La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL"— Transcripción de la presentación:

1 LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Juliol 2009

2 LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
ÍNDEX 1. La Formació Professional a la LOE 2. Els nous currículums 3. El procés d’implantació

3 LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
La Formació Professional a la LOE

4 LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
FP Inicial (LOE) Administració educativa Ocupacional Continua Administració laboral FP per a l’ocupació Subsistemes de la FP

5 La FP, un itinerari professionalitzador al servei de les persones i les empreses
BATX UNIVERSITAT Prova d’accés ESO Títol

6 UNIVERSITAT M Ó N CFGS L A B O R PPAS CFGM BATX ESO
La FP, un itinerari professionalitzador al servei de les persones i les empreses UNIVERSITAT PPAS Preparació proves accés GS (IES i CFPA) CFGM, CFGS, PPAS presencial i a distància R Reconeixement de crèdits C M Ó N L A B O R CFGS PPAS POT Prova obtenció del títol (Acr comp i Aval form) Títol CFGM BATX C Convalidacions Prova d’accés ESO

7 UNIVERSITAT M Ó N CFGS L A B O R PPAS CFGM BATX ESO
La FP, un itinerari professionalitzador al servei de les persones i les empreses UNIVERSITAT PPAS Preparació proves accés GS (IES i CFPA) CFGM, CFGS, PPAS presencial i a distància C R M Ó N L A B O R CFGS PPAS CFGM BATX C ESO

8 UNIVERSITAT M Ó N L A B O R T R E B A L CFGS PPAS CFGM BATX PPAM ESO
La FP, un itinerari professionalitzador al servei de les persones i les empreses Itinerari professionalitzador UNIVERSITAT PPAS Preparació proves accés GS (IES i CFPA) M Ó N L A B O R T R E B A L R C PPAM Preparació proves accés GM (CFPA) CFGS CFGM, CFGS, PPAS presencial i a distància PPAS CFGM BATX C Certificació acadèmica i professional PPAM ESO PQPI (C) (A B)

9 PQPI: Inici d’un itinerari professional
ESO sense acreditar PQPI Mòduls voluntaris: C PQPI Mòduls obligatoris: A, B Títol GESO [Prova accés amb reconeixement PQPI] [Prova i curs accés] Cicles formatius de grau superior (CFGS) Cicles formatius de grau mitjà (CFGM) Certificació acadèmica Món laboral Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

10 (7 mòd. currículum GESO en CFA)
PQPI: Estructura MÒDULS OBLIGATORIS 1 curs escolar ( hores) MÒDULS VOLUNTARIS (7 mòd. currículum GESO en CFA) MÒDULS PER A L’OBTENCIÓ DEL GESO MÒDULS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL MÒDULS DE FORMACIÓ GENERAL Competències professionals referides a qualificacions de nivell 1 per a: inserció laboral i formació professional Competències bàsiques per a: la transició al món laboral i la continuació educativa Aspectes bàsics del currículum de l’ESO MÒDULS C MÒDULS A MÒDULS B Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

11 El model de Formació Professional a la LOE
Marc Normatiu Llei 5/2002 Reials Decrets: 1128/2003 1416/2005 Projecte decret Ordenació FP a Catalunya Reial Decret 1538/2006 LOE 2/2006 Estableix el Catàleg Nacional de Qualificacions (INCUAL) Actualització de les famílies professionals –26- Art FP Estructura la FP del sistema Educatiu en CFGM i CFGS Art.30 PQPI Projecte decret pel qual es regulen els PQPI Ordenació FP Incorpora mesures flexibilitzadores de l’oferta Proves d’accés i d’obtenció de títols Curs de preparació de la prova d’accés Integració de les ofertes d’FP Títols Certificats de professionalitat en base al Catàleg Nacional de Qualificacions Projecte decret que estableix el Catàleg de Qualificacions Professionals a Catalunya

12 MARC LEGAL LOGSE (1990): FP dissenyada en cicles formatius d’acord amb les necessitats del sistema productiu Canvis en l’entorn sociolaboral LOE (2006) Reial Decret d’ordenació de la FP (2006): fixa l’estructura dels nous títols de FP i pren com a base el Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales elaborat per l’INCUAL. Cada títol inclou, com a mínim, una qualificació professional completa i pot contenir altres unitats de competència del Catálogo Nacional de Cualificaciones Porfesionales.

