L’AULA DE MÚSICA AMB SUPORT TIC ALS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL, PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA JUNY DE 2007
Què és l'aula de música? És un entorn de treball pensat per facilitar l'ensenyament i l'aprenentatge de la música des d'una perspectiva constructivista que vol aprofitar els nous recursos tecnològics per potenciar aquesta metodologia.
Per què l'aula de música? Per reforçar el procés d'ensenyament i aprenentatge amb els procediments propis del segle XXI Per integrar la idea de construcció dels propis aprenentatges des de l'àrea de música Per ensenyar i aprendre música PRODUINT-NE PERCEBENT-NE REFLEXIONANT-HI
Quina proposta hi ha darrere l'aula de música? Vincular les TIC a la música per Experimentar amb el so Desenvolupar criteris artístics Cooperar en l'execució musical Facilitar l'escriptura musical amb la utilització d'editors de partitures o seqüenciadors Desenvolupar la intuïció i la creativitat musical Aprendre a través de la descoberta Afavorir els processos d'aprenentatges globals en la mesura que generen interrelacions entre diverses àrees de treball
Quina proposta hi ha darrere l'aula de música? Passar d'estudiar música a experimentar amb la música Propiciar una organització d'aula que permeti la interacció del grup, el treball cooperatiu i el treball autònom individual Realitzar treball experimental i vivencial que permeti desenvolupar processos d'ensenyament i aprenentatge significatius des de l'Educació Infantil, Primària i Secundària
El valor afegit de les Tecnologies de l'Aprenentatge i del Coneixement? Tenir flexibilitat en l'organització de les activitats i el disseny previ de materials Integrar els mètodes i eines de treball propis de l'activitat musical actual al treball d'aula. Oferir la possibilitat de plantejar noves preguntes i fomentar la creativitat Enriquir la manera d'escoltar, obtenir i manipular dades, sons i imatges amb procediments i estratègies actuals Afavorir l'intercanvi d'experiències Augmentar l'índex de motivació vers l'àrea musical.
Treballar amb les tecnologies a l’aula de música Integrar els mètodes i eines de treball pròpies de l’activitat musical actual al treball de l’aula. Utilitzar les TIC per a millorar les activitats habituals de música, tant dins com fora de l’aula. Ampliar i facilitar les possibilitats de treball. Afavorir la difusió dels treballs realitzats. Facilitar l’intercanvi d’experiències. Contribuir a la millora de la motivació.
Novetats a l’aula de música Recursos TIC: 6 ordinadors multimèdia 5 teclats muts 1 equip de so 1 projector de video i VGA 1 pantalla de projecció 1 impressora color 1 armari de comunicacions 1 commmutador (switch) 1 commutador d‘àudio i vídeo
6 ordinadors estació multimèdia Compaq DC7600CMT Dual Core 800 amb 1 Gb de RAM Disc dur SATA de160 GB Disquetera 3,5“ Targeta gràfica: Raedon 256 Targeta de xarxa: Intel 82573 L 10/100 Targeta de so: Sound Blaster Fatality X-FI Ports 4 USB protocol 2.01 port paral·lel, 2 PS/2 6 ports USB Monitor: HP L1706 TFT de 17 polzades
5 teclats musicals muts compatibles amb PC amb connexió USB
Impressora d'injecció de tinta Model del dispositiu: DeskJet 6940 Resolució d'impressió 1200 x 1200 ppp Connexió per USB i per Ethernet (RJ45) Velocitat impressió: 24 ppm en negre i 6 ppm en color Capacitat (en fulls) de la safata d'entrada: 150 Velocitat màxima d'impressió en color (ppm): 24 Velocitat màxima d'impressió en blanc i negre (ppm): 6
Concentrador de xarxa Commutador D-link 24 boques - 1 uplink
Projector de vídeo i VGA Potència lumínica en ANSI lúmens 2000 Resolució en punts per polzada 1024x768
Pantalla enrotllable
Commutador vídeo i àudio
Armari de comunicacions tipus Rack
Subsistema de so Potència dels altaveus: 72 W Número d'altaveus: 6 Subwofer (generador de greus): 1
Estructura física de la xarxa Switch Impressora
Estructura del disc dels ordinadors 40Gb 90 Gb 30 Gb 111111 1
Usuaris i usuàries Usuaris/àries definits/ides: 07coord Administradors super prof Usuaris (no en té) argo CONTRASENYA GRUP USUARI/ÀRIA No feu cap modificació ni esborreu els usuaris administrador i pie: són usuaris reservats per a actuacions d’emergència sobre els equips.
Programari (I)
Programari (II)
Music Time / Van Basco/ Win Karaoke Creator Descàrrega de fitxers font musical
Cal omplir el formulari de validació de la instal·lació GEPSE Cal omplir el formulari de validació de la instal·lació
Formulari validació instal·lació
Inforein (fase instal·lació ) 93 4193630 Garantia: 44 mesos T-SYSTEMS Comunicació d'avaries http://www.xtec.cat/gepse Comunicació d'incidències i consultes al SAU: http://www.xtec.cat/sau sau.educacio@gencat.net Servei d'Atenció a l'Usuari (SAU): 902 532 100 Centre de Telecomunicacions Línies i encaminadors (routers) de la xarxa educativa (SAU): 900 701 444
Altres actuacions que acompanyen l'aula Activitats de formació específica: presentació inicial (fi de juny 2007) Material didàctic específic en línia accessible des de: http://www.xtec.cat/artistics/musica.html formació d’acompanyament (curs semipresencial a través d'un entorn moodle per facilitar l' intercanvi d’experiències i la constitució d'un grup de treball pel curs 2007-2008) Activitats generals de formació en TIC i música o d'interès relacionat Les TIC i l'educació musical Internet i la música a secundària Recursos TIC a l'aula de música Ús i dinamització de Moodle
Subdirecció General de Formació Permanent i Recursos Pedagògics de la Direcció General d'Innovació Subdirecció General d’Ensenyaments Artístics Coordinació territorial Àrea TIC Juny de 2007