L’empresa i el seu entorn

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.
En aquest tema veurem els apartats següents:
Què és la tecnologia?.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Xarxa Productes de la terra
Societats Capitalistes:
En aquest tema veurem els apartats següents:
SIFARE - Sistema d’Informació Farmacèutica de Recepta Electrònica
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
El mercat i els sistemes d’organització industrial
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Materialisme històric
Sector secundari a) Definició de sector secundari.
PETITS REPORTERS Títol.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
En aquest tema veurem els apartats següents:
GESTIÓ PER PROCESSOS.
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Unitat 1 La idea de negoci.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
En aquest tema veurem els apartats següents:
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Margin Management Concept
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Capitalisme i liberalisme
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
III Jornada de transport sanitari
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Necessita Catalunya un nou finançament?
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
SALUT MENTAL.
L’empresa com a sistema organitzat
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Obligacions fiscals de l'empresa: declaració censal, IAE i IVA
L’ de presentació Literatura i comunicació Gemma Gómez.
Cap a l’FCT en els cicles LOE
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Organització i creixement
EL SISTEMA ECONÒMIC.
Propostes de millora en el GIR
El patrimoni empresarial.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 3
La vulneració dels drets socials
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Promoció de la salut i programació sanitària
Màster d’Aplicacions Multimèdia
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Gestió del coneixement
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
El departament de Recursos Humans
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Transport Porta a Porta
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

L’empresa i el seu entorn

L’empresa Qualsevol repte empresarial ha d’estar presidit per l’obtenció d’un guany econòmic amb les seves vendes

Concepte d’empresa Empresa: organització de mitjans materials i humans, dirigida a l’elaboració de productes (bens o serveis), que amb la seva comercialització pretén obtenir un benefici econòmic Elements essencials: Organització per guanyar diners Unitat econòmica de producció Organització que fa servir capital i treball Efectes de l’empresa, consolidada, en la societat: És font de treball Els productes elaborats cobreixen demandes Els impostos pagats reverteixen en la societat

Objectius de l’empresa En termes d’empresa: és el resultat que es pretén i/o es necessita assolir en un temps específic Els objectius han de ser mesurables en el temps. Assolibles per l’empresa Coneguts per tots els treballadors, s’han de redactar en termes entenedor per a tothom Han de portar inclòs un compromís i una “recompensa” Tipus d’objectius: De suport: busquen la supervivència de l’empresa, consolidar-la De superació: té dues vessants superació dels possibles problemes que puguin sorgir en l’empresa superació de la competitivitat de l’empresa en l’entramat soci-econòmic on es mou D’aprofitament: de recursos humans i d’oportunitats que ens doni el mercat De defensa: de la competència, assegurar la identitat i per evitar el plagio industrial

L’idea És el punt de partida de tot projecte empresarial i busca sempre satisfer necessitats socials És l’elecció del tipus de negoci que es pretén posar en marxa Pot sorgir: dels coneixements personals sobre el ben/servei, de l’existència d’un mercat interessat en el producte, de la trobada d’un nou ben/servei, d’observar l’entorn, etc. L’idea ha de tenir factors que siguin diferenciadors: Econòmics (preu, condicions pagament...) Pràctics (comoditat, servei ràpid, durabilitat...) Tècnics (innovació-nou producte, unió productes...) Qualitatius: Del producte (millora d’un existent) De tracte a clients (millora del tracte) Estètics (disseny: color, forma...) Publicitaris (publicitat atractiva, simpàtica...) Psicològics (modes, status, identitat...) Socials (comparació, enveja...) Gimnàs Golf Raids Vela BTT Cursets Kajak Wind Surf Esplais

L’entorn de l’empresa És una qüestió essencial que l’empresa sempre estarà en un entorn econòmic en el que pot influir, però, sobretot, del que rep influències que condicionen la seva marxa L’empresa ha d’adequar-se, sempre en el seu inici, a les circumstàncies de l’entorn L’empresa ha de tenir flexibilitat a l’hora d’adaptar-se al context soci-econòmic que l’envolta Les idees empresarials, en abstracte (al cap), no són ni bones ni dolentes, prenent rellevància, a nivell empresarial, quan es plasmen i desenvolupen en un projecte d’empresa

