Oportunitats de l’ECONOMIA del coneixement Carles Martin Badell

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Advertisements

Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?
L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
Ciència, tècnica i societat
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
I transforma un llibre en un nou lector
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
La Càmera C A R L I È.
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Creació d’un mapa personalitzat
En aquest tema veurem els apartats següents:
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
Una història de la tecnologia
Treballem l’estadística
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Projecte d’estalvi energètic
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Ruben Balada Tripiana Informática
Objectiu Educatiu Trienni
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
Com preparar una unitat per a l’avaluació
SCIENCE OF SYNTHESIS.
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
EL NOU REGLAMENT EUROPEU DE PROTECCIÓ DE DADES
PTT VilaBicis Solidàries
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Introducció Al posicionament Web.
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
L’ ESPÒNSOR QUÍ QUÉ COM.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
Organització i creixement
BIBLIOTECA - MEDIATECA

1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Sant Feliu de Llobregat
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

Oportunitats de l’ECONOMIA del coneixement Carles Martin Badell

Un apunt històric. L’economia industrial: La societat industrial va automatitzar processos manuals i artesans. Tots els productes que ja es feien van fer-se de forma automàtica Però també es van crear tota una sèrie de “industries” o productes nous com els cotxes, bombetes, neveres, trens o carreteres i es van aprofitar matèries primeres Ferro o petroli per far acer o plàstics.

On som ara?. L’economia del coneixement: La societat de la informació ha automatitzat els processos derivats de la informació. Però també ha creat noves empreses com son les empreses del coneixement, de telecomunicacions, de informàtica o ha creat empreses que tracten matèries primeres de la informació com son les dades o imatges o cinema (Entès com dades). S’han creat empreses de valor intangible...

Què ha fet internet? Posar al nostra abast un gran mercat de gran creixement. Hem passat passat des d’un mercat 585 milions de persones amb capacitat de comprar vendre o canviar al 2002 Dades Nielsen- NetRatings de Octubre 2002 Continent Població Internautes Africa 858 milions 7 milions Àsia 3.550 milions 174 milions Amèrica 853 milions 217 milions Europa 727 milions 167 milions Oceania 31 milions 12 milions Medi Orient 246 milions

Què fa internet per les empreses? Hem passat a un mercat 3.035 milions de persones amb capacitat de comprar vendre o canviar al Juny 2014 Dades Nielsen- NetRatings de juny 2014 Continent Població Internautes Africa 1125 milions 298 milions Àsia 3.996 milions 1.386 milions Amèrica 965 milions 630 milions Europa 825 milions 582 milions Oceania 37 milions 27 milions Medi Orient 231 milions 112 milions

Què fa internet per les empreses? Gràcies a Internet, tenim al nostre abast un mercat segmentat com vulguem nosaltres. Administradors públics Competidors Possibles inversors Familiars Curiosos Acadèmics i Professors Ciutadans ... Clients Proveïdors Col·laboradors Socis Amics Periodistes Banquers

Economia del coneixement: tres trets bàsics Una nova filosofia: La creença que la cooperació i la llibertat d’informació poden afavorir i incentivar la innovació molt més que la competència i els drets de propietat. La desaparició de les barreres burocràtiques. Els usuaris es converteixen en productors de tecnologia i en configuradors de la xarxa. Una altra característica molt particular de les relacions amb Internet és que la informació és transmesa al món sencer en temps real (la tan temuda globalització). Això provoca que s’escurci el temps des de l’aparició d’un producte fins a l’aprenentatge, l’aplicació, la còpia i la millora d’aquest.

Un nou món d’oportunitats. Uns èxits… Un exemple clar és la telefonia mòbil. A l’any 1989 eren telèfon “Mobibles” un fracàs inicial A l’any 1993 s’amagava el telèfon Moviline si podies per les dimensions...  Ara és un esclat total de la telefonia mòbil. En definitiva s’ha buscat un nou model de negoci: Mòbils més petits, Tarifes diferents, subvencions de telèfons, fins i tot el prepagament. Google   Amazon E-Dreams

I també fracassos… Un article d’un llibre d’abril del 1998 d’Alfons Cornella, la majoria de webs ja no existeixen: Rebre voluntàriament publicitat 50 centaus/missatge i respondre unes preguntes. Viatjar gratuïtament per Internet veient publicitat Second Life Operadors WiFi Myspace ...

Quina és la tipologia d’empreses? Gestió de bases de dades (Evidentment en tots els sectors)  Ara Big Data Gestió del coneixement (També en tots els sectors) Software i aplicacions noves Infraestructures de les dades de la informació Protecció de dades Encriptació BI Genoma ….. 

Cicle de frenesi o Internet Fashion victims

Amb més d’una oportunitat!!! No hi ha una sola referència com es creia en un principi  Empreses que venen llibres per internet: AMAZON Empreses de musica: NAPSTER Empreses de cercadors: YAHOO Vendes agrupades Es va creure que aquest mercat era per un sol i no és cert Tothom veu el que fa el veí, copia i millora...  

Exemples de noves oportunitats Exemple de TESCO: http://www.youtube.com/watch?v=fGaVFRzTTP4 Exemple de comerç en 3D: https://www.youtube.com/watch?v=HmYIjI4DxkE

Exemple 1: Business Intelligence El BI ha agilizado toda la estructura de toma de decisiones y planificación de Hertz España. La capacidad de reaccionar respecto a situaciones estacionales de nuestro mercado nos permite visualizar posibles escenarios y conocer las tendencias en las reservas. Francisco Arroyo, IT Manager de Hertz España

Exemple 2: Barcelona. recollida de dades tradicional

Exemple 2: Barcelona. recollida de dades actual

Big Data ens permet una gestió intel·ligent de... Transports Mobilitat en general Equipaments Serveis ….

Exemple 3: Política

Exemple 3: Política Representació (Donar autoritat a qui no hi és present): Delegar en un tercer Per distància i coneixement Les NNTT donem autoritat al ciutadà No ens cal representació? I amb el Big Data ... No ens caldrà votar?

Quins professionals necessita aquesta nova economia? Caldrà professionals amb criteri i per tant amb coneixement Professionals amb coneixements digitals profunds Reciclatge continuat i constant Pluridisciplinaritat: Professionals pluridisciplinars Equips pluridisciplinars Amb capacitat per conèixer, preguntar i interpretar les dades i el coneixement

Carles Martín Badell cmartinb@tecnonews.info Fi Carles Martín Badell cmartinb@tecnonews.info