Xarxes i gestió del coneixement

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Advertisements

P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Programa de Transició Escola Treball
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
I transforma un llibre en un nou lector
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
MAPES CONCEPTUALS.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
L’Expressió escrita.
Les eines de la Comunitat Virtual de la Xarxa d’Arxius Municipals
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Noves metodologies formatives
Autor: Samuel Lozano Alcodori
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
La gestió per processos
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Grups interactius a L’Esquitx
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Objectiu Educatiu Trienni
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
Treball i aprenentatge en xarxa
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
Gestió del coneixement
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Xarxes i gestió del coneixement Font: pfotoRack * *

Gestió del coneixement Què entenem per gestió del coneixement? La gestió del coneixement és un procés que implica cercar, estructurar, crear, compartir i difondre informació i coneixement. CREAR i COMPARTIR coneixement són les dues accions nuclears quan ens referim a la gestió del coneixement de les xarxes educatives *

Tipus de coneixement TÀCIT Molt difícil de transmetre, respon al nostre saber fer (know-how) individual i col·lectiu i als valors que transmetem sense donar-nos compte. Representa la major part del coneixement que tenim. La dificultat d’estructurar, emmagatzemar i sistematitzar aquest tipus de coneixement dificulta la seva transmissió en el si de les organitzacions. . *

Tipus de coneixement EXPLÍCIT És aquell coneixement que, a diferència del tàcit, es pot estructurar, emmagatzemar, catalogar i difondre. * *

Tipus de coneixement CONEIXEMENT ORGANITZACIONAL : És el producte de la transferència del coneixement que es fa explícit en un coneixement compartit que esdevé un coneixement comú. CONEIXEMENT DE LA XARXA: És el producte de la transferència i/o intercanvi i combinació de coneixements explícits i tàcits. El resultat seria un coneixement sistèmic de la xarxa educativa. La gestió del coneixement necessita de processos de combinació i interiorització dels coneixements per compartir i crear coneixement organitzacional. . * *

Processos en la gestió del coneixement Externalització Procés de transmissió i conceptualització del coneixement tàcit que les persones posseeixen, permetent la seva visualització, comprensió i ús. TÀCIT EXPLÍCIT Combinació Procés en que s’amplia el coneixement tàcit dels individus a partir del coneixement explícit de l’organització. EXPLÍCIT EXPLICIT Interiorització Procés en que s’adquireix el coneixement de l’organització ORGANITZATIU TÀCIT *

Gestió del coneixement organitzacional EEExternalització EEInteriorització EECombinació *

Gestió del coneixement de la xarxa ENTITAT Coneixement organitzatiu ENTITAT Coneixement organitzatiu Coneixement de la xarxa educativa. Projecte comú ENTITAT Coneixement organitzatiu ENTITAT Coneixement organitzatiu *

Característiques de les xarxes Estructura horitzontal Capacitat de transferència exponencial Capacitat de treball en temps real Lideratge distribuït, transferit a qui té el coneixement Aprenentatge en xarxa A més nodes més beneficis per la xarxa Passar de l’interès individual a l’interès col·lectiu de la xarxa *

Sis habilitats bàsiques per l’aprenentatge en xarxa DISSENYAR COMUNICAR CREAR HARMONIA GENERAR EMPATÍA JUGAR DONAR SENTIT *

Ken Robinson La manera d’aprendre està canviant. Cal una redefinició del sistema escolar per cultivar la creativitat i els múltiples tipus de coneixement. La creativitat és tan important com l’alfabetització. Actualment es tendeix a educar els infants allunyant-los de la creativitat. Les àrees creatives estan relegades als darrers llocs en l’escala de la importància que es dóna a les diferents matèries del currículum. *

Ken Robinson Enllaç al video de Ken Robinson https://youtube.googleapis.com/v/1rYVMMkmJJI “…i el resultat, eduquem la gent allunyant-la de les seves capacitats creatives.” *

Hiroshi Tasaka Està canviant el concepte que tenim d’ Innovació? La revolució de la web 2.0 ha creat un nou món: el de la saviesa col·lectiva. Si formules una pregunta en una comunitat, les respostes que s’obtenen poden arribar a ser molt més valuoses que les d’un expert. Això està passant avui dia. Internet és una eina perfecta per a recopilar i compartir aquesta saviesa. Haurem d’aprendre a gestionar a gestionar la intel·ligència col·lectiva i arribar a una nova definició del concepte d’innovació. *