L’activitat empresarial La iniciativa privada està basada en l’equilibri entre les idees i la qualitat dels productes. L’activitat empresarial permet fer-ho realitat

Definició d’activitat empresarial L’activitat empresarial és la realització del producte, ben, i la seva comercialització, ben, o prestació, servei, per obtenir un benefici econòmic, fi últim de la mateixa L’empresa ha de dissenyar el seu producte “mirant cap el mercat”, el consumidor ha de tenir “ganes” de consumir-lo L’empresa té competidors i només potenciant les característiques del seu producte podrà fer-se amb un “buit en el mercat” L’activitat empresarial, doncs, pretén: Oferir un producte amb atracció pel consumidor El producte ha de ser prou competitiu per sobreviure en competència Hem d’intentar trobar un “buit de mercat” suficient per generar beneficis

Termes de l’activitat empresarial Les empreses necessiten vendre productes, això constitueix l’activitat comercial Necessitat Insatisfacció produïda per falta d’un producte La gestió comercial tracta de portar a bon terme l’activitat comercial a través del marketing: conjunt de tècniques dirigides a analitzar la demanda i a gestionar l’oferta Demanda Quantitat d’un producte que als compradors estén disposats a adquirir a un determinat preu Oferta Quantitat d’un producte que els venedors estén disposats a oferir a un determinat preu La finalitat de l’activitat comercial és facilitar l’intercanvi entre les empreses i els possibles compradors dintre el mercat Intercanvi Obtenció d’un producte desitjat que pertany un altre persona a canvi d’un altre producte Mercat Lloc on es realitzen intercanvis Conjunt de compradors i venedors productes

El producte Concepte: el producte és tot allò que es pot oferir en un mercat per al seu us o consum ja sigui ben o servei La fi d’un projecte empresarial és el desenvolupament d’una activitat econòmica amb la fabricació i comercialització d’un ben o la prestació d’un servei Generalment un bon producte és sinònim d’èxit empresarial El producte, SEMPRE ha de satisfer una necessitat del consumidor Nivells de producte: Producte bàsic: és l'essència del producte, la necessitat que esperar satisfer el consumidor. Comprem una moto com a mitjà de locomoció per exemple Producte formal: A banda de la seva essència el producte formal enganxa per les seves característiques; qualitat, envasat, imatge de marca, disseny o característiques tècniques Producte ampliat: és el producte formal amb avantatges afegides, tot i que el preu sigui superior, com ara: Plaç d’entrega: entrega a domicili. L’instal·lació: la compra inclou l’instal·lació i posada en funcionament Servei post-venta: L'assessorament posterior a la venda.. La garantia: reparació, sense despesa addicional, La financiació: facilitats per pagar el producte o a mida del consumidor.

Tipus de productes Segons les seves característiques: Bens: són objectes físics, es poden tocar i a la vegada es diferencien en: Que perduren: són productes que admeten molts usos. Roba.. Que no perduren: s’esgoten al fer-los servir. Aliments, medicines… Serveis: són activitats, beneficis o idees que s’ofereixen al mercat. No es poden tocar però si gaudir. No es poden separar de la persona o màquina que els subministra (ressonància i el metge que la fa servir) Són variables depenent de qui els dona. Els perruquers no tots fan el mateix No perduren: no es poden emmagatzemar

Tipus de productes Segons la fi a la que van destinats: Productes de consum: els compren consumidors per al seu ús personal, el nivell econòmic del consumidor no influeix en la seva compra, tenim: Productes d’ús comú: es compren periòdicament Productes bàsics: cobreixen les necessitats bàsiques diàries Productes d’impuls: la seva compra obeeix a una apetència repentina Productes d’emergència: cobreixen una necessitat urgent i ocasional (medicaments) Productes de comparació són productes més cars que el consumidor normalment compara cerquen el més barat o la millor relació qualitat/preu Productes de luxe: són consumits per grups minoritaris i són clarament imposats per la capacitat de compra i el nivell econòmica del consumidor. Normalment són desitjats per una gran part de la població Productes industrials: són els que compren les empreses per les seves activitats productives o comercials.