13 El model de Formació Professional a la LOE
Famílies professionals Els títols de tècnic i tècnic superior, els programes de qualificació professional inicial i els certificats de professionalitat s’agruparan en les 26 famílies professionals que estableix el catàleg de qualificacions professionals:

14 El model de Formació Professional a la LOE
Què implicarà el nou catàleg de títols? Actualització dels títols existents a nous requeriments tecnològics i necessitats del perfil professional Incorporació de nous títols Creació d’un títol a partir de dos títols anteriors Eliminació d’alguns títols actuals

15 El model de Formació Professional a la LOE
Què implicarà el nou catàleg de títols? Actualització dels títols existents a nous requeriments tecnològics i necessitats del perfil professional. Exemple: TS Laboratori d’anàlisi i control de qualitat (TS en Anàlisi i control) incorpora la qualificació d’Assajos microbiològics i biotecnològics

16 El model de Formació Professional a la LOE
Què implicarà el nou catàleg de títols? Incorporació de nous títols Exemples: T. Emergències sanitàries TS. Eficiència energètica i energia solar tèrmica

17 El model de Formació Professional a la LOE
Creació d’un títol a partir de dos títols anteriors: Exemple Què implicarà el nou catàleg de títols?

18 El model de Formació Professional a la LOE
Eliminació d’alguns títols actuals: Què implicarà el nou catàleg de títols? Exemple : Es preveu en un futur l’eliminació del Tècnic en Laboratori, ja que no hi ha qualificacions de nivell 2 relacionades amb el perfil actual d’aquest títol

19 El model de Formació professional a la LOE
Què és una qualificació professional? La qualificació professional és el conjunt de competències professionals amb significació en l'ocupació que poden ser adquirides mitjançant formació modular o altres tipus de formació, així com a través de l'experiència laboral. Actualment hi ha 413 qualificacions publicades al BOE Què és el Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales? El Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales (CNCP) és el conjunt de qualificacions professionals organitzades en famílies professionals (26) i nivells de competència. Constitueix la base per a elaborar l'oferta formativa dels títols i els certificats de professionalitat.

20 El model de Formació professional a la LOE
El catàleg integrat de Qualificacions i Formació Professional Les qualificacions son el referent del perfil professional en : els programes de qualificació professional inicial: PQPI (qualificacions de N1) els cicles formatius de grau mitjà (qualificacions de N2) els cicles formatius de grau superior (qualificacions de N3) els certificats de professionalitat que estableixi l’administració laboral (certificats de N1, N2 i N3) Les qualificacions estan organitzades en unitats de competència. Les unitats de competència són l’element de transferència entre els sistemes de formació professional: PQPI, títols i certificats de professionalitat

21 El model de Formació professional a la LOE
definició elaboració manteniment actualitzat Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales INCUAL Ministerio de Educación Consejo General de Formación Profesional Presidència: Ministerio de Trabajo e Inmigración Ministerio de Educación Administracions Públiques Organitzacions empresarials sindicals

22 El catàleg integrat de qualificacions
Certificat de professionalitat (Administració laboral) Catàleg Qualificacions Títols i PQPI (Administració educativa) CFGS Qualificació N3 Certificat Professionalitat Qualificació N3 CFGS Certificat Professionalitat Qualificació N3 Certificat Professionalitat Qualificació N2 CFGM Certificat Professionalitat Qualificació N2 Certificat Professionalitat Qualificació N1 PQPI Certificat Professionalitat Qualificació N1

23 Relació entre Certificat Professionalitat – Títol d’FP
Convalida els Mòduls Professionals derivats d’UC1, si té els requisits acadèmics Certificat de professionalitat UC1, UC2, UC3 MF1,MF2,MF3,MF4 UC1 certificada Cicle formatiu UC1, UC2, UC3, UC4 MP1,MP2,MP3,MP4 Queda exempt del Mòdul formatiu derivat d’UC1. Si certifiquen totes les UC es pot sol·licitar el Certificat de Professionalitat 11 23

