Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Advertisements

Tallers d’intercanvi d’experiències
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
En el seu compromís d’adaptació constant del projecte pedagògic de Pere Vergés als últims recursos tecnològics, l’escola presenta el projecte d’introducció.
e-health i terciarisme
MOBILITAT D’ESTUDIANTS ERASMUS
Actualització del mapa de soroll de trànsit de la ciutat de Girona.
Sistemes microinformàtics i xarxes
Eines col·laboratives que conté Google Site
CAMPUS FOR PEACE AFRICA
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Xarxa Productes de la terra
INTERNET i Correu Electrònic
Coneix el CRAI Biblioteca en 5 minuts
Infosalut.com El Butlletí de Gestió del Coneixement del Sistema Sanitari Públic de les Illes Balears Virgili Páez.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Recerca “LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE”
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
Una experiència a sisè de Primària
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Recursos Informàtics en Història
COMITÈ DE PRODUCTE ROLSAC
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Arnau Gifreu Castells / 2011
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Arnau Gifreu Castells / 2011
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
XARXES SOCIALS VIRTUALS
Seminari d’Educació Especial
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
LLUÏSA MARTINEZ Tècnica de RRHH
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Projecte Fi de Carrera - J2EE Alumne: Daniel Clemente Marcè
CRAI: definició i estructura
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
CRAI: Unitat de Docència
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
El Treball de Recerca.
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Màster d’Aplicacions Multimèdia
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
CAMPUS VIRTUAL + QUE UN PAS CAP AL NÚVOL.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació. Mòdul I. Les TIC i l’educació

Implicació de les xarxes a l’educació Usos educatius d’Internet Esquema de continguts Implicació de les xarxes a l’educació Usos educatius d’Internet Les xarxes: espai de comunicació i informació compartida. Les xarxes com a espai de formació. Els entorns d’e-a basats en les xarxes. Noves Tecnologies i educació a distància. Educació 2.0

Implicacions de les xarxes a l’educació Dimensió social Interacció Dimensió espai-temporals Canvis de rols Nous models d’ensenyança Producció i distribució de materials

Dimensió espai-temporal Mateix temps Diferent temps Mateix lloc Comunicació directa Comunicació intervinguda assíncrona Diferent lloc Comunicació intervinguda síncrona

Usos educatius de les xarxes Com a mitjà didàctic i recurs d’aprenentatge a l’ensenyança presencial. Investigació, colaboració i intercanvi d’informació Font d’informació i comunicació interpersonal. Autoformació o educació informal. Administració i gestió educativa Distribució de cursos i estudis online Xarxes d’aules o cercles d’aprenentatge Institucions de formació a Internet

Materials d’autoaprenentatge Bases de dades online Revistes online Llibres electrònics Aplicacions online Guíes d’estudi Propostes de pràctiques Apunts, esquemes de continguts Tutorials Aplicacions multimèdia Simulacions Mapes conceptuals Laboratoris virtuals Diari electrònic, weblog.

Estratègies didàctiques Accés a continguts: accés a materials, recerca i recuperació de la informació… Demostratives: demostracions, estudi de casos Expositives: presentacions online, conferències simposium, taula redona, panell d’experts. Participatives: fòrums, debats, treball en grup… Colaboratives: treball per projectes…

Eines Aplicacions Internet Videoconferències Plataformes de formació… Comunicació Informació Web 2.0 Videoconferències Plataformes de formació… …sistemes dissenyats específicament per a l’àmbit educatiu i que possibiliten el disseny, distribució, gestió i interacció de cursos accessibles a través de les xarxes.

Característiques de la VC Comuniació a temps real Simultaneitat d’imatge i so Bidireccionalitat Transmissió de imatges, so i dades Punt a punt/multipunt Diferents tipus de videoconferència

Tipus de VC Segons la direccionalitat de la comunicació A V Unidireccional V 1video – 2 audio V 2 video – 2 audio

Possibilitats tècniques Permet establir comunicació visual entre els participants. Participació/intervenció dels alumnes des de qualsevol lloc. Utilització de diferents mitjans tecnològics Permet connexió amb recursos externs.

Plataformes de formació …sistemes dissenyats específicament per a l’àmbit educatiu i que possibiliten el disseny, distribució, gestió i interacció de cursos accessibles a través de les xarxes.

Característiques tècniques de les plataformes de formació - Accés remot Utilitza un navegador Multiplataforma Estructura servidor/client Accés restringit Interfaç gràfica Utilitzen pàgines HTML Accés a recursos Actualització de la informació Presentació de la informació Estructura de la informació hipertextual Diferents nivells d’usuaris

Característiques educatives de les plataformes de formació Seguiment del progrés de l’estudiant Comunicació interpersonal Treball colaboratiu Gestió i administració dels alumnes Creació d’exercicis d’avaluació i autoavaluació Accés a la informació i continguts d’aprenentatge Interacció

Web 2.0 Definició des de 3 perspectives: Visió tecnològica-instrumental Passam d’una web estàtica a una web dinàmica Visió filosòfica Filosofia de la comunicació No és una eina que durà a la tecnificació de l’escola. El control sobre els continguts el té l’usuari Dona importància a les persones. Visió social Construcció del coneixement de forma colectiva Ús de les xarxes socials

Evolució

Eines

Característiques

Educació 2.0 Quin serà doncs el paper del docent? Com serà la comunicació? Com serà l’aprenentatge? S’hauran d’establir noves metodologies? Quin serà el paper de l’alumne? Suposa canvis?