNCIA. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 8

9 Model Curricular a Catalunya
Organització Modular del títol Mòduls professionals associats a una o més unitats de competència. Mòduls de suport (formació de base de cada títol) Mòduls transversals a tots el títols : Formació i orientació laboral (FOL) Empresa i iniciativa emprenedora (EIE) Mòdul de síntesi en CFGM i mòdul de projecte en CFGS Mòdul d’idioma i utilització de la llengua anglesa com a metodologia treball Mòdul de FCT : h. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

10 Els Mòduls Professionals
Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

11 Model curricular a Catalunya
Els mòduls professionals s’organitzen en: Unitats formatives Organització del mòdul en unitats més petites (aprox. 30h-60h.) que: Tenen coherència didàctica per a l’aprenentatge. Tenen valor i sentit en el treball. Faciliten l’accés de les persones adultes a la formació (formació al llarg de la vida). Poden ser ofertades per a la formació contínua. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

12 CFGM: Sistemes microinformàtics i xarxes
Certificat Mòdul Professional UF UF h. Gestió electrònica del correu i l’agenda.... UF3 - UF4 - UF5 UF6 Mòdul professional Aplicacions ofimàtiques Certificat UF2 Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

13 Model curricular a Catalunya
Els mòduls professionals Durada dels mòduls i hores de lliure disposició El mòduls tenen durada variable Alguns mòduls tenen assignades hores de lliure disposició. Els centres distribuiran les hores de lliure disposició entre les UF del mòdul professional o podran crear una nova UF relacionada amb els continguts del mòdul. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

14 Model curricular a Catalunya
Unitats formatives Mòdul Suma d’UF h H.L.D h Durada total Mòdul 198 h + Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

15 EL PROCÉS D’IMPLANTACIÓ DELS NOUS CICLES
2 EL PROCÉS D’IMPLANTACIÓ DELS NOUS CICLES Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

16 Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional
T Soldadura i caldereria T Mecanització TS Construccions metàl·liques TS Programació de la producció en fabricació mecànica ( ) TS Gestió d’allotjaments turístics T Serveis en restauració T Cuina i gastronomia TS Educació infantil T Emergències sanitàries T Farmàcia i parafarmàcia TS Audiologia protètica Títol LOE TS Producció per mecanització TS Allotjament T Serveis de restaurant i bar T Cuina --- T Farmàcia TS Audiopròtesis Títol LOGSE Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

17 Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional
T Elaboració de vins i altres begudes T Explotació de sistemes informàtics T Sistemes microinformàtics i xarxes TS Anàlisi i control TS Laboratori d’anàlisi i control de qualitat T Operacions de procés en planta química T Planta química T Pastisseria i forneria (Hot. i turisme) --- TS Vitivinicultura TS Indústries de procés químic TS Química industrial T Elaboració d’olis i sucs (no implantat) T Olis d’oliva i vins T Panificació i rebosteria (Ind. alim.) T Forneria, pastisseria i confiteria (Família d’Indústria alimentària) Títol LOGSE Títol LOE Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

18 Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional
TS Processos de confecció industrial TS Automoció T Carrosseria T Equips i instal·lacions electrotècniques T Instal·lacions elèctriques i automàtiques T Confecció T Confecció i moda TS Desenvolupament de projectes d'instal·lacions tèrmiques i de fluids TS Patronatge TS Patronatge i moda TS Manteniment i muntatge d'instal·lacions d’edifici i procés TS Manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids Títol LOGSE Títol LOE Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

19 Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional
Títol LOE Títol LOGSE TS en Eficiència energètica i energia solar tèrmica ( ) --- TS Desenvolupament i fabricació de productes ceràmics TS Desenvolupament i fabricació de productes ceràmics (no implantat) Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

