PRÀCTICA 5: ELS TESTS BAS 1-2 Bateria de socialització

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BAS 1- 2 BATERÍA DE SOCIALIZACIÓN (Para profesores y padres)
Advertisements

BAS – 1, 2 BATERIA DE SOCIALIZACIÓN (PROFESORES Y PADRES)
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
TRASTORNS DE L’ALIMENTACIÓ
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El Pare Claret és un regal per a tots
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
L’Expressió escrita.
SEXE, DIVERSITAT I GENT GRAN
Recordem què vol dir ser adolescent
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
La reproducció dels animals
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
Experimentam amb la ciència
¿Quina és la salut dels nostres adolescents ?
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
La igualtat dona/home a la universitat
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
Projecte d’Itineraris Formatius
"La Bíblia, Font de valors Humans i Socials"
La Gestió de l’Aula a Primària
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Títol en negreta i com a mínim 40 punts
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Els sous de les dones a CATALUNYA
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Perfil dels enquestats
“El perfil de mestre i professor”
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Repàs control 4: estadística i atzar
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Treball i aprenentatge en xarxa
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
L’àtom Està format per:
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Organització i creixement
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
EL CONSUM DE DROGUES ENTRE LA POBLACIÓ HOMOSEXUAL USUÀRIA D’ESPAIS D’OCI NOCTURN DE CATALUNYA.     UNA APROXIMACIÓ QUANTITATIVA.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

PRÀCTICA 5: ELS TESTS BAS 1-2 Bateria de socialització Autors: F.Silva Moreno y Mª C. Martorell Pallás. AA01- Diagnòstic en educació Maria Bassedas Mariola Gallego

QUÈ ÉS EL BAS ? Conjunt d’escales d’estimació (rating scales) per a avaluar la socialització. Per a qui? xiquets i adolescents (6-15 anys). En quin context? ambients escolars i extraescolars. BAS-1: professors/ BAS-2: pares.

Antecedents I Els estudis anteriors es caracteritzen per: Gran diversitat i quasi ausència de sistematització en estudis. Més importància als aspectes negatius. Els avaluadors eren diversos: pares, professors, personal resident, autoa-avaluacions.

Antecedents II Àrees: segons l’interés per la conducta davant: Adults ( lligat a la figura d’autoritat). Rendiment acadèmic. Relació entre iguals. BAS: millora i perfeccionament de les escales ESE (escales de socialització escolar). BAS

BAS 1-2 A qui li pot ser útil? Quina funció té? Professors Pares Psicòlegs escolars Psicòlegs infantils i de família. Quina funció té? Obtindre un perfil de socialització amb 7 escales. Obtindre una apreciació global de la socialització amb una escala.

*Cs: criteri - socialització Escales del BAS 1-2 Facilitadores de la socialització: 1.Li- Lideratge 2.Jv- Jovialitat 3.Ss- Sensibilitat social 4.Ra- Respecte -autocontrol Pertorbadors de la socialització: 5.At- Agressivitat -tossudesa 6.Ar- Apatia - retraïment 7.An- Ansietat - timidesa *Cs: criteri - socialització

ESCALES d’aspectes facilitadors Composat per... Avalua... Lideratge 17 elements Popularitat, iniciativa, confiança en si mateix i esperit de servei. Jovialitat 12 elements Extraversió, relacions socials amb alegria i ànim. Sensibilitat social 14 elements Consideració i preocupació per aquells que tenen problemes. Respecte -autocontrol 18 elements Sentit de responsabilitat i autocrítica. Rol madur en les relacions interpersonals.

ESCALES d’aspectes pertorbadors Composta per… Avalua... Agressivitat – tossudesa 17 elements Resistència a les normes, indisciplina i agressivitat verbal o física. Apatia - retraïment 19 elements Retraïment social, introversió, aïllament, manca d’energia i iniciativa. Ansietat - timidesa 12 elements Ansietat (por, nerviosisme), timidesa (vergonya). Criteri - socialització 15 elements Visió global del grau d’adaptació social.

Alguns comentaris sobre l’estudi

Variables psicosocials BAS 1-2: Residència (rural/urbana). Tipus de centre (públic/privat). Professió del pare (indicador de nivell soci - econòmic). Sexe avaluador. Edat/curs/sexe subjectes. BAS-2: Edat dels pares. Professió mare. Nombre de fills. Posició del subjecte en relació amb els germans.

Mostra

Anàlisis diferencial de l’estudi Sexe: principal criteri diferencial en la construcció de barems. Dones, millor socialització.

Materials del BAS 1-2 Manual. Quadern ( BAS -1 / BAS -2). Full de respostes. Plantilla de correcció. Comú en les 2 versions

Elements del quadern: BAS-1: 118 elements BAS-2: 114 elements Part 1ª: aspectes facilitadors. Part 2ª: aspectes pertorbadors. BAS-2: 114 elements Cs Cs

Normes d’aplicació Instruccions: quadern. Conductes observables. El psicòleg no és necessari a l’aula. No existeix límit de temps. (aproximadament pot durar 20 minuts) Contestacions en el full de respostes.

Normes de correcció 4 plantilles: 1ª escala: Li i At 2ª escala: Jv i Ar 3ª escala: Ss i Cs 4ª escala: Ra i An Cada lletra té un valor: A=0; B=1; C=2; D=3 Cs: es puntua de forma invertida.* P.D = suma dels punts (full de respostes)

Interpretació Conversió de puntuacions directes (PD) en centils. Full de respostes Taules pàg.21-24 manual (diferents BAS -1 i BAS -2) Elaboració del perfil individual Els gràfics ens donem informació per a elaborar un informe i donar recomanacions per a docents i pares.