IES BROCH I LLOP VILA-REAL 11 ABRIL 2008

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ
Advertisements

Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Decret d’autonomia dels centres educatius
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Eines per avaluar centres educatius
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Ports Nets: Un model de gestió integrada
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La Direcció queda habilitada per:
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
Presentació de 1r d’ESO Curs
“El perfil de mestre i professor”
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Coneixements i idees previs
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Jornades de reflexió d’equips directius. Castelló, 27 de març de 2009
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Les Franqueses, setembre 2007
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
El Pla de formació del centre
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

IES BROCH I LLOP VILA-REAL 11 ABRIL 2008 II JORNADES PROVINCIALS DE REFLEXIÓ D’EQUIPS DIRECTIUS DE CENTRES DOCENTS IES BROCH I LLOP VILA-REAL 11 ABRIL 2008

INDEX FUNCIONS BÀSIQUES DEL DIRECTOR MODELS DIRECTIUS EUROPEUS FUNCIÓ DIRECTIVA EN LA LOE LIDERATGE PEDAGÒGIC DIRECCIÓ EN EL BROCH I LLOP

FUNCIONS BÀSIQUES DEL DIRECTOR Representant de la Administració (1) Gestor Gestor dels recursos(3) del currículum (4) Líder del centre (2) (Segons J. Estruch)

MODELS DIRECTIUS EUROPEUS Model britànic Líder del centre + Gestor dels recursos Model francès Representant de l’Administració + Gestor dels recursos Model escandinau Líder del centre + Gestor del currículum

La funció directiva a la Llei de Qualitat Incentiva i dignifica la funció directiva. Canvia el procés de selecció del director. Perfecciona la formació inicial del director. Estabilitza la direcció . Fa més viable l'exercici de la direcció. Introdueix alguns elements de carrera docent. És una proposta semiprofessionalitzadora

POSSIBLES PERFILS EDUCATIUS Modalitat burocràtica. Modalitat corporativista. Modalitat dinàmica: lideratge pedagògic

LIDERATGE PEDAGÒGIC No es tracta d’un director que interfereix en l’autonomia didàctica dels professors: vetlla perquè el conjunt del projecte educatiu del centre sigui coherent i orientat a la millora dels resultats dels alumnes un director que estimula la innovació pedagògica, avalua internament la qualitat del centre pren les decisions necessàries per millorar-la periòdicament ret comptes de la seva gestió...

És un tipus de direcció que transforma el centre Està orientada cap a la millora de la seva qualitat educativa té com a objectiu fonamental l’impulsa del projecte autònom del seu centre. Estem parlant d’un projecte de centre arrelat al seu entorn, estretament vinculat al seu context social, cultural i territorial.

CONCLUSIÓ La principal virtut d’aquesta Llei, pel que fa a la funció directiva, no es troba tant en el que estableix explícitament, sinó sobretot en el que permet fer.

PROJECTE DIRECCIÓ IES BROCH I LLOP DE VILA-REAL Una bona direcció és capaç d’incentivar el canvi i provocar la innovació, facilita la consecució de les metes i els objectius que el centre educatiu es proposa com a institució, pot arribar a crear un clima de treball en el que molts professors es desenvolupen professionalment i aconsegueixen motivar-se. L’estil de direcció no pot plantejar-se des d’una perspectiva únicament personalista; per a ser més exactes, l’estil de direcció no és un concepte unívoc, és altament complex i hi ha que entendre’l i estudiar-lo dins de les diferents cultures organitzatives en que es desenvolupa. .