24 Títol de formació professional
Qualificacions professional de referència Formació modular UC 1 MP 1 “n” hores Qualificació professional 1 UC 2 MP 2 “m” hores UC 3 MP 3 “p” hores UF1 20 h UC 1 MP 4 “k” hores Qualificació professional 2 UF2 30 h UC 2 MP 5 “s” hores UF3 50 MP 6 “n” hores UC 2 MP 7 “m” hores Qualificació professional 3 UC 2 MP 8 “r” hores MP 9 “p” hores Superar tots els mòduls condueix a l’obtenció del TITOL OFICIAL amb valor acadèmic i professional. I, alhora, CERTIFICA LES UNITATS DE COMPETÈNCIA DE REFERÈNCIA Superar el o els mòduls associats a una unitat de competència permet, també, CERTIFICA LA COMPETÈNCIA PROFESSIONAL (UC) DE REFERÈNCIA. 24

25 LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Els nous currículums

26 CUALIFICACIONES PROFESIONALES CATÀLEG DE QUALIFICACIONS
CATÁLOGO NACIONAL DE CUALIFICACIONES PROFESIONALES (INCUAL) CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS (ICQP) TÍTULOS LOE CURRÍCULUMS DELS CICLES FORMATIUS PQPI

27 Característiques generals dels títols de FP
- Tots els títols tindran 2000 hores i excepcionalment algun en podrà tenir m é s (Exemple: per requeriments de la professi ó a Europa, o perqu è acrediti determinats carnets professionals, etc. ). - En alguns t í tols es podran definir ESPECIALITATS (formació afegida de h. aprox. ). - Cada t tol cont almenys una qualificaci sencera del Cat leg de qualificacions. qualificaci sencera i po incorporar qualificacions incompletes unitats de compet ncia í é ó à La majoria de t í tols ten en m é s d'una ó , en alguns casos den ( è ).

28 Característiques generals dels títols de FP
On trobar informació dels nous títols? R.Decret (BOE): El Real Decret del MEC, que ha servit de base per al nostre títol Fitxa Resum: Fitxa on hi ha resumides les principals característiques. Mòduls Professionals: Document on s’avancen els detalls dels mòduls del Decret. Orientacions: Document amb orientacions per a preparar la implantació del nou títol Decret Currículum: El Decret que serà d’aplicació a Catalunya Ull!: Verd vol dir definitiu, taronja provisional. Cal anar comprovant quina és la última versió dels documents d’aquesta pàgina

29 Model curricular a Catalunya
Estructura del decret d’un títol El Perfil Professional El referent del perfil professional són: ? Les qualificacions professionals i unitats de competència del Catàleg de Qualificacions Professionals de Catalunya ? Les competències professionals, personals i socials El Currículum ? Els Objectius generals ? Els Mòduls professionals organitzats en Unitats Formatives Espais Professorat : centres públics i privats. Convalidació entre mòduls LOGSE i LOE Correspondència entre unitats de competència i mòduls

30 Model curricular a Catalunya
Organització modular del títol mòduls professionals associats a una o més unitats de competència. mòduls de suport (formació de base de cada títol) mòduls transversals a tots el títols : Formació i orientació laboral (FOL) Empresa i iniciativa emprenedora (EIE) mòdul de síntesi en CFGM i mòdul de projecte en CFGS mòdul d’idioma i utilització de la llengua anglesa com a metodologia treball mòdul de FCT : h.

31 El catàleg integrat de qualificacions

32 Model curricular a Catalunya
Els mòduls professionals s’organitzen en UNITATS FORMATIVES Organització del mòdul en unitats més petites (aprox. 30h-60h.) que: Tenen coherència didàctica per a l’aprenentatge Tenen valor i sentit en el treball. Faciliten l’accés de les persones adultes a la formació. Poden ser ofertades per a la formació contínua. Són unitats avaluables i certificables. La superació de totes les unitats formatives donarà lloc a la superació i certificació del mòdul professional

33 Cicle formatiu: Farmàcia i parafarmàcia
Certificat Mòdul Professional UF UF UF3 - Homeopatia UF Mòdul professional Dispensació de productes farmacèutics Certificat UF3

34 Model curricular a Catalunya
Els mòduls professionals Durada dels mòduls i hores de lliure disposició El mòduls tenen durada variable Alguns mòduls tenen assignades hores de lliure disposició. Els centres distribuiran les hores de lliure disposició entre les UF del mòdul professional o podran crear una nova UF relacionada amb els continguts del mòdul.

