FAMÍLIA I FILLS AMB CAPACITAT SUPERIOR

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
LES ALTES CAPACITATS DETECCIÓ l ACTUACIÓ EN L’AMBIT EDUCATIU
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Les bones pràctiques per a la educació en família
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
@sebastiani64.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
La immigració és un problema educatiu ?
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
L’Art de no Emmalaltir-se
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Presentació de la Guia per a la identificació i
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Perfil dels enquestats
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Objectiu Educatiu Trienni
IMPACTE FAMILIAR I COMUNITARI DEL BANC DEL TEMPS ESCOLAR
“El perfil de mestre i professor”
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
El repte d’incloure Recursos i estratègies
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
Les taules de multiplicar
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Gestió participativa dels projectes de centre
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Convivència i Mediació Escolar
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

FAMÍLIA I FILLS AMB CAPACITAT SUPERIOR Dra. Luz F. Pérez Universidad Complutense Madrid Sociedad Española para el Estudio de la Superdotación

ESTUDI BIBLIOMÈTRIC

Expectativas y demandas Identificación Expectativas y demandas Familia- Escuela Cómo ayudarle a su pleno desarrollo Identificació Expectatives i demandes Família - Escola Com ajudar-lo al seu ple desenvolupament Suport entre famílies

IDENTIFICACIÓ IDENTIFICACION

¿Siempre es necesaria? ¿Cómo se hace? ¿Cómo la comunico? IDENTIFICACIÓ ¿Siempre es necesaria? ¿Cómo se hace? ¿Cómo la comunico? ¿Qué le digo a mi hijo? Sempre és necessària? Com es fa? Com la comunico? Què li dic al meu fill?

EFECTES QUE LA IDENTIFICACIÓ PRODUEIX EN LA FAMÍLIA Sentimientos positivos Sentimientos negativos Sentimientos que afectan a las relaciones familiares Sentiments que afecten a les relacions familiars Sentiments positius Sentiments negatius ANSIETAT

Sentiments positius ORGULL SATISFACCIÓ PROJECCIÓ EXPECTATIVES

Sentiments negatius Temor a tenir un fill diferent. A no saber com educar-lo. A no tenir els mitjans per fer-ho. Sentir-se “inferiors”.

Sentiments que afecten a les relacions familiars

SENTIMENTS QUE AFECTEN A LES RELACIONS FAMILIARS Alteracions de rols. Canvis en l’autoconcepte dels pares. Canvis en les relacions generals. Canvis en les relacions entre germans.

Factors que inhibeixen el desenvolupament intel·lectual superior LA FAMÍLIA I LA DONA SUPERDOTADA    Factors que inhibeixen el desenvolupament intel·lectual superior La transmissió d’estereotips socials i missatges contradictoris. La falta de perspectiva de futur de la dona amb capacitat superior. La transmissió de la por a l’èxit acadèmic. No potenciar la seva capacitat ja que són filles adaptades i sense problemes escolars ni de conducta. Orientacions vocacionals inadequades.

EXPECTATIVAS Y DEMANDAS EXPECTATIVES I DEMANDES s.o.s.

Desorientació per actuar com a guia en temes emocionals i intel·lectuals. Falta d’eines. Preocupacions sobre l’educació formal (escolar) dels seus fills, i el seu rol com a pares en relació amb l’escola. Oportunitats educacionals i vocacionals. Preocupacions respecte a les relacions entre germans. Preocupacions respecte de l’educació familiar, saber respondre adequadament i establir límits i normes.

Necessitat d’informació Major responsabilitat com a “pares” És el meu fill/a diferent? Quines són les seves necessitats?

FAMILIA ESCUELA FAMÍLIAESCOLA

? IDENTIFICACIÓ FAMÍLIA ESCOLA FAMÍLIA ESCOLA Activitat que té per objecte localitzar a aquells alumnes la capacitat potencial dels quals no està suficientment desenvolupada. Els indicadors i els instruments han de reflectir el contingut i els requisits dels programes en els quals es va a incloure al candidat.

