Tècniques per a l’animació d’ambients

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L’acompanyament personal. “Veniu i ho veureu” (Jn 1,39)
Advertisements

Tècniques de presentació
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
T8. EL COMPORTAMENT INDIVIDUAL I SOCIAL (elements de la Psicologia Social) ELS GRUPS.
1 u n i t a t L’educador infantil.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
PEDAGOGIA DE LA COOPERACIÓ EN EDUCACIÓ FÍSICA
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
MAPES CONCEPTUALS.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
TÈCNIQUES ESPORTIVES Berta Ballarà Espuga Eva Campos Valverde
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Viatge a l’interior de la matèria.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
El viatge de Primària a Secundària
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
creació i desenvolupament de
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
SALUT MENTAL.
L'ANIMADOR QUÈ ÉS UN ANIMADOR?.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
TUTOR HABILITATS HABILITATS DE LIDERATGE D’OBSERVACIÓ HABILITATS
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
SALUT MENTAL.
“El perfil de mestre i professor”
les competències bàsiques
Treball i aprenentatge en xarxa
SALUT MENTAL.
IV JORNADES DOCTORIALS
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
Les Franqueses, setembre 2007
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
Convivència i Mediació Escolar
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Tallers 2n. Trimestre
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

Tècniques per a l’animació d’ambients Fonaments de l’educació sociocomunitària Araque , Zaira; Donoso, Miriam; Hinojosa, Loli; López, Laura; López, Neus; Mateo, Alba; Monzó, Maria; Sas, Michelle; Serrano, Lavinia

1.Definició de la tipologia de les tècniques estudiades Tècniques grupals: Instruments, mitjans o procediments Aplicables al treball en grup Asseguren l’eficàcia, la productivitat i la gratificació grupal Ajuden a comunicar-se i organitzar millor les relacions Tècniques d’animació d’ambients: S’utilitzen amb la finalitat de: Desenvolupar la participació al màxim Crear un ambient distès, de fraternitat i de confiança

2. HISTÒRIA Origen i desenvolupament de les dinàmiques de grup: 1946: treball experimental de Kurt Lewin Naturalesa interdisciplinària, interuniversitària i interprofessional L’experiència del grup des de dimensions terapèutiques Importància de les tècniques didàctiques com a factor decisiu d’un aprenentatge significatiu Dinàmiques de grup com a reforç de processos de canvi Orígens de l’animació sociocultural a Espanya: Exponent històric d’Animació Sociocultural: Missions Pedagògiques

3. Relació de tècniques Exemple Tècniques per animar la iniciació i presentació dels grups “Em dic..., es diu...” Tècniques per generar coneixement i confiança grupal “Sortir del cercle” Tècniques per animar la comunicació “Massatge grupal” Tècniques de motivació, distensió i creació de clima “Girafes i elefants” Tècniques per animar la creativitat “Terra, mar i aire” Tècniques de prospecció, innovació i assessorament “Graduació de la utopia”

4. característiques A mig camí entre les tècniques de grup i els jocs Dimensió lúdica Orientació al lleure L’abús pot afectar a la serietat Objectius: Promoure la participació Crear un ambient de fraternitat i confiança Relaxar tensions Promoure la lliure expressió

5. Condicions d’aplicació En funció de: Objectius Grup Membres Ambient físic i temporal Animador (Relativitzar, planificar, flexibilitzar, reduir comunicació, sabers)

6. Situacions d’aplicació Molt diverses segons: Característiques del grup Finalitat Funcions: Incrementar coneixement dels membres Relaxació i diversió Trencar el gel 1es etapes del grup Inici jornada Entrar en dinamisme de les següents activitats Activitats intenses: Abans o després Participació de membres Esdeveniments especials

7. FIGURA DEL DINAMITZADOR Ajudar a que la gent es conegui Trencar els subgrups que, sense voler, es formen Treure tensions al grup creant una atmosfera agradable Desenvolupar la capacitat lúdica

8. Punts forts i febles PUNTS FORTS PUNTS FEBLES 1. Permeten trencar amb les tensions i el convencionalisme 1. L’abús pot afectar a la serietat de les activitats 2. Permeten crear vincles afectius 2. Potser no tothom presta atenció i per tant els resultats poden ser diferents 3. Permeten desenvolupar la capacitat creativa 3. A vegades costa que hi hagi una bona implicació 4. Provoca un clima més favorable 4. Potser a la persona no li agrada conversar amb altres i per tant es pot quedar inhibit 5. Permeten poder duu a terme un intercanvi d’informació

8. Fonts d’informació Bibliografia: BASCONES, L.M. (1992). Juegos para la animación de ambientes. Editorial Central C. Salesiana. Madrid, España. FRANCIA, A.; MATA, J. (1992). Dinámica y técnicas de grupos. Editorial Central C. Salesiana. Madrid, España. ALIANZA Internacional contra el VIH/SIDA (2002): 100 Formas de Animar Grupos: Juegos para usar en talleres, reuniones y la comunidad. GÓMEZ, M.J. (2007): Manual de técnicas y dinámicas. Sistema de Información Científica y Tecnológica en Línea para la Investigación y la Formación de Recursos Humanos del Estado de Tabasco

8. Fonts d’informació Web grafia: Web consultada en línia el dia 5 de novembre del 2011: http://animacionsociocultural.wordpress.com/2007/01/11/tecnic as-de-animacion-y-calientamiento-grupal/ Web consultada en línia el dia 5 de novembre del 2011: http://www.gestiopolis.com/recursos/documentos/fulldocs/rrhh/ TecDinGrUCH.pdf Web consultada en línia el dia 5 de novembre del 2011: http://www.fomix.ujat.mx/Manual%20de%20Tecnicas%20y%2 0Dinamicas.pdf Web consultada en línia el dia 5 de novembre del 2011: http://www.freelibros.com/2010/04/100-formas-de-animar- grupos-juegos-para-usar-en-talleres-reuniones-y-la- comunidad.html Web consultada en línia el dia 5 de novembre del 2011: http://www.ulpgc.es/hege/almacen/download/38/38207/tema_5_ tecnicas_de_grupo_y_reunion_de_trabajo_200506.pdf