Com millorar el poder d’ atracció de les ciutats.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La promoció i publicitat dels establiments comercials.
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
5ª JORNADA PER A LES ASSOCIACIONS I GREMIS DE COMERCIANTS
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
Targeta Client Sistema de fidelització de Caldes Centre Comercial
ANÀLISI ECONÒMICA-FINANCERA DEL SECTOR VITIVINÍCOLA Oriol Amat i Jordi Perramon Universitat Pompeu Fabra.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Xarxa Productes de la terra
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
La targeta de pagament.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
Polítiques d’Ordenació Comercial
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
L’Eliana Solidària.
Presentació El sector de la distribució comercial ha vist com durant els últims anys han anat apareixent diferents tipus de formats pel que fa a la venda.
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Audiència Tramitació Projecte Llei de Comerç, Serveis i Fires (tram
Anàlisi econòmica i financera
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Taller “Ajuntaments i seguiment de l’activitat comercial”
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
La internacionalització de la distribució com a estratègia d’ especialització i modernització del comerç.
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
EL TROBADOR de La Segarra, presenta.
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
Margin Management Concept
Un instrument per aconseguir clients.
Aparcaments de rotació a Sabadell
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
El sector terciari. Concepte de sector terciari
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
L’excel·lència en l’atenció al client turista
Ciència, tècnica i societat
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
XIII a Setmana de la solidaritat
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
Serveis de Consultoria
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
EL SISTEMA ECONÒMIC.

MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
La vulneració dels drets socials
ACCÉS A L’HABITATGE A BARCELONA
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Jornada Cloenda Esports
Transcripción de la presentación:

Com millorar el poder d’ atracció de les ciutats. L’ organització d’ esdeveniments que generen activitat comercial i turística

Programa de la jornada 09:00 Lliurament de la documentació 09:15 Presentació de la jornada Marià Galí, President de la Cambra de Comerç de Terrassa. Rafael Casulleras, Director de zona de Caixa Terrassa Pere Navarro. Alcalde de Terrassa. 09:30 Pot viure el comerç sense el turisme? Josep Maria Galí, Soci director de AXIS i Professor d’ ESADE. 11:15 Pausa – cafè 11:40 La gran festa i la temporada de les calçotades, com a esdeveniment d’ atracció de gent. Rafel Castells. París. Secretari General de la Cambra de Comerç de Valls. 12:25 La Festa del Renaixement. Reviure l’esplendor d’una ciutat del segle XVI al segle XXI. Avaluació d’11 anys, llums i ombres. Joan Caballol. President de l’ Associació de Comerç del Centre de Tortosa. Oriol Segarra. Historiador Cristina Gelabert. Ajuntament de Tortosa 13:10 Exemples d’ esdeveniments organitzats per altres municipis de Catalunya. Debat i preguntes a tots els ponents. 13:40 Cloenda Sr. Jordi Torredemer i Taló, President de la Comissió de Comerç, Serveis i Turisme. Jaume Font, Subdirector General de Programació Turística Generalitat. 14:00 Finalització de la jornada

Conclusions de la jornada Pot viure el comerç sense el turisme? Aspectes a tenir en compte a l’ hora de gestionar un establiment comercial: 1- Valor de les vendes mínimes a assolir per obtenir benefici zero. (Punt d’ equilibri). 2- Import mitjà de cada venda. 3- Coneixent aquets valors, es pot calcular el nombre mínim de clients que han de comprar diàriament en una botiga. Es a dir, es converteix la facturació mínima a assolir en actes de compra i aquests en flux de persones. 4- Ubicació del local comercial: És importat que un local estigui ubicat en un lloc on hi hagi trànsit de persones. Si hi ha trànsit, algú pot entrar a la botiga. Si no hi ha trànsit, és molt més difícil que entri gent.