35 Unitats formatives + Suma d’UF 165 h H.L.D 33 h
( ) UF 4 (66 h) (+ 9 h) UF 3 (33 h) (+ 8 h) UF 2 UF 1 Suma d’UF h H.L.D h Durada total Mòdul 198 h +

36 Model curricular a Catalunya
Els mòduls professionals Durada dels mòduls i hores de lliure disposició El Departament d’Educació podrà autoritzar projectes presentats pels centres per crear un nou mòdul en el cicle formatiu a partir de les Hores de Lliure Disposició de tots o d’alguns mòduls.

37 Model curricular a Catalunya
Elements que configuren el currículum dels mòduls professionals i les unitats formatives. Els Resultats d’aprenentatge (RA) El RA expressa la competència que ha d’adquirir l’alumnat, a través de l’aprenentatge per a poder desenvolupar funcions o processos i obtenir productes o resultats Cada RA descriu la capacitat que ha d’aconseguir l’alumnat, l’objecte de l’activitat i la situació d’aprenentatge Els Criteris d’avaluació (CA) Els criteris d’avaluació indiquen les accions i els continguts de l’activitat o condicions que permeten valorar si s’ha aconseguit el resultat d’aprenentatge establert. Cada RA es concreta amb diversos criteris d’avaluació (CA).

38 Model curricular a Catalunya
Elements que configuren el currículum dels mòduls professionals i les unitats formatives. Els Continguts (C) Els Continguts són el conjunt de coneixements fonamentals que l’alumnat ha d’assimilar per assolir una determinada capacitat professional A cada RA li correspon un bloc de continguts que integra els continguts procedimentals (saber fer), els conceptuals (saber ) i els actitudinals (saber ser i saber estar)

39 Mòdul A Durada: 99 h Hores de lliure disposició en el mòdul: 0 h

40 L’avaluació i certificació dels mòduls i UF
- L’avaluació es realitzarà tenint en compte els resultats d’aprenentatge i els criteris d’avaluació establerts en cada unitat formativa. - La superació del mòdul s’obté amb la superació de les unitats formatives que el componen. - La certificació dels ensenyaments ha de detallar les qualificacions obtingudes en cada mòdul i pot detallar les qualificacions obtingudes de les unitats formatives superades (a petició de l’alumne). - Els mòduls professionals acrediten les unitats de competència als quals estan associats

41 LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
El procés d’implantació

42 Especialitats de professorat en centres del Departament d’Educació
A cada decret s’estableix l’especialitat de professorat per a cada mòdul professional. En un mòdul pot haver-hi més d’una especialitat de professorat assignada. El mòdul de síntesi, quan hi sigui, tindrà assignades totes les especialitats de professorat del cicle. Catedràtic, Professor d’Ense. Secundari, o Professor Tècnic d’FP Una o més especialitats de les actuals (alguns MP poden tenir assignat un Prof. Especialista) MP... Cos Especialitat del professorat Mòdul Professional

43 Titulació del professorat
Titulacions del professorat en centres de titularitat diferent a la del Departament La llista de titulacions requerides per impartir cada MP està establerta a cada decret. En funció del mòdul, les titulacions son: - superior o mitjana universitària o, - mitjana universitària i/o tècnic superior d’FP i equivalents. Mòdul professional Titulació del professorat MP n, MP m,.... Titulats superiors universitari: títol 1, t2,... Titulat mitjà universitari: t3, t5,... MP x , MP y,.. Titulat mitjà universitari: t3, t5,..., i/o Tècnic superior d’FP i equivalents: ts1, ts2,..

44 Espais formatius específics requerits per a cada cicle formatiu
Cada decret estableix la relació d’aules, la seva superfície, per a 30 i per a 20 alumnes, i el grau d’ús en % sobre la durada total del cicle. 100% TOTAL 5% 90 120 Laboratori d’assajos 10% 60 Taller d’automatismes ... .... 40 20 alum. 30 alum. 30% Aula polivalent Grau d’ús Superfície (m2) (Exemple) Espai formatiu

45 Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional
Títol LOE Títol LOGSE TS Audiologia protètica TS Audiopròtesis T Farmàcia i parafarmàcia T Farmàcia T Emergències sanitàries TS Educació infantil T Cuina i gastronomia T Cuina T Serveis en restauració T Serveis de restaurant i bar TS Gestió d’allotjaments turístics TS Allotjament TS Programació de la producció en fabricació mecànica ( ) TS Producció per mecanització TS Construccions metàl·liques T Mecanització T Soldadura i caldereria