Característiques del producte Marca: permet identificar als productes i diferenciar-los d’altres similars. És una paraula que ha de contenir tota la informació possible del producte i les seves característiques. Ha de poder ser memoritzada i pronunciada fàcilment. Embalatge: té, al igual que la marca, l’objectiu de diferenciar uns productes d’altres. En moltes ocasions aquesta és una característica decisiva per el client. Ha de diferenciar-se: el color, la forma, els materials i el cost de l’envoltori. Serveis ampliats: amb aquest nivell es poden trobar formes de fer-lo més competitiu, Cicle de vida del producte: tots els productes tenen un cicle de vida: apareixen en el mercat, es desenvolupen de diverses formes i acaben desapareixen quan apareix un nou producte que satisfà millor les necessitats del consumidor o simplement perquè es canvien els gustos. El cicle de vida d’un producte té les següents característiques: Introducció: etapa difícil, de llançament del producte. Creixement: pugen les ventes, ja no es requereix tant d’esforç publicitari Maduresa: no varia el volum de ventes, s’estableix la competència Baixada: ultima etapa del producte, les ventes baixen fins la no comercialització

El mercat El mercat és el conjunt de compradors reals o potencials d’un producte. Són compradors reals aquells que compren el producte i potencials els que podrien arribar a comprar-lo La dimensió d’un mercat és la quantitat de producte venut durant un determinat període en un àrea concreta, mesurat en unitats físiques o econòmiques. Hi ha dos tipus: Dimensió actual de mercat: és la que fa referència a la demanda d’un producte en un moment i lloc determinats. Dimensió de mercat potencial: és cap on es dirigeix l’oferta comercial, està formada pels compradors actuals més aquells que poden arribar a ser-ho Estructura del mercat: ve determinada pels agents que actuen sobre el mercat: Fabricants de bens i prestadors de serveis: la seva influència va en funció de la quota de mercat Els compradors: influeixen segons la forma de fer les seves compres Els intermediaris apropen els productes de les empreses als consumidors. Actualment la tendència es a desaparèixer i passar a parlar de canals de distribució (telecompres, internet...) Els prescriptors: no compren ni venen però influencien o condicionen al comprador (els metges i les receptes)

Fases del procés de compra Reconeixement de la necessitat: el consumidor té la necessitat d’un producte que ha de complir unes determinades característiques Cercat d’informació: el consumidor investiga les possibles solucions que hi troba al mercat per satisfer la necessitat. El consumidor es torna més receptiu a la “publicitat” al voltant d’aquest producte desitjat Comparació d’alternatives: el consumidor analitza les diferents alternatives que ha trobat en els productes que cerca al mercat Decisió de compra: després de valorar les característiques de cada producte i establertes les seves preferències, el consumidor fa efectiva la compra. Però, pot haver-hi dos factors que s'interposin en la compra: Influències d’altres persones cap a la compra d’aquest producte, fruit de les seves pròpies experiències Factors imprevistos de darrera hora; atenció del venedor, diferència de preus… Avaluació del producte després de la compra: amb l’ús del producte el client comprova si l’elecció va ser encertada o no. El grau de satisfacció o insatisfacció dependrà de la diferència entre expectatives del consumidor i el que realment és el producte

Ajudes per la creació d’una empresa: Vivers d’empresa Entre les iniciatives posades en pràctica amb l'objectiu de facilitar la creació i la consolidació de noves petites empreses es troben els vivers d'empresa. Aquests vivers ofereixen espais físics adaptats a les seves necessitats d'instal·lació, així com tota una gamma de serveis de suport empresarial orientats a millorar les condicions de desenvolupament de les microempreses durant les seves primeres etapes operatives, per tal d'incrementar les seves possibilitats de supervivència. Definició de viver: El viver d'empreses és una edificació, o un conjunt d'edificacions, en què hi ha locals a disposició dels emprenedors de la zona. Aquests locals, ocupats temporalment a canvi d'un lloguer competitiu amb relació al seu entorn, poden ser ocupats per empreses de serveis (oficines) o per empreses industrials (tallers), segons les característiques funcionals del centre. Els vivers ofereixen una àmplia oferta de productes i serveis de valor afegit destinats a facilitar el desenvolupament i creixement de les empreses de nova creació.Es tracta d'un conjunt de serveis logístics i administratius, recursos d'informació i telemàtics, accés al finançament, consultoria empresarial, formació i activitats de relació empresarial. Generalment, els vivers d'empresa estableixen uns requisits perquè les empreses hi accedeixin.