La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS

Presentaciones similares


Presentación del tema: "EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS"— Transcripción de la presentación:

1 EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
ENQUESTA ESADE- eDREAMS, 2005 EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS Autors: Dr. Josep-Francesc Valls, director del Simposi Internacional de Turisme d’ESADE Dra. Mar Vila, directora del Centre de Direcció Turística d’ESADE

2 2.777 persones de 15 a 65 anys van visitar alguna de les 15 webs en
MOSTRA 2.777 persones de 15 a 65 anys van visitar alguna de les 15 webs en les quals es va publicar l’enquesta (primera quinzena d’abril) 56 %, dones; 44 %, homes Mitjana d’edat, 37 anys Nombre de respostes, 930 (33,48 %) Error: 3,28 % © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

3 Motiu principal del viatge
Visita a un lloc Reunir-me amb amics o familiars Descans Treball Cultura Assistir a un con- grés o acte Altres Esport Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

4 Motivacions que porten a viatjar a una destinació determinada
Molt alt Alt Mitjà Baix Molt baix Que hi hagi ofertes barates a internet Haver-hi anat sempre Que li ho recomanin amics, familiars Que estigui de moda Buscar alguna cosa nova Que tingui una marca que sigui valorada turísticament Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

5 Visitar un lloc Preu Calidad de Lloc Competitividad Alguna cosa nova
atractiu vida internacional Funciones del Motiu destino del viatge turístico Desarrollo Descans / contrast Relació económico Satisfacciones superior © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

6 Visitar un lloc Preu Calidad de Lloc Competitividad Alguna cosa nova
atractiu vida internacional Funciones del Cultura + destino turístico Desarrollo Descans / contrast Relació económico Satisfacciones superior © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

7 Visitar un lloc Preu Calidad de Lloc Competitividad Alguna cosa nova
atractiu vida internacional Funciones del Naturalesa + destino turístico Desarrollo Descans / contrast Relació económico Satisfacciones superior © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

8 Visitar un lloc Preu Calidad de Lloc Competitividad Alguna cosa nova
atractiu vida internacional Funciones del Esport + destino turístico Desarrollo Descans / contrast Relació económico Satisfacciones superior © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

9 Visitar un lloc Preu Calidad de Lloc Competitividad Alguna cosa nova
atractiu vida internacional Funciones del Negoci + destino turístico Desarrollo Descans / contrast Relació económico Satisfacciones superior © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

10 Nombre de viatges realitzats
Cap Un Dos-tres Quatre-sis Set-vuit Més de vuit Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

11 Pressupost dedicat al turisme respecte a l’any anterior
Més alt Igual Més baix Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

12 Comparació dels preus turístics entre els dels tres últims anys, el de l’últim any i el del futur
Cafeteries i bars Restauració Compres A l’alça Igual Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

13 Comparació dels preus turístics entre els dels tres últims anys, el de l’últim any i el del futur
Allotjament Transport en general Taxis A l’alça Igual Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

14 Comparació dels preus turístics entre els dels tres últims anys, el de l’últim any i el del futur
Avió Lloguer de cotxes Espectacles i museus A l’alça Igual Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

15 Evolució de la qualitat dels productes
turístics Ha augmentat S’ha mantingut Ha baixat Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

16 Disposició a pagar més No vull pagar més del que pago
Si els productes turístics fossin millors Si els productes turístics fossin exclusius Si els productes fossin d’una marca prestigiosa Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

17 Factors de qualitat relacionats amb el preu
Molt important Bastant important Ni poc ni molt important Poc important Gens important Que sigui barat Que sigui car o el més car Que li hagin donat un servei de qualitat Que li hagin donat un servei de qualitat adequat al que ha pagat Que li hagin donat una cosa peculiar, irrepetible Que li ho hagin ofert amb amabilitat Que el lloc sigui de molta anomenada Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

18 Sistemes de cerca de la informació
Molt preferit Bastant preferit Ni poc ni molt preferit Poc preferit Gens preferit A través d’Internet A través dels mitjans d’informació, guies i llibres de viatges A través d’agències de viatges internacionals A través d’amics i familiars Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

19 Canals de compra Font: ESADE - eDREAMS
Molt preferit Bastant preferit Ni poc ni molt preferit Poc preferit Gens preferit Directament a les webs de les companyies de transports dels serveis qie compro En webs d’agències en línia A les agències de viatges tradicionals Prefereixo comprar per telèfon M’agrada reservar a través de les centrals de reserva Busco fins que trobo el preu més barat Prefereixo comprar-lo directament a l’establiment turístic Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

20 Importància del preu segons el canal
Molt preferit Bastant preferit Ni poc ni molt preferit Poc preferit Gens preferit A les webs de les línies aèries, hotels, etc. En webs d’agències de viatges en línia A les webs de les línies aèries de baix cost A les agències de viatges tradicionals Per telèfon A través de les centrals de reserva Directament a l’establiment turístic Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

21 Sempre us resulta possible trobar el preu més barat?
No En la majoria dels casos Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

22 CONCLUSIONS El genèric “visitar un lloc” s’està convertint en el concepte de viatge més comú; demana que sigui atractiu, innovador, de descans/contrast, i que permeti el factor relacional. Els espanyols mantenen un nombre semblant de dies de vacança a l’any, però augmenten el dels viatges anuals fins a quatre. No baixa el pressupost que els espanyols dediquen al turisme; més del 80 % de la mostra va gastar el mateix o més que l’any anterior. 4. Els turistes consideren que s’han disparat els preus de la majoria de serveis turístics, en concret, als restaurants, a les cafeteries i als bars, en les compres; amb vista al futur, tenen una imatge del sector inflacionista. © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

23 CONCLUSIONS 5. La qualitat és valorada i els turistes estan disposats a pagar-la. Però paguen els preus que volen pagar, és a dir, saben què val cada cosa i no estan disposats a malgastar un euro més. 6. Internet, el boca-orella, els mitjans de comunicació i les guies són les fonts principals d’informació; les agències mantenen la capacitat d’intermediació 7. Des del punt de vista de la forma de comprar el que està relacionat amb el viatge, les webs de les companyies i les que estan en línia es configuren com les més preferides amb vista al futur, seguides de qualsevol canal que permeti trobar el preu més barat. © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005


Descargar ppt "EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS"

Presentaciones similares


Anuncios Google