EDUQUEM AMB L’ESPORT Titulars del programa:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Advertisements

PRÀCTICA ESPORTIVA EN EDAT ESCOLAR A VILANOVA I LA GELTRÚ
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
“MESURES PENALS ALTERNATIVES EN LA COMUNITAT” Pilar Casaus
Programa de Transició Escola Treball
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
L’informe de laboratori
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Programa BIBE: perspectives de futur
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Projecte d’Itineraris Formatius
Jornada Cloenda Esports
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
TROBADA D’ESPORTS d’octubre de 2016.
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Objectiu Educatiu Trienni
Nou model d’esport escolar
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
COMUNICACIÓ AMBIENTAL PROMOCIÓ DE LA SALUT PÚBLICA
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Assessorament de la Formació en Competències
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada Cloenda Esports
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

EDUQUEM AMB L’ESPORT Titulars del programa: Ajuntament de Ciutadella (àrees d’educació i d’esports) Moviment de Renovació Pedagògica Tècnics municipals responsables: Sebastiana Cañellas Alves (Departament Projectes Educatius. Àrea Educació) Gari Cabrisas (Àrea d’esports)

1. PRESENTACIÓ DEL PROGRAMA EDUQUEM AMB L’ESPORT 1. PRESENTACIÓ DEL PROGRAMA TÍTOL E D U Q U E M AMB L’ E S P O R T

EDUQUEM AMB L’ESPORT 2. ANTECEDENTS

Sensibilització Comunitària EDUQUEM AMB L’ESPORT 3. LÍNIES DE TREBALL I ELEMENTS DEL PROGRAMA Sensibilització Comunitària Pòster per instal·lacions Banderoles carrer Fulletons específics per esports Llibret de famílies Xerrades trimestrals Experiència Pilot Aplicació codi ètic Equip de consultors Comissió de seguiment Difusió Presentació AICE Publicació d’articles a premsa i revistes d’educació

4. PROCÉS METODOLÒGIC 1 r A N Y

4. PROCÉS METODOLÒGIC 2 n A N Y

DECÀLEG. Recorda que: Xalam fent esport Fent esport ens trobam millor 3.  L'esport ens fa créixer com a persones 4.  Som diferents, i açò ens enriqueix 5.  Som solidaris 6.  Rallam abans que discutir 7.  Respectam sempre les regles del joc 8.  Feim equip 9.  Ens observam i pensam sobre allò que feim 10. Tenim cura de les coses

1r any d’aplicació del codi ètic 2001-2002 5. RESULTATS 1r any d’aplicació del codi ètic 2001-2002 Durada de l’experiència: Temporada (octubre-maig) No de clubs: 4 No d’equips: 10 (Orient-3, SAMI-1, BOSCOS-DOSA-6) No de jugadors: 130 +- No d’entrenadors : 10 No de registres complets: 7 No de registres esperats: 30 (10 per trimestre)

Dificultats CONCLUSIONS EDUQUEM AMB L’ESPORT Dificultats CONCLUSIONS Per registrar ítems: sistema poc pràctic manca de costum = element nou manca de credibilitat o enteniment del projecte manca de temps manca de formació dels entrenadors poca sensibilització o desinterès, ..... Per incorporar el seguiment a pares (actituds negatives) Per fer el seguiment periòdic amb entrenadors: resistències recel o desconfiança poca implicació de les directives objectius llunyans rivalitat entre clubs tècnics dona? manca d’organització interna dels clubs...

Propostes d’elements nous EDUQUEM AMB L’ESPORT CONCLUSIONS Aspectes positius Detecció dels 1rs canvis: hàbits de salut Propostes de canvi en categories inferiors: introduir educadors/es o persones titulades anul·lar les categories petites eliminar el sistema de competició no publicar els resultats a premsa fer competicions mixtes, mesclant fillets de diferents equips Valoració positiva de les xerrades trimestrals Figura pont a cada club (figura de seguiment i sensibilització) Quadern de l’entrenador Sistema de registre simplificat Propostes d’elements nous

2n any d’aplicació del codi ètic 2002-2003 EDUQUEM AMB L’ESPORT 2n any d’aplicació del codi ètic 2002-2003

7. PROPOSTES (2003-2004) 3 R A N Y

FESTIVAL ESPORTIU, per a què? Per sensibilitzar i conscienciar sobre la filosofia del programa: “Una altra forma de viure l’esport i practicar esport” S’ha de tenir: Oportunitat d’experimentar,facilitant situacions esportives des d’aquesta intencionalitat educativa.

XERRADA: sensibilització per a famílies

XERRADA (exemple d’activitat realitzada) Objectiu: Conscienciar una part molt important en l’àmbit esportiu: La família Quin paper hi juga? Reflexions sobre les conductes actuals en la pràctica esportiva a Ciutadella: Família/ Escoles/ Entrenadors/Tècnics

Activitats 2008 FESTIVAL ESPORTIU: Objectiu Transmetre els valors i normes (recollits al decàleg), emprant la pràctica esportiva, donant la oportunitat a tots aquells infants d’entre 5 a 12 anys, a practicar qualsevol dels esports que hi eren presents. Amb la col·laboració i participació de les entitats esportives del municipi que es senten part del programa i que tenen la intenció de canviar el concepte de l’esport al que les conductes humanes es refereix.

