JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MILLORA DE LA REVISTA DE L’ESCOLA
Advertisements

d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Programa de Transició Escola Treball
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Quin futur volem per al Baridà?
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
L’Expressió escrita.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
17a ESCOLA D’ESTIU DEL VOLUNTARIAT 2016
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PORTAFOLI AULA D’ACOLLIDA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Experiència amb el Google Sites
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Introducció i objectius
Portfoli Jordi Guim.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Programa Centres Ecoambientals
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Títol de l’experiència:___________________________
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Pla Integral de Salut Mental
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
El Treball de Recerca.
L’AVALUACIÓ A TRAVÉS DEL PORTAFOLI O CARPETA DOCENT
Màrqueting Cultural a l'EOI
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FORMATIVES A LES EOI 20 d’octubre 2017 Curs de BBPP a l’EOI TGN

JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FORMATIVES A LES EOI 1.Breu descripció. 2. Metodologia. 3. Resultats i transferència. 4. Valoració.

JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FORMATIVES A LES EOI 1.Breu descripció Títol de l’activitat: Reflexió sobre l’ensenyament i l’avaluació de l’expressió escrita. Quina modalitat formativa vau triar? Curs a centre COST ZERO (Assessorament). Hores de durada: 30 hores (20 hores sessions presencials i 10 hores de treball personal). Què va motivar la proposta formativa? DAFO (centre i aprovat per claustre) > Pla estratègic > 3 objectius estratègics > Millorar els resultats acadèmics > EE

JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FORMATIVES A LES EOI 1.Breu descripció (cont.) Quins eren els objectius de la formació? O1: Crear un Manual de mostres d’expressió escrita. O2: Estudiar l’efectivitat de les rúbriques en l’avaluació formativa i incloure conclusions al Manual en forma de “propostes” pel professorat. O3: Estudiar l’efectivitat dels portfolis en l’avaluació formativa i incloure conclusions al Manual en forma de “propostes” pel professorat. O4: Explorar les TIC com a suport de l’avaluació formativa per l'expressió escrita i incloure conclusions al Manual en forma de “propostes” pel professorat.

Què us ha aportat aquesta metodologia? JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FORMATIVES A LES EOI 2. Metodologia: Quina metodologia vau utilitzar? Combinem “treball cooperatiu” i “treball autonom” del professor. Per què? Treball cooperatiu per trobar la “millor” pràctica que tingui un efecte significatiu sobre l’aprenentatge de l’alumne. Compartir idees i fer uns seguiment del seu efecte és molt més efectiu que oferir “programes extra-curriculars” (acordar accions, plantejar expectatives altes, buscar evidència, Collaborative Action Research) Què us ha aportat aquesta metodologia? Incidència en les relacions interpersonals/interdepartamentals (cohesió social) > Pla estratègic (Millorar resultats acadèmics (OE1) + Millorar la cohesió social (OE2) Pla estratègic/Pla d’autonomia de centre

JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FORMATIVES A LES EOI 3. Resultats i transferència: Quins resultats/conclusions vàreu obtenir? Treball interdepartamental: compartir eines de treball de l’EE. Estils de portafoli (el dept francès pilotava un portafoli per l’EE). Rúbriques (sessions per compartir rúbriques dissenyades al curs 2015-16 i utilitzades durant el curs 206-17). Les TIC: les rúbriques en línia; els traductors en línia.

JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FORMATIVES A LES EOI 3. Resultats i transferència: Quins resultats/conclusions vàreu obtenir? (cont.) - Manual amb mostres d’expressió escrita Cada professor rep retroacció individual per part del “facilitador”.

JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FORMATIVES A LES EOI 3. Resultats i transferència: Quins resultats/conclusions vàreu obtenir? valoració molt positiva (14 professors; aprox. 50% del claustre):

JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FORMATIVES A LES EOI 3. Resultats i transferència: Quins resultats/conclusions vàreu obtenir? (comentaris)

JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FORMATIVES A LES EOI 3. Resultats i transferència: Quins resultats/conclusions vàreu obtenir?

JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES FORMATIVES A LES EOI Valoració: Quin/s aspecte/s en milloraríeu? Augmentar la participació i buscar temes que interessin. Curs de BBPP 2017-18: s’inclou l’EO un tema que demanava el professorat a l’enquesta del centre 2016-17

MOLTES GRÀCIES