REUNIÓ DE PARES. CURS 2015-2016 Benvinguts!!!!!!!!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Advertisements

Elaboració de Plans Individualitzats
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Què és un pla Individualitzat ?
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
BENVINGUTS I BENVINGUDES
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Vilafranca del Penedès
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
IES CAN PUIG CURS
Com introduir les Guies Docents
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
Distribució de les hores del currículum
Presentació de 1r d’ESO Curs
Presentació BATXILLERAT
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
BENVINGUTS !!!!.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
BENVINGUTS/DES A L’INSTITUT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

REUNIÓ DE PARES. CURS 2015-2016 Benvinguts!!!!!!!!

Institut Barri Besòs   Oferta Educativa: Educació Secundària i Batxillerat Els trets que ens distingeixen són: Som un centre públic arrelat en el medi social en què ens trobem. Som un centre obert als barris als quals prestem servei. Som un centre amb un funcionament democràtic i participatiu. Treballem per implementar una oferta educativa de qualitat. Volem atendre la diversitat de necessitats, capacitats i interessos per a la maduració humana i intel·lectual dels nostres alumnes. Volem fer del centre una escola de ciutadania, de respecte i de solidaritat.

Escoles de procedència dels alumnes Joaquím Ruyra Eduard Marquina Concepción Arenal escola Prim i...... altres

OBJECTIUS CURS 2015- 2016 L’organització general del centre s’orienta cap a la consecució d’ aquests objectius:   Millorar el rendiment acadèmic i l’assoliment de les competències bàsiques dels nostres alumnes. Millorar l’acolliment, la participació i el clima de treball dels membres de la comunitat educativa.

Una mica de números…… Una mica de números…… Un 75% d’alumnes de 4t han graduat entre el juny i el setembre. Un 83% d’alumnes de batxillerat han graduat. Aquest curs, a l’ institut 48 professors 3 grups a l’ESO 1er ( 2 grups) batxillerat 384 alumnes 2n ( 1 grup)

ESTRATÈGIES QUE DESENVOLUPEN EL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU: El desenvolupament d’un currículum que ofereixi als nostres alumnes, l’assoliment de les competències bàsiques necessàries per a la superació positiva en l’etapa educativa en què es troben.

EL SISTEMA EDUCATIU

Els dos primers cursos de l’etapa mantenen la coherència amb l’educació primària, garantint la coordinació entre les etapes, per tal d’assegurar-ne una transició adequada de l’alumnat i facilitar la continuïtat del seu procés educatiu, com a part integrant de l’educació bàsica. Es potencia l’autonomia de l’alumne i s’enforteixen els hàbits de treball. Els dos últims cursos de l’etapa consoliden el procés de l’adquisició de les competències clau i preparen per a la continuïtat cap a estudis posteriors.

CURRICULUM 1r, 2n, 3er

Departaments Són els responsables del disseny del currículum. Han de decidir de manera coordinada: els objectius competencials que volem que assoleixin els nostres alumnes els continguts d’aprenentatge, les activitats que plantejarem a les classes (metodologies), l’avaluació i Altres recursos com les formes d’organització, els materials didàctics, sortides....

AVALUACIÓ L’avaluació de l’aprenentatge dels alumnes arriba a les famílies trimestralment amb les notes. Tots els professors i professores ens reunim en sessions d’avaluació per analitzar els resultats dels alumnes en les diferents matèries i proposar els suggeriments necessaris per a la millora. Una matèria suspesa ha de ser recuperada. A la pàgina Web tenim el calendari de les dates d’avaluació i de recuperació.

GRUPS 1er ESO Els itineraris “diversificats”. Grups A i B, grups C. Per què? respon a les seves necessitats i l’atenció en cada grup Pels grups A i grups B. no es suposa cap adaptació del currículum. Hi ha diversificació de les formes organitzatives, dels procediments i les activitats d’aprenentatge i de l’avaluació. Els grups C permeten una adaptació curricular

Com fem els grups? A primer curs, organitzem els grups classe a partir de + + A segon, tercer i quart, són les juntes d’avaluació, les que decideixen un possible canvi de grup per a un alumne. Començar en un grup determinar no assegura un final en aquest mateix grup.   informació que rebem de les escoles de Primària resultats de la prova de competències feta a 6è de primària fem una petita prova al mes de juny

PL A DE LECTURA de 50 minuts de lectura diària. planifiquem el desenvolupament de les estratègies lectores: lectura en veu alta, lectura dirigida amb “propòsits diversos”, lectura lliure. Lectura de la premsa escrita. Debats, exposicions...

L’ús de les noves tecnologies. Totes les classes tenen canons i els profes treballen amb els recursos que la digitalització ofereix.

El Pla de Convivència del Centre Les normes de funcionament del centre les podem trobar a la pàgina web. Van ser aprovades per al Consell Escolar fa tres cursos. INS Barri Besós Aquest curs farem una nova revisió.