Conclusions de la jornada Pot viure el comerç sense el turisme? 5- És important conèixer el trànsit de persones que passen per davant d’ un establiment comercial, per saber el nombre potencial de persones que pot entrar a comprar. 6- Actualment els costos d’ estructura d’ un comerç fa que sigui necessari que augmentin els actes de compra ja que, a més a més, l’ import mitjà de cada acte de compra tendeix a la baixa. 7- Tipus de clients d’ una botiga: Clients fidels. Clients passavolants. 8- El gerent d’ un establiment comercial ha de saber la composició de la seva cartera de clients i així, poder definir les accions de promoció de l’ establiment. Gent que passa per anar a treballar o be a comprar a altres botigues. Tràfic induït per algun motor comercial, per fires, pel turisme, etc.

Conclusions de la jornada Pot viure el comerç sense el turisme? 9- Per als clients fidels, les accions de promoció més adients són les polítiques de fidelització, tot i que les accions de fidelització acostumen a ser cares i complexes de gestionar. 10- Per als clients passavolants, les accions de promoció més adients són les ofertes successives. 11- Zones turístiques: En aquestes zones, sovint la demanda se centra en una determinada època de l’ any. La resta de temps no es ven per que no hi ha demanda i tampoc es troba personal per a gestionar el negoci.

Conclusions de la jornada Pot viure el comerç sense el turisme? Qui resisteix? - Els que s’ agrupen territorialment i sectorialment (Adhesió a una associació de comerciants local i a una central de compres.) - Els que s’ especialitzen. - Els que es conformen amb economies de baixa rendibilitat. - Els que es conformen amb ubicacions de menys tràfic de persones i formats més petits d’ establiments comercials. - Els que tenen la sort d’ estar ubicats al costat d’ un motor comercial. - Els que surten a vendre a fora de l’ establiment. (Venda per internet, correu, catàleg, etc).

Conclusions de la jornada Pot viure el comerç sense el turisme? Com evolucionarà el futur? - La tendència dels marges és a la baixa. - L’ import del tiquet mitjà tendeix a la baixa, donat l’ elevat endeutament familiar actual. - Per tant, és necessari que augmenti la rotació, es a dir, el nombre de clients que entren i compren en una botiga. - Per tant, es necessari captar més clients passavolants, ja que els clients fidels ja ens coneixen i vindran a comprar segons les seves necessitats. El client passavolant és més impulsiu. - S’ han de buscar noves vies de comercialització dels productes fora de l’ establiment comercial, o be anar a captar els clients amb polítiques d’ atracció de clients.

Conclusions de la jornada Pot viure el comerç sense el turisme? - En moltes ciutats el turisme comporta entre el 30% i el 50% de les vendes totals dels sector de venda al detall. - És necessari el disseny i aplicació de polítiques de promoció turística de les ciutats, junt amb una adequada gestió de l’ urbanisme comercial.

Conclusions de la jornada Factors d’ èxit en la organització d’ esdeveniments que puguin generar atracció de persones: - L’ atracció de persones comporta l’ augment de l’ activitat comercial i econòmica en general de la zona. - La organització d’ esdeveniments pot fer augmentar l’ activitat d’ altres empreses, de forma indirecta (Per exemple, la festa de la Calçotada fa que augmenti la demanda de gots i plats de plàstic, tovallons de paper, vi, cava i begudes.). - L’ esdeveniment organitzat pot ser “inventat” però és aconsellable que tingui un cert arrelament amb la ciutat. - És important la participació de totes les entitats de la ciutat, tant públiques com privades.

Conclusions de la jornada Factors d’ èxit en la organització d’ esdeveniments que puguin generar atracció de persones: - Els resultats que s’ obtinguin poden ser a llarg termini, ja que és necessari un temps de consolidació de l’ esdeveniment. - Aprofitar les fires turístiques per donar a conèixer l’ esdeveniment. - L’ existència d’ un comitè organitzador de l’ esdeveniment en el que participin totes les entitats de la ciutat facilita la gestió, la organització i fomenta la participació de tothom. - La creació de productes relacionats amb l’ esdeveniment facilita la difusió i genera ingressos per la seva venda.