46 Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional
Títol LOE Títol LOGSE TS Vitivinicultura T Forneria, pastisseria i confiteria (Família d’Indústria alimentària) T Panificació i rebosteria (Ind. alim.) T Pastisseria i forneria (Hot. i turisme) T Olis d’oliva i vins T Elaboració d’olis i sucs (no implantat) T Elaboració de vins i altres begudes T Sistemes microinformàtics i xarxes T Explotació de sistemes informàtics TS Laboratori d’anàlisi i control de qualitat TS Anàlisi i control TS Química industrial TS Indústries de procés químic T Planta química T Operacions de procés en planta química

47 Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional
Títol LOE Títol LOGSE TS Automoció T Carrosseria TS Desenvolupament de projectes d'instal·lacions tèrmiques i de fluids TS Manteniment d'instal·lacions tèrmiques i de fluids TS Manteniment i muntatge d'instal·lacions d’edifici i procés T Instal·lacions elèctriques i automàtiques T Equips i instal·lacions electrotècniques TS Patronatge i moda TS Patronatge TS Processos de confecció industrial T Confecció i moda T Confecció

48 Títols equivalents: mateix efecte acadèmic i professional
Títol LOE Títol LOGSE TS en Eficiència energètica i energia solar tèrmica ( ) TS Desenvolupament i fabricació de productes ceràmics TS Desenvolupament i fabricació de productes ceràmics (no implantat)

49 Convalidacions entre crèdits de títols LOGSE i mòduls de títols LOE
Cada decret estableix les convalidacions de mòduls/crèdits LOGSE amb mòduls dels nous títols. El crèdit de FOL (LOGSE) més el nivell bàsic de PRL (prevenció de riscos laborals) pot convalidar el mòdul de FOL (LOE). També el crèdit de FOL (LOGSE) es pot convalidar per la UF d’Incorporació al treball (LOE) del mòdul de FOL (LOE). El mòdul de síntesi (GM) o de projecte (GS) dels nous títols queda convalidat amb el crèdit de síntesi de GM o GS (LOGSE). El mòdul d’Empresa i iniciativa emprenedora (LOE) pot quedar, depenent del currículum, convalidat pel crèdit d’Administració i gestió de la PIME (LOGSE). Quan estigui més desenvolupat el procés es podran establir noves convalidacions entre els mòduls i les unitats formatives del nous títols.

50 Procediment per completar la FP LOGSE
Ordre del Departament d’Educació que regularà el procés de compleció de la FP LOGSE (en tramitacó): El curs s’inicia la implantació de 24 títols de FP (LOE) i l’extinció d’altres 24 títols derivats de l’antiga LOGSE. Quines persones poden completar els ensenyaments extingits? Les persones que: Hagin estat escolaritzades en un cicle formatiu i hagin superat almenys 1 crèdit. Hagin estat inscrites en proves d’obtenció de títols i hagin superat almenys 1 crèdit. Es preveuen les mesures adients en cas de que l’anterior no fos possible: (cessament de l’activitat del centre, del trasllat d’especialitat o d’una altra causa justificada): Article 6 Incidències 1. En cas que la compleció no es pogués dur a terme en el centre docent que preveu l’article 3, per cessament de l’activitat del centre, per trasllat d’especialitat o per alguna altra causa justificada, l’alumne s’adreçarà al servei territorial o al Consorci d’Educació de Barcelona, el qual li indicarà el centre públic que custodia i arxiva l’expedient acadèmic, en el qual s’haurà de matricular. 2. En cas que concorri alguna altra circumstancia (com ara la manca de professorat de les especialitats amb atribució docent en el cicle formatiu objecte de la compleció, o que es doni una concentració excepcionalment elevada d’alumnat en un centre docent), el servei territorial o el Consorci d’Educació de Barcelona, determinarà el centre docent públic en què l’alumne ha de fer la inscripció. Hagin estat inscrites en el procés d’acreditació de competències i hagin acreditat almenys 1 unitat de competència. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

51 Procediment per completar la FP LOGSE
Ordre del Departament d’Educació que regularà el procés de compleció de la FP LOGSE (en tramitacó): On es podran completar els ensenyaments extingits? Cicles inclosos en convocatòries d’obtenció de títol (POT) o d’acreditació de competències Cicles impartits en modalitat presencial Cicles impartits en modalitat a distància Compleció al centre on es va formalitzar la darrera matrícula Compleció a l’Institut d’Educació Secundària Obert de Catalunya Compleció al centre on es va presentar per darrera vegada Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