Alguns suggeriments sobre els hàbits d’estudi Es convenient recordar-vos, com a pares/mares, que l’ESO requereix dedicació i esforç. Cal fer planificacions a bastants dies vista, i no deixar els treballs ni l’estudi pel dia abans de la prova. S’aconsella un mínim de 10 hores setmanals d’estudi. Així mateix us recordem que la feina dels vostres fills/es està anotada a l’agenda, és per això molt important que, a partir d’aquesta, feu un seguiment dels seus treballs. Es tasca d’educadors i pares el conscienciar als estudiants sobre aquests aspectes. És necessari estudiar a casa dues hores diàries com a mínim per obtenir un bon rendiment acadèmic. Tots els alumnes tenen deures per fer a casa.

Seguiment pels pares Els alumnes de 1r d’ESO i de 3r d’ESO tindran a principi de novembre, una preavaluació que arribarà a casa. L’equip docent el que avaluem són els hàbits de treball, el comportament, l’assistència, aspectes generals i una nota aproximada de l’avaluació inicial de cada matèria....  

Per passar de curs…. Recordem que per superar un curs s’han d’aprovar totes les matèries o suspendre com a màxim dues. Aquestes matèries suspeses, s’han de recuperar el curs següent. Al mes de febrer, acostumem a fer les recuperacions.

Control de faltes d’assistència a classe Si un alumne/a no pot assistir a classe la família avisarà al centre el dia anterior a través de l’agenda o per telèfon abans de les 9 del mati. En tot cas, quan s’incorpori, haurà de presentar per escrit a l’agenda, la justificació de l’absència o el document pertinent (metge,...).

Les hores d’esbarjo Els alumnes de 1r i 2n no poden sortir del centre. A 3r i 4t les famílies poden decidir al respecte. S’ha designar un full de consentiment.   Recordem la importància d’esmorzar.

A primera hora del matí es recullen les faltes d’assistència dels alumnes i, s’envia un missatge a les famílies per assabentar-les. El control de la resta d’hores es fa a partir de les llistes d’assistència a cada classe. Periòdicament el tutor revisa les faltes dels alumnes i les corresponents justificacions. Les absències no justificades es comuniquen a les famílies a l’agenda de l’alumne/a. En cap cas es permet absentar-se d’una classe o de l’Institut en horari escolar. Si per alguna raó s’ha de sortir del centre en horari lectiu, haurà de presentar al tutor/a o professor-/a de la classe una justificació escrita dels pares.

SORTIDES Les excursions i sortides que organitzi el centre serà comunicada a les famílies amb antelació suficient. És molt important fer 1’esforç de facilitar l’assistència de l’ alumne/a a aquestes activitats, ja que estan programades per assolir una millora en els objectius previstos a la programació.   Les famílies han de ser conscients que els/les alumnes surten en grup i no individualment. Amb tot, els educadors responsables d’una sortida, podran recomanar l’abstenció d’algun alumne/a si consideren que, per les circumstàncies que sigui, no poden fer-se càrrec de la seva seguretat o integritat.

Un Pla d’Acció Tutorial i d’atenció a les famílies A l’hora de tutoria, els alumnes podran tenir xerrades de mossos, guàrdia urbana, servei de salut... L’hora de tutoria servirà per:   Assessorar sobre el funcionament del centre. . Afavorir l’autoconeixement i el coneixement dels companys de la classe. . Desenvolupar i potenciar les pròpies capacitats. • Orientar els nois i noies tant en els aspectes més acadèmics del procés educatiu, com en el desenvolupament de la seva pròpia personalitat. • Canalitzar la seva participació en les activitats organitzades al Centre. • Afrontar i intentar resoldre els problemes i incidències que esdevinguin en el grup-classe, així com comentar els resultats de les avaluacions. * Orientar-los per a les opcions posteriors de continuació d’estudis o entrada al món del treball.

Atenció del tutor …..

Pla de tardes L’AMPA organitza cada curs activitats. Per a 1r tenim les activitats del Programa Èxit, els dilluns i els dimecres. Les activitats són de reforç escolar. Els alumnes poden fer deures. A partir del 2n trimestre hi haurà èxit per als alumnes de 3r i 4t Hi ha també un Casal que funciona a les tardes. COA Centre Obert d’Adolescents, amb un ambient més lúdic, també fan reforç escolar. El Casal funciona totes les tardes, de 4 a 6’45 La Biblioteca romandrà oberta de 4 a 7, a les tardes

ALTRES INFORMACIONS QUE TROBAREM A LA PÀGINA WEB

Coordinacions del centre: Equip directiu Departaments Equips de nivell Equip de tutors

Informacions del Consell Escolar i l’AMPA: L’A. MP. A Informacions del Consell Escolar i l’AMPA: L’A.MP.A. convoca les seves pròpies reunions, i el Director del Centre convoca, quan cal, a tots els representants electes del Consell Escolar, (pares, professors, alumnes, PAS,i Ajuntament).  

El Calendari escolar Dates de les avaluacions i entrega de notes. Dates de les recuperacions Els horaris de les classes. Informació d’activitats diverses que els alumnes realitzen

Altres serveis d’atenció als alumnes: La Inés, la integradora Social que fa recolçament personal i escolar a l’alumnat, atenció a les famílies i suport al professorat. L’assistència psicopedagògica de la psicopedagoga del centre i de l’EAP. La Consulta Oberta, la visita setmanal d’un infermer per atendre demandes dels alumnes relacionades amb la salut.