SEMINARIS PER A LA FORMACIÓ DEL PROFESSORAT DE LES AULES OBERTES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Advertisements

ELS LLENGUATGES VISUALS
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Elaboració d’un mapa temàtic
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
ART GREC.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Experimentam amb la ciència
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Un test per pensar... Materials de
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Ignasi Melé i Farré Curs è.
ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano
TECNOLOGIA.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
El currículum a l’educació primària
BIBLIOTECA - MEDIATECA
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

SEMINARIS PER A LA FORMACIÓ DEL PROFESSORAT DE LES AULES OBERTES CURS 2007-2008 Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Direcció General d’Innovació Subdirecció General de Formació Permanent i Recursos Pedagògics

1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual. Aula oberta del IES Baix Penedès Nord Gemma Macián, Laia Benito, Íngrid Estibill Competències comunicatives 1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual. 2. Competència artística i cultural.

COMPETÈNCIA ARTÍSTICA I CULTURAL ITÀLIA Van Gogh Londres MONET París FRANÇA Anglaterra PICASSO Eduard Munch Alemanya Grècia

ON TREBALLEM AQUESTA COMPETÈNCIA? Treballarem la competència artística i cultural des de l’àrea de Visual i Plàstica. L’ educació visual i plàstica connecta l' alumnat amb un àmbit que configura la cultura de la imatge, l' art, els mitjans de comunicació i les tecnologies audiovisuals.

COM TREBALLEM? A l’aula oberta treballem per petits projectes, en aquest cas el projecte és: Farem un viatge per Europa, coneixerem els seus països, les seves tradicions, els monuments més importants,els pintors, la seva geografia, i la seva cultura. “viatge per Europa”

OBJECTIUS GENERALS Conèixer diferents pintors i les seves obres. Distingir entre les diferents corrents artístiques. Apreciar els valors estètics de les obres d’art. Entendre l’art com a part del nostre patrimoni cultural. Respectar, conservar i millorar el patrimoni cultural.

OBJECTIUS ESPECÍFICS Expressar-se amb originalitat, imaginació i fantasia. Esforç per superar creativament les pròpies realitzacions plàstiques.

CONTINGUTS ESPECÍFICS FETS/CONCEPTES: Estils pictòrics: pintura, pintors,... El significat, valors expressius, temàtica i simbolisme. Obres de creació. Expressivitat i creativitat. El fet artístic. Anàlisi d’obres, sobretot de l’escollida per cadascú. Principals tècniques de producció d’imatges i diversos materials. PROCEDIMENTS: Recerca d’informació de l’art pictòric. Utilització de l’art com a expressió Transformació de la pintura com a expressió artística. Interpretació de les obres d’art. Utilització de les eines, materials i tècniques pictòriques emprades per la realització de la pròpia obra d’art. ACTITUDS, VALORS I NORMES: Actitud oberta i receptiva. Respecte al patrimoni artístic i cultural. Interès per la recerca d’informació. Responsabilitat en el desenvolupament de l’obra pròpia. Acceptació i respecte envers les obres dels altres. Actitud de crítica raonada respecte les obres realitzades . Autocrítica de la pròpia actuació. Valoració de la pròpia obra i de les dels altres.

Treballs fets per alumnes: ACTIVITATS Ens centrem en les activitats d’aquest projecte relacionades amb l’art (pintors). Activitat inicial: Pluja d’idees de pintors i obres d’art. Recerca d’ alguns d’aquest pintors i les seves obres i ubicar-les a Europa (TIC)‏ Selecció d’una obra i reproduir-la amb personalitat i treball de recerca entorn a l’obra i pintor. Exposició visual i oral de l’obra i una breu explicació del pintor, estil el que pertany, ubicació.... Treballs fets per alumnes:

METODOLOGIA Per què treballar per projectes? El treball per projectes: una metodologia per a l’adquisició de les competències bàsiques. Per què treballar per projectes? parteix d’un tema, problema o centre d’interès negociat amb l’alumne fa protagonista l’alumne en el seu propi procés d’aprenentatge dóna gran rellevància al treball cooperatiu incentiva processos d’investigació que suposen cercar, seleccionar i interpretar informació a través de diverses fonts.

AVALUACIÓ Avaluació Inicial: Valorar els coneixements inicials respecte a la pintura com a art. Avaluació Formativa: Diferenciar temes, estils i tendències de l’art visual. Avaluació Final: Elaborar i participar en el projecte de creació de la pròpia obra d’art , segons l’autor escollit. Autoavaluació i coavaluació: de les obres realitzades: Procés, interès, iniciativa, creativitat i imaginació.

Full d’avaluació professors COM AVALUEM? Full d’avaluació professors Com has treballat?

ACTIVITATS D’AVALUACIÓ Full d’avaluació professors Com has treballat?

ACTIVITATS D’AVALUACIÓ

ACTIVITATS D’AVALUACIÓ Full d’avaluació professors Com has treballat?

ACTIVITATS D’AVALUACIÓ Full d’avaluació professors Com has treballat?

ACTIVITATS D’AVALUACIÓ AVALUA COM HAS TREBALLAT 1. Recerca d’informació a) No reculls cap informació relacionada amb el treball b) Reculls poca informació relacionada amb el treball c) Reculls força o tota la informació relacionada amb el treball 2. Què fas amb la informació trobada? a) Transmets molta o tota la informació al grup b) No transmets cap informació al grup. c) Transmets poca informació al grup 3. Pel que fa a les responsabilitats vers el teu grup de treball a) No fas mai les teves feines b) Normalment fas les feina. Poques vegades t' ho han de recordar c) Molt poques vegades fas la teva feina. Sempre t' ho han de recordar. 4. Quan toca prendre decisions a) Moltes vegades decideixes anar amb els amics i no escoltar totes les possibilitats. b) Sempre vols tenir raó. c) Escoltes a tothom i valores per igual totes les possibilitats 5. Has cooperat amb el grup a) Sempre et discuteixes i t' enfades amb el grup b) Has ajudat als teus companys i has treballat conjuntament c) T' ha costat treballar amb el grup 6. Sobre el resultat del teu treball a) Sents satisfacció al veure com ha quedat la feina b) Creus que ha estat una pèrdua de temps c) No t'importa gens