52 Procediment per completar la FP LOGSE
Ordre del Departament d’Educació que regularà el procés de compleció de la FP LOGSE (en tramitacó): Com es podran completar els ensenyaments? Mitjançant Activitats de recuperació i avaluació (AR), puntuals o continuades Mitjançant proves d’avaluació (PA) PA durant 2 cursos posteriors extinció del darrer curs del cicle Exalumnes Alumnat del centre amb crèdits pendents de curs anteriors extingits. AR fins extinció total cicle Presentats a POT i Acreditació de C. al centre PA durant 2 cursos posteriors a l’inici de l’extinció del cicle Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

53 Convocatòries en el procés d’extinció dels títols LOGSE
Procediment per completar la FP LOGSE Convocatòries en el procés d’extinció dels títols LOGSE Títol LOGSE d’1 any. Extinció setembre 2009 Títol LOGSE de 2 anys. Extinció 1r curs set 09 Títol LOGSE de 3 anys. Extinció 1r curs set. 09 Títol LOE, implantat el setembre 2009 2 c PA 2 c PA 2n curs CF i AR de 1r 2c PA 2 c PA 2 c PA 2n i 3r curs AR de 1r 3r curs i AR de 1r i 2n 2 c PA 2 c PA 1r curs CF Si cal, es convoca POT 1r i 2n curs POT LOE FCT: es podrà fer durant els dos cursos següents a l’extinció del cicle 2c PA: dues convocatòries de proves d’avaluació - 1a. de l’1 al 30 de novembre i 2a. de l’1 al 30 d’abril. Inscripció: 1 al 15/10 i 1 al 15/03. AR: Activitats de recuperació. Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats

54 Preinscripció i matrícula en el nous títols per al curs 2009-2010
Es realitzarà pel procediment ordinari. Als aplicatius ja hi constaran les noves titulacions. Gestió acadèmica, es preveu fer una aplicació específica.

55 Nou enfocament de la Formació professional:
La Formació Professional del sistema educatiu s’OBRE a nous col·lectius Nou enfocament de la Formació professional: Afavorir la formació al llarg de tota la vida. La FP en el sistema educatiu: instrument de FP inicial i, alhora, de contínua per a la població activa. Els cicles formatius cal adreçar-los a dos col·lectius Joves, en procés de formació. Persones ocupades o desocupades. L’organització de la formació en el centre ha de ser pensada perquè doni resposta a les necessitats: De joves, amb disponibilitat horària. De persones treballadores, amb disponibilitat temporal condicionada i obligacions familiars.

56 Evolució de la població entre 16 i 20 anys
a Catalunya

57 Formació del mercat de treball
Catalunya Europa 30-35% Universitària 25-30% Mitjana: FP o Batxillerat 20-25% 45-50% Bàsica o sense formació 40-45% 20-25%

58 Criteris per organitzar en el centre els cicles formatius (1/2)
Organitzar el Cicle per unitats formatives. Facilitar la matrícula per mòduls o UF. Organitzar les unitats formatives per franges horàries horitzontals al llarg de la setmana. Establir calendaris d’inici i finalització de cada UF i/o mòdul, i publicitar-los. Establir horaris pensant en les necessitats de les persones amb obligacions laborals o familiars. Alternar les franges horàries dels mòduls i UF per anys per facilitar cursar ensenyaments nocturns i de tarda amb la mateixa oferta formativa. Potenciar la semipresencialitat dels ensenyaments entre les persones amb dificultats d’assistir a classe. 1r Curs 1r Curs 15,30/18,30 19,00/22,00 15,30/18,30 19,00/22,00

59 Criteris per organitzar en els centres els cicles formatius (2/2)
Promoure els cicles, el mòduls i les UF entre les empreses, les organitzacions i els treballadors, com un instrument de formació contínua. Promoure, entre persones amb obligacions laborals o familiars, cursar simultàniament mòduls presencials en el centre i mòduls a distància a l’IOC (sempre que no sigui el mateix mòdul), per tal de donar més oportunitats a aquests col·lectius. Estudiar la viabilitat de realitzar el CF en alternança: combinar treball i formació de manera planificada i coordinada. Cercar empreses i associacions amb les quals col·laborar per impartir els Cicles.

60 LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL


Descargar ppt "LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL"

Presentaciones similares


Anuncios Google