20 Procediment per completar la FP LOGSE
Ordre EDU/362/2009, de 17 de juliol, del procediment per completar els ensenyaments de formació professional que s'extingeixen, Quines persones poden completar els ensenyaments extingits? Les persones que: Hagin estat escolaritzades en un cicle formatiu i hagin superat almenys 1 crèdit. Hagin estat inscrites en proves d’obtenció de títols i hagin superat almenys 1 crèdit. Es preveuen les mesures adients en cas de que l’anterior no fos possible: (cessament de l’activitat del centre, del trasllat d’especialitat o d’una altra causa justificada): Article 6 Incidències 1. En cas que la compleció no es pogués dur a terme en el centre docent que preveu l’article 3, per cessament de l’activitat del centre, per trasllat d’especialitat o per alguna altra causa justificada, l’alumne s’adreçarà al servei territorial o al Consorci d’Educació de Barcelona, el qual li indicarà el centre públic que custodia i arxiva l’expedient acadèmic, en el qual s’haurà de matricular. 2. En cas que concorri alguna altra circumstancia (com ara la manca de professorat de les especialitats amb atribució docent en el cicle formatiu objecte de la compleció, o que es doni una concentració excepcionalment elevada d’alumnat en un centre docent), el servei territorial o el Consorci d’Educació de Barcelona, determinarà el centre docent públic en què l’alumne ha de fer la inscripció. Hagin estat inscrites en el procés d’acreditació de competències i hagin acreditat almenys 1 unitat de competència. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

21 Procediment per completar la FP LOGSE
On es podran completar els ensenyaments extingits? Cicles inclosos en convocatòries d’obtenció de títol (POT) o d’acreditació de competències Cicles impartits en modalitat presencial Cicles impartits en modalitat a distància Compleció al centre on es va formalitzar la darrera matrícula Compleció a l’Institut d’Educació Secundària Obert de Catalunya Compleció al centre on es va presentar per darrera vegada Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

22 Procediment per completar la FP LOGSE
Com es podran completar els ensenyaments? Mitjançant Activitats de recuperació i avaluació (AR), puntuals o continuades Mitjançant proves d’avaluació (PA) PA durant 2 cursos posteriors extinció del darrer curs del cicle Exalumnes Alumnat del centre amb crèdits pendents de cursos anteriors extingits. AR fins extinció total cicle Presentats a POT i Acreditació de C. al centre PA durant 2 cursos posteriors a l’inici de l’extinció del cicle Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

23 Convocatòries en el procés d’extinció dels títols LOGSE
Procediment per completar la FP LOGSE Convocatòries en el procés d’extinció dels títols LOGSE Títol LOGSE d’1 any. Extinció setembre 2009 Títol LOGSE de 2 anys. Extinció 1r curs set 09 Títol LOGSE de 3 anys. Extinció 1r curs set. 09 Títol LOE, implantat el setembre 2009 2 c PA 2 c PA 2n curs CF i AR de 1r 2c PA (pot) 2 c PA 2 c PA 2n i 3r curs AR de 1r 3r curs i AR de 1r i 2n 2 c PA 2 c PA 1r curs CF Si cal, es convoca POT 1r i 2n curs POT LOE FCT: es podrà fer durant els dos cursos següents a l’extinció del cicle 2c PA: dues convocatòries de proves d’avaluació - 1a. de l’1 al 30 de novembre i 2a. de l’1 al 30 d’abril. Inscripció: 1 al 15/10 i 1 al 15/03. AR: Activitats de recuperació. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

24 3 MESURES PER A MILLORAR LA QUALIFICACIÓ DE LES PERSONES I AFAVORIR L’OCUPABILITAT Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

25 Nou enfocament de la Formació professional:
La Formació Professional del sistema educatiu s’OBRE a nous col·lectius Nou enfocament de la Formació professional: Afavorir la formació al llarg de la vida. La FP en el sistema educatiu: instrument de FP inicial i, alhora, de contínua per a la població activa. Els cicles formatius cal adreçar-los a dos col·lectius Joves, en procés de formació. Persones ocupades o desocupades. L’organització de la formació en el centre ha de ser pensada perquè doni resposta a les necessitats: De joves, amb disponibilitat horària. De persones treballadores, amb disponibilitat temporal condicionada i obligacions familiars. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