Hiroshi Tasaka Enllaç al video de Hiroshi Tasaka https://youtube.googleapis.com/v/dIq5VG9M_-0 “...Això cambiarà la cultura interna de l’empresa cap a una organització més oberta.” 15

Participar, compartir, opinar Participar activament Compartir les idees Opinar, fer preguntes... *

Tècniques participatives CAL TENIR EN COMPTE: La tipologia i homogeneïtat dels participants El coneixement o competència edels participants sobre el tema La gènesi i la mida del grup La motivació dels participants Els objectius del projecte El moment en què es troba el projecte L’espai (real, virtual) El domini de la tècnica participativa Les habilitats socials La gestió del temps * *

Factors que limiten la participació Xarxa massa institucionalitzada Desmobilització del territori Dificultat per a concebre el projecte com a propi Llenguatges sectorials no compartits Dificultats per veure la globalitat del projecte Grau de compromís massa elevat Manca de lideratge distribuït Eines de participació massa complexes o poc adaptades a les necessitats del grup Diferències de ritme i implicació Comunicació deficient o desconeixement de les eines virtuals Ritme d’aplicació del projecte massa ràpid Escassa disponibilitat horària * *

Comunicació La comunicació pot definir-se com el sistema que fa possible les relacions entre les persones. Ens comuniquem d’una manera directa mitjançant les paraules, amb el cos i amb la manera de fer i actuar. + CONTEXT gestualitat contacte visual expressió facial to de veu proximitat Coherència CONTINGUTparaules Confiança Credibilitat *

Comunicació on-line : Netiquette Codi social de la comunicació a Internet que fa servir convencions i normes comunes d’acord amb unes regles i standards, que faciliten la interacció a la xarxa. El seu objectiu és consensuar unes regles que permetin una bona comunicació i evitar així malentesos en un context on les expressions facials i el llenguatge corporal són absents o mediatitzats per càmeres o dispositius de veu. *

Eines de suport tecnològic El treball i l’aprenentatge en xarxa requereixen eines que permetin: Compartir coneixement Crear coneixement Emmagatzemar i combinar coneixement L'ús de les eines de suport tecnològic canvia no només la manera de treballar sinó també la manera com es gestionen els grups i les xarxes. I sobretot canvia la percepció de l'espai. Ja no cal un espai físic perquè els membres d'un grups es trobin. Ara sempre que es vulgui es pot accedir des de qualsevol lloc a un espai virtual comú i compartit, on el coneixement es genera col·lectivament. Sovint cal plantejar-se quina o quines són les eines més efectives per aconseguir els objectius del nostre projecte, grup o xarxa.  *

Eines per compartir coneixement Multidireccional Comunicació unidireccional El treball i aprenentatge en xarxa requereix d’un procés interactiu en què dues o més persones o organitzacions treballen conjuntament cap a un objectiu comú, mitjançant l’intercanvi de coneixements, l’aprenentatge i la creació de consens *

Eines per crear coneixement Són eines de construcció col·lectiva del coneixement Generen espais virtuals on el coneixement es comparteix i es genera de manera col·lectiva Dinamitzen la xarxa i visualitzen els projectes Fomenten la interacció i el treball en equip Suposen un canvi en la manera de treballar i gestionar els grups Promouen l’intercanvi de comunicació en tots els sentits Faciliten la presa de decisions Una xarxa hauria de fer servir eines de col·laboració que els seus membres acostumen a fer-ne ús a la seva pràctica social, professional o personal *

Quadre resum d’eines per compartir i crear coneixement XARXES SOCIALS COMUNICACIÓ Ning CONTINGUTS FORMULARIS COMPARTIR TREBALL EN EQUIP *

L’ús de les eines per compartir i crear coneixement en una xarxa és un valor afegit. La cultura de l’aprenentatge en xarxa és un model organitzatiu basat en part en les noves tecnologies. Es revaloritzen totes les seves activitats alhora que s’optimitzen els recursos. La xarxa treballa en temps real i es basa en la comunicació directa entre tots els nodes. *