El director/a, dintre de la concepció més clàssica, és aquella persona que posseeix un conjunt de col·laboradors als que pot assignar tasques que condueixen a l’obtenció de resultats. L’acció directiva fa referència segons, Everard i Morris (1990), a: establir objectius, planificar l’acció dels demés, organitzar i distribuir els recursos disponibles (personals, materials i funcionals) per a aconseguir els objectius, controlar el procés de l’acció que han de realitzar els subordinats respecte als plans previstos, introduir correctius si fora necessari i ordenar plans de millora per reconduir l’acció. La direcció posseeix autoritat institucional reconeguda formalment per la institució i pels seus col·laboradors

Integrar suposa que tots els membres d’un equip docent s’identifiquen en projectes educatius que són els que donen coherència a tot el procés d´ensenyament-aprenentatge. Integrar és crear estils de participació i de treball en equip en els que el procés de presa de decisions es duga a terme mitjançant l’educació i el consens. Integrar implica també motivar, incentivar i facilitar recursos de tot tipus per a que la gent aconseguisca els seus objectius, crear un clima agradable en el que les relacions humanes siguen gratificants. Integrar és fer créixer.

PROCEDIMENTS D’AVALUACIÓ DE LA GESTIÓ DIRECTIVA L’avaluació és, probablement, el mecanisme regulador més important i l’objectiu és descriure, valorar i reorientar l’acció dels agents que operen en el marc d’una realitat educativa específica. A més de l’avaluació trianual, l’equip directiu haurà de realitzar una avaluació anual que presentarà al Claustre i al Consell Escolar i que reflectirà uns plans de millora per al curs següent.

QUALITATS A AVALUAR EN GESTIÓ DIRECTIVA: criteris lideratge EFQM 1.L’equip Directiu és accessible i escolta al personal. 2.L’equip Directiu es preocupa per la satisfacció del personal. 3.El Director/a, com a president/a dels òrgans col·legiats del centre, promou l’elaboració participativa dels Projectes Institucionals. 4.El Director/a, com president/a del Consell Escolar, promou l’elaboració i revisió, participa del Projecte Educatiu de Centre. 5.L’equip Directiu coordina l’ elaboració dels Projectes Curriculars d`Etapa.

6.L’equip Directiu dóna importància a les relacions del professorat amb els alumnes i les famílies. 7.L’equip Directiu afronta els possibles conflictes derivats de l`equilibri entre els distints grups (de pares i alumnes i d’aquests amb el personal). 8.L’equip Directiu recull les opinions del personal. 9.L’equip Directiu reconeix el treball de les persones i els equips. 10.L’equip Directiu reconeix els èxits del professorat obtinguts fora del centre educatiu

11.L’Equip Directiu agraeix els esforços suplementaris del personal per situacions extraordinàries 12.L’Equip Directiu té en compte, en l’assignació de responsabilitats i tasques, l’ esforç realitzat. 13.L’Equip Directiu facilita al personal l’ús de les instal·lacions i dels materials del centre educatiu.

AUTOAVALUACIÓ: L’autoavaluació és un examen global, sistemàtic i regular de les activitats i resultats d’una organització, comparats amb un model d’organització de resultats satisfactoris. Permet a les organitzacions discernir clarament els seus punts forts i les àrees de millora, i culmina en accions de millora planificades i en el seguiment del progrés realitzat.

ESQUEMA DE L’AUTOAVALUACIÓ Punts forts Consolidar les pràctiques Adquirir seguretat Presentar-se al Premi Àrees de millora Priorització Pla d’acció REVISIÓ

REUNIONS SETMANALS TUTORS-DO-DIRECCIÓ OBJECTIUS Organitzatius i funcionament del centre Sessions d’avaluació Reunions dels tutors amb el s pares Orientació Programació de les classes de tutoria Seguiment alumnes amb ACIS Seguiment alumnes amb conducta disruptiva Temes puntuals

METODOLOGIA Grup de treball coordinat pel CEFIRE per la planificació i programació de les tutories Informació i coordinació continuada amb els tutors

En el departament d’orientació MEMBRES DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ:psicòloga i professorat de PT DIRECCIÓ COORDINADORS D’ESO I BATXILLERAT EDUCADORA LLOC En el departament d’orientació

www. Brochillop.com