26 MESURES FLEXIBLITZADORES
Marc legal: Decret 240/2005, de mesures flexibilitzadores Resolució EDU/2901/2007 de 25 de setembre de modalitat semipresencial Ordre EDU/336/2009, de 30 de juny del programa Qualifica’t Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

27 MESURES FLEXIBLITZADORES
Col·laboracions per impartir mòduls en entorn laboral Ofertes a col·lectius singulars - Distribucions Temporals Extraordinàries - Distribucions Conjuntes -Oferta parcial Mesures flexibilitzadores - Modalitat semipresencial - Matrícula parcial Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

28 PROGRAMA QUALIFICA’T EL PLA QUALIFICA’T Acord de Govern amb l’objectiu de millorar la qualificació de les persones, incrementar el nivell d’ocupació i afavorir la mobilitat professional. Ordre EDU/336/2009, de 30 de juny, per la qual s’estableix el programa experimental qualifica’t en els ensenyaments de formació professional del sistema educatiu, i s’obre convocatòria de selecció de centres per al curs acadèmic Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

29 PROGRAMA QUALIFICA’T El programa s’adreça als centres educatius sostinguts amb fons públics que imparteixin ensenyaments de formació professional i que estiguin compromesos amb la qualitat Aquests centres disposen:  Professorat experimentat.  Instal·lacions específiques per a la formació.  Estan distribuïts a tota la geografia catalana.  D’oferta modular i per a tots els sectors. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

30 Validació de la formació impartida per les empreses o entitats.
PROGRAMA QUALIFICA’T El programa Qualifica’t es compon de tres accions: Oferta de formació a col·lectius singulars. Validació de la formació impartida per les empreses o entitats. Validació dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

31 Oferta de formació a col·lectius singulars
Qualifica’t Oferta de formació a col·lectius singulars L’IES pot organitzar formació corresponent a Mòduls professionals/ Crèdits/ Unitats formatives de l’oferta de Cf que te autoritzada: - Utilitzant les places disponibles dels cicles impartits. - Fent cursos específics per aquest col·lectiu. El centre certifica la formació Poden participar persones sense requisit acadèmic prèvia autorització de la DGEPAE. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

32 Validació de la formació impartida per les empreses o entitats
Qualifica’t Validació de la formació impartida per les empreses o entitats implica acord previ sobre els continguts, durada, metodologia i avaluació del programa que es valida es pot impartir a les instal·lacions del centre o a les de l’empresa la validació implica la superació d’una prova el centre certifica la formació Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

33 en relació a unitats formatives/ mòduls professionals/crèdits
Qualifica’t Validació dels aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral o en activitats socials en relació a unitats formatives/ mòduls professionals/crèdits s’adreça a: majors de 18 a. Amb 2 anys d’experiència laboral o d’activitats socials del sector relacionat amb el cicle formatiu persones que han fet la fase d’orientació del procés d’acreditació de competències el centre certifica la formació Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

34 Qualifica’t Qualificacions professionals de referència
Formació modular UC 1 MP 1 “n” hores Qualificació professional 1 UC 2 MP 2 “m” hores UC 3 MP 3 “p” hores UF1 20 h h UC 1 MP 4 “k” hores Qualificació professional 2 UF2 30 h UC 2 MP 5 “s” hores UF3 49 h MP 6 “n” hores UC 2 MP 7 “m” hores Qualificació professional 3 UC 2 MP 8 “r” hores MP 9 “p” hores Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats 34

35 LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
4 Altres informacions d’interès Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

36 Equivalències a efectes professionals
Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

37 Equivalències a efectes professionals
Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

38 ACCÉS A LA UNIVERSITAT Direcció General d’Ensenyaments
Professionals, Artístics i Especialitzats

39 Servei d’organització del curriculum de Formació Professional Inicial
MOLTES GRÀCIES Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats


Descargar ppt "LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL"

Presentaciones similares


Anuncios Google