BARRERES PER A LA COL·LABORACIÓ FAMILIAR DIFERENCIAS CULTURALES ACTITUD NEGATIVA DUDAS SOBRE SU VALOR DESCONFIANZA MUTUA DIFERENCIAS CULTURALES FALTA DE TIEMPO ACTITUD NEGATIVA DUBTES SOBRE EL SEU VALOR DESCONFIANÇA MÚTUA DIFERÈNCIES CULTURALS MANCA DE TEMPS

PRINCIPIS BÀSICS PER A LA COL·LABORACIÓ COLABORACIÓN/ CONFIANZA CLARIDAD LEALTAD/AYUDA CONVERGENCIA COORDINACIÓN INSTITUCIONAL COL·LABORACIÓ / CONFIANÇA CLAREDAT LLEIALTAT / AJUDA CONVERGÈNCIA COORDINACIÓ INSTITUCIONAL

COM AJUDAR A LES FAMÍLIES CÓMO AYUDAR A LAS FAMILIAS COM AJUDAR A LES FAMÍLIES

1r CREAR UN DISSENY/PLA DE SEGUIMENT ESPECÍFIC 1r CREAR UN DISSENY/PLA DE SEGUIMENT ESPECÍFIC. (Que han d’acceptar ambdues parts). 2n DONAR-LOS MATERIALS D’AUTOAJUDA. 3r ESCOLA DE PARES. (Pot ser gestionada per ells mateixos).

PROGRAMES D’INTERVENCIÓ I SUPORT ESCOLA-FAMÍLIA Model expert Conferències breus Seminaris Model d’usuari Anàlisi de protocols Problemes compartits Anàlisis d’incidents crítics Sistema mixt Formació on-line ESCOLES DE PARES

FORMACIÓ ON-LINE FORMACIÓN ON-LINE Aula on-line Fòrums Zona d’autoajuda

APRENDRE A SER PARES Educar fills intel·ligents Aprendre a ser pares Estimats papa i mama Objectius La nostra feina Qui som? Conegui’ns, estem a la seva disposició El nostre objectiu?, ajudar-lo a comprendre millor al seu fill...

família la superdotació? CONTINGUT EDUCATIU Educar fills intel·ligents: Aula de pares (Educar fills intel·ligents: Aula d... 1. Superdotació: Mites 2. Desenvolupament humà 3. Intel·ligència 4. La identificació 5. Creativitat 6. Desenvolupament emocional 7. Necessitats i respostes educatives 8. Fracàs escolar 9. Com afronta la família la superdotació? 10. Legislació ericote@sek.es

TALLER Problemas compartidos TALLER Problemes compartits

    Anàlisi de protocols Presentació i introducció del tema: 10-20’  

El Manel és un noi actiu de 2n d’EP que malgrat estar en un curs superior al que li correspon per la seva edat cronològica entén ràpidament tot el que s’explica a la seva classe i en moltes ocasions busca “distraccions” pel seu compte. En aquesta ocasió té a les seves mans una costosa enciclopèdia de la biblioteca que la professora li va donar per completar una tasca, i decideix “decorar-la” armat de llapis i retoladors l’omple de tot tipus de dibuixos originals i creatius. Aquesta acció no li ha agradat gens al seu professor que li ha manat parlar amb el director. El Manel serà castigat una setmana sense esbarjo.

Reflexions i propostes per al debat: 5’ Què faria vostè? Dir-li al seu fill que aguanti amb el càstig, doncs el que ha fet no és correcte. Dir-li que el que ha passat és injust i que demà mateix anirà a parlar amb el professor. Dir-li que no es preocupi, que és una setmana i que pot aprofitar l’esbarjo per llegir altres llibres. 

Treball en petit grup: 30´ (Prèviament s’ha acordat la forma de crear els grups i els rols dins dels mateixos). Posada en comú: 25´ Cada grup a través del seu moderador exposa les seves conclusions, les seves solucions al problema i els interrogants o “punts negres” sobre el tema que es recullen en un panell comú amb formats diferents. Tancament i conclusions del grup: 5’

Materiales procedentes de: “Educar hijos inteligentes”. Ed. CCS. 2000 Educar hijos inteligentes. L. Pérez y otros. Ed. CCS. Hijos brillantes: Descubre el talento y las habilidades de tu hijo. B. Tynan. Libros Cúpula. Hijos inteligentes. Ed. Diferente. L. Pérez y C. López. Ed. S. Pablo. …