L’AULA DE MÚSICA AMB SUPORT TIC ALS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL, PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA JUNY DE 2007.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sistemes microinformàtics i xarxes
Advertisements

Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Xarxa Productes de la terra
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
1 u n i t a t Sistemes informàtics. Treball en xarxa.
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Recerca “LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE”
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Antecedents (el context) Centre IATIC
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
Jornada de portes obertes
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
La consciència fonològica a P-3
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Experiència amb el Google Sites
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La consciència fonològica a P-4
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
TEMA 2 XARXES LOCALS David Bermúdez 4tC Vanesa Elvira 4tB
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Treball i aprenentatge en xarxa
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
CRAI: definició i estructura
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
Catàleg de llocs de treball del CPNL
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Propostes de millora en el GIR
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
COORDINACIÓ D’ACTIVITATS EUROPEES
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
1. Introducció i conceptes generals.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
CAMPUS VIRTUAL + QUE UN PAS CAP AL NÚVOL.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

L’AULA DE MÚSICA AMB SUPORT TIC ALS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL, PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA JUNY DE 2007

Què és l'aula de música? És un entorn de treball pensat per facilitar l'ensenyament i l'aprenentatge de la música des d'una perspectiva constructivista que vol aprofitar els nous recursos tecnològics per potenciar aquesta metodologia.

Per què l'aula de música? Per reforçar el procés d'ensenyament i aprenentatge amb els procediments propis del segle XXI Per integrar la idea de construcció dels propis aprenentatges des de l'àrea de música Per ensenyar i aprendre música PRODUINT-NE PERCEBENT-NE REFLEXIONANT-HI

Quina proposta hi ha darrere l'aula de música? Vincular les TIC a la música per Experimentar amb el so Desenvolupar criteris artístics Cooperar en l'execució musical Facilitar l'escriptura musical amb la utilització d'editors de partitures o seqüenciadors Desenvolupar la intuïció i la creativitat musical Aprendre a través de la descoberta Afavorir els processos d'aprenentatges globals en la mesura que generen interrelacions entre diverses àrees de treball

Quina proposta hi ha darrere l'aula de música? Passar d'estudiar música a experimentar amb la música Propiciar una organització d'aula que permeti la interacció del grup, el treball cooperatiu i el treball autònom individual Realitzar treball experimental i vivencial que permeti desenvolupar processos d'ensenyament i aprenentatge significatius des de l'Educació Infantil, Primària i Secundària

El valor afegit de les Tecnologies de l'Aprenentatge i del Coneixement? Tenir flexibilitat en l'organització de les activitats i el disseny previ de materials Integrar els mètodes i eines de treball propis de l'activitat musical actual al treball d'aula. Oferir la possibilitat de plantejar noves preguntes i fomentar la creativitat Enriquir la manera d'escoltar, obtenir i manipular dades, sons i imatges amb procediments i estratègies actuals Afavorir l'intercanvi d'experiències Augmentar l'índex de motivació vers l'àrea musical.

Treballar amb les tecnologies a l’aula de música Integrar els mètodes i eines de treball pròpies de l’activitat musical actual al treball de l’aula. Utilitzar les TIC per a millorar les activitats habituals de música, tant dins com fora de l’aula. Ampliar i facilitar les possibilitats de treball. Afavorir la difusió dels treballs realitzats. Facilitar l’intercanvi d’experiències. Contribuir a la millora de la motivació.

Novetats a l’aula de música Recursos TIC: 6 ordinadors multimèdia 5 teclats muts 1 equip de so 1 projector de video i VGA 1 pantalla de projecció 1 impressora color 1 armari de comunicacions 1 commmutador (switch) 1 commutador d‘àudio i vídeo

6 ordinadors estació multimèdia Compaq DC7600CMT Dual Core 800 amb 1 Gb de RAM Disc dur SATA de160 GB Disquetera 3,5“ Targeta gràfica: Raedon 256 Targeta de xarxa: Intel 82573 L 10/100 Targeta de so: Sound Blaster Fatality X-FI Ports 4 USB protocol 2.01 port paral·lel, 2 PS/2 6 ports USB Monitor: HP L1706 TFT de 17 polzades

5 teclats musicals muts compatibles amb PC amb connexió USB

Impressora d'injecció de tinta Model del dispositiu: DeskJet 6940 Resolució d'impressió 1200 x 1200 ppp Connexió per USB i per Ethernet (RJ45) Velocitat impressió: 24 ppm en negre i 6 ppm en color Capacitat (en fulls) de la safata d'entrada: 150 Velocitat màxima d'impressió en color (ppm): 24 Velocitat màxima d'impressió en blanc i negre (ppm): 6

Concentrador de xarxa Commutador D-link 24 boques - 1 uplink

Projector de vídeo i VGA Potència lumínica en ANSI lúmens 2000 Resolució en punts per polzada 1024x768

Pantalla enrotllable

Commutador vídeo i àudio

Armari de comunicacions tipus Rack

Subsistema de so Potència dels altaveus: 72 W Número d'altaveus: 6 Subwofer (generador de greus): 1

Estructura física de la xarxa Switch Impressora

Estructura del disc dels ordinadors 40Gb 90 Gb 30 Gb 111111 1

Usuaris i usuàries Usuaris/àries definits/ides: 07coord Administradors super prof Usuaris (no en té) argo CONTRASENYA GRUP USUARI/ÀRIA No feu cap modificació ni esborreu els usuaris administrador i pie: són usuaris reservats per a actuacions d’emergència sobre els equips.

Programari (I)

Programari (II)

Music Time / Van Basco/ Win Karaoke Creator Descàrrega de fitxers font musical

Cal omplir el formulari de validació de la instal·lació GEPSE Cal omplir el formulari de validació de la instal·lació

Formulari validació instal·lació

Inforein (fase instal·lació ) 93 4193630 Garantia: 44 mesos T-SYSTEMS Comunicació d'avaries http://www.xtec.cat/gepse Comunicació d'incidències i consultes al SAU: http://www.xtec.cat/sau sau.educacio@gencat.net Servei d'Atenció a l'Usuari (SAU): 902 532 100 Centre de Telecomunicacions Línies i encaminadors (routers) de la xarxa educativa (SAU): 900 701 444

Altres actuacions que acompanyen l'aula Activitats de formació específica: presentació inicial (fi de juny 2007) Material didàctic específic en línia accessible des de: http://www.xtec.cat/artistics/musica.html formació d’acompanyament (curs semipresencial a través d'un entorn moodle per facilitar l' intercanvi d’experiències i la constitució d'un grup de treball pel curs 2007-2008) Activitats generals de formació en TIC i música o d'interès relacionat Les TIC i l'educació musical Internet i la música a secundària Recursos TIC a l'aula de música Ús i dinamització de Moodle

Subdirecció General de Formació Permanent i Recursos Pedagògics de la Direcció General d'Innovació Subdirecció General d’Ensenyaments Artístics Coordinació territorial Àrea TIC Juny de 2007