Esport: eines per a la resolució de conflictes i SEMINARI DE FORMACIÓ (2008) Esport: eines per a la resolució de conflictes i educació en valors Objectiu: Transmetre a tots els professionals de l’educació i en concret relacionats amb l’esport, la importància de la transmissió de valors en la pràctica esportiva per a la vida quotidiana, al mateix temps que facilitar eines per a la resolució de conflictes. Dinàmica de grups

REEDICIÓ (2008) LLIBRET ASSESSORAMENT A LES FAMÍLIES

RESUM GENERAL D’ACTIVITATS 2001-2012: 2001-2002 -Presentació del decàleg a clubs, entitats esportives i centres educatius -Difusió del decàleg (premsa, revistes, banderoles, pòster...) -Inici experiència pilot -3 Xerrades: “Salut a l’export”, “L’Esport en edat escolar” i “Compta fins a 3” 2002-2003 -Elaboració de nous instruments de feina: quadern de l’entrenador, 2ª edició fulletons -Edició Llibret famílies -3 Xerrades: “Salut cos-ment”, “La violència a l’esport” i “El paper de les famílies a l’esport”

2003-2004 -Conveni amb l’Orient -Aplicació codi ètic en tots els clubs de futbol (benjamins) -1 Xerrada: “Com educar als infants a través de l’esport” 2004-2005 -Incorporació del bàsquet i el volei en el projecte -Conveni amb volei i bàsquet -1rs Jornades de formació en l’esport -1 Xerrada: “Assessorament i relació amb les famílies” 2005-2006 -Enquestes a les APIMAs sobre les extraescolars esportives -1 Xerrada: “Per un esport no sexista, tots i totes juguem”

2007-2008 -Gran gincana d’Eduquem amb l’esport 2008-2009 (Subvenció Ministeri d’Esports) -1r Festival esportiu Eduquem amb l’esport -Seminari formatiu: Esport, eines per a la resolució de conflictes -Xerrada: “La família quin paper hi jugam” -Seguiment codi ètic bàsquet i volei -Reedició llibre de famílies 2009-2010 -Presentació del programa als cursos de monitors esportius i de lleure -Presentació del programa a un curs de formació Ajuntament Artà 2010-2011 -Modificació del codi del decàleg i de la presentació del llibret famílies

2011-2012 -2n Festival esportiu Eduquem amb l’esport -1rs Jornades esportives d’activitats aquàtiques en el medi natural 2012-2013 -3r Festival esportiu Eduquem amb l’esport

PRESSUPOST HISTÒRIC (2001-2013) 2001-2002: 2002-2003: 320.000 ptes (mínim) 2003-2004: 2004-2005: 2005-2006: 1000 2006-2007: 2007-2008:1000 +4732 (subvenció) 2008-2009: 2488 2009-2010: 1500 2010-2011: 1500 2011-2012: 0 2012-2013: 0

VALORACIÓ GENERAL DEL DESENVOLUPAMENT DEL PROGRAMA: 2001-2012 L’equip tècnic responsable del programa, des de les àrees d’educació i d’esports després d’exposar la bateria d’objectius i activitats desenvolupades al llarg d’aquest període fem una valoració en funció de tres apartats: 1) Objectius assolits: -Coneixement del programa a tot el municipi (clubs, entitats esportives, famílies, centres educatius i població en general...) -Implicació dels clubs en l’aplicació del codi ètic, especialment futbol, volei i bàsquet. -Apropament a la filosofia del programa per parts dels clubs que estan vinculats amb les escoles esportives municipals a través dels convenis vigents -Reconeixement del programa, a nivell exterior, com a bona pràctica d’educació en valors i de treball transversal

2) Objectius pendents d’assolir actualment: -Actualització de dades quantitatives i qualitatives per tal d’avaluar l’incidència de l’aplicació del programa als clubs amb els quals hem treballat (futbol, bàsquet i volei) -Arribar a difondre el programa i remarcar la importància de la seva implementació a altres modalitats esportives (esports de raqueta, hípica, aquàtiques...) -Seguir treballant per mantenir la filosofia del programa dins el nostre municipi a nivell esportiu, reactivant els instruments de feina creats -Contactar per tal d’establir lligams de feina amb el programa insular 3) Proposta d’accions immediates per valorar la viabilitats de les següents propostes tècniques: -Definir objectius prioritaris i dotació per part de l’equip de govern -Crear una comissió política-tècnica per planificar les possibles accions futures: *A nivell d’entitats esportives i clubs: planificar noves actuacions amb directius, entrenadors, famílies i fillets *A nivell de municipi: incidència a centres escolars i activitats formatives *A nivell insular: articulació amb el programa del CIM en l’esport en edat escolar