i el que no es pot avaluar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

Fitxa cas.
PRESSUPOST 2017.
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
Toca fusta FENT DECORATS
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
Polítiques d’Ordenació Comercial
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
Departament de Justícia
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Catàleg de béns homologats i de compra centralitzada
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
La teva contribució 1.
PRESSUPOST 2010.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Evolució dels perfils professionals a logística
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
PLE MUNICIPAL DE 27 DE MARÇ DE 2008
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
SESSIÓ INFORMATIVA OOFF i PRESSUPOST 2015
La gestió per processos
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
6.- CONTRASTOS I DESIGUALTATS EN EL MÓN ACTUAL.
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Serveis de Formació.
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
Global Cook Service.
Xarxa de Custòdia del Territori
Projecte d’Itineraris Formatius
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Resum de resultats Enquesta als participants en els Cercles de comparació intermunicipals Octubre de 2018 Grandària del municipi 503 Fins a habitants.
2016.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Organització i creixement
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Jornades Govern Obert. Diputació de Barcelona
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar DADES – INFORMACIÓ – CONEIXEMENT
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

i el que no es pot avaluar El que no es pot mesurar no es pot avaluar i el que no es pot avaluar no es pot millorar 27 Gener 2015

Finalitat dels Cercles de comparació intermunicipial PROMOURE la millora en la gestió i la provisió dels serveis públics municipals mitjançant la comparació i l’intercanvi d’experiències

Què es promou des de la Diputació de Barcelona?

1. Desenvolupar processos de millora contínua a través de la definició d’indicadors de gestió Mesura Comparació Avaluació QRI SS Els indicadors consensuats dels CCI són un primer pas per aconseguir la millora dels serveis municipals. Revisió periòdica Facilitar la mesura Detecció de desviacions ...

2. Copsar diferents metodologies amb l’afany d’introduir millores continues en el propi projecte, respondre a les dificultats de l’entorn i atendre als interessos i demandes dels participants En l’actualitat es disposa de 6 metodologies de treball en els tallers de millora SS 2005,2006,2007, 2008,2009,2010, 2011,2012 2011,2012 2009,2012 -- 2013, 2014 2015 1. Oportunitat de Millora 2. Bones pràctiques 3. Anàlisi de l’evolució del servei 4. Actuacions d’estalvi econòmic 5. Anàlisi de fortaleses 6. Anàlisi comparativa

3. Augmentar el nombre de serveis públics analitzats Un 50% del pressupost municipal

4. Incentivar la participació dels municipis Més municipis en cada un dels serveis analitzats

consells comarcals, altres agrupacions municipals i La mostra poblacional dels municipis s’ha ampliat La mostra de municipis s’ha ampliat a municipis amb una població menor als 10.000 habitants, consells comarcals, altres agrupacions municipals i 6 municipis de fora la província de Barcelona

2008 Municipis > 10.000 hab. Municipis < 10.000 hab. Agrupacions municipals Municipis < 10.000 hab. Municipis > 10.000 hab.

2014 Lleida Reus Figueres Cambrils Tarragona Amposta Agrupacions municipals Municipis < 10.000 hab. Municipis > 10.000 hab. Lleida Reus Figueres Cambrils Tarragona Amposta

Portal d’indicadors Econòmics i de Serveis Locals (PIELS) 5. Seguir proveint als participants i gestors d’eines que els permetin introduir millores en el servei públic TRANSFORMAR LA INFORMACIÓ EN CONEIXEMENT Proveint d’una eina innovadora per obtenir una informació visualment agradable, entenedora, àgil, rigorosa i eficient Portal d’indicadors Econòmics i de Serveis Locals (PIELS) Serveis Socials

Portal d’indicadors Econòmics i de Serveis Locals (PIELS) AMPLIAR EL NIVELL DE TRANSPARÈNCIA Portal d’indicadors Econòmics i de Serveis Locals (PIELS) ACCÈS OBERT ALS USUARIS: Gerents, responsables i tècnics dels centres gestors de la DB (per al seu CCI). Tècnics i responsables dels serveis municipals que participen en els CCI. Municipis Registrats Accés OK Entrades % accés 55 42 28 19 35% Cercle Usuaris registrats Usuaris accés OK Entrades % accés Serveis Socials 69 46 25 36% Total general 774 577 371 48%

Manual d’usuaris PIELS 6. Recolzament tècnic en la incorporació d’aquestes noves eines Manual d’usuaris PIELS Formació dels nous formats Mantenim format en paper Preliminars ............ ....... ....... ....... ....... ....... .............................pp.1 a 4 Part teòrica i metodològica ...... ....... ....... ....... ....... ............pp.5 a 41 El Cercle de Comparació Intermunicipal. Resultats 2013 Calendari – Participants - Fase de Disseny ............ ...pp.43 a 108 F. de Mesura, F. d’Avaluació i F. de Millora ............ ...pp.109 a 232 (Fase de millora exclosa a l’edició de les SS) .. ..... ..... ..... ..... ...(pp.81 a 99) Informe Global dels Indicadors de SS. Resultats 2013..pp.233 a 242

La gestió dels serveis municipals i la situació de les finances locals. Evolució comparada

La riquesa del país: l’evolució del PIB per càpita 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 Taxa de variació

I en els serveis analitzats als Cercles ? ...

Policia de trànsit (indisciplina viària i regulació de trànsit)

Policia de trànsit (accidents de trànsit) -14% -11% -8% 0% 9% -13%

Quilograms recollits per habitant any: 19,4kg -47% ↓ -47% ↓ -24% ↓ -2%

I què ens diuen les finances locals ? ... Portal d’Indicadors Econòmics i de Serveis Locals

Ingressos corrents i despeses ordinàries Euros/habitant

Despeses de personal i despeses en béns i serveis Euros/habitant

Romanent de Tresoreria Euros/habitant

Deute viu per habitant Euros/habitant

Gràfica de dispersió. Romanent i Estalvi 2004 Euros/habitant

Gràfica de dispersió. Romanent i Estalvi 2005 Euros/habitant

Gràfica de dispersió. Romanent i Estalvi 2006 Euros/habitant

Gràfica de dispersió. Romanent i Estalvi 2007 Euros/habitant

Gràfica de dispersió. Romanent i Estalvi 2008 Euros/habitant

Gràfica de dispersió. Romanent i Estalvi 2009 Euros/habitant

Gràfica de dispersió. Romanent i Estalvi 2010 Euros/habitant

Gràfica de dispersió. Romanent i Estalvi 2011 Euros/habitant

Gràfica de dispersió. Romanent i Estalvi 2012 Euros/habitant

Gràfica de dispersió. Romanent i Estalvi 2013 Euros/habitant http://www.elconfidencial.com/espana/2014-10-21/el-mapa-de-como-los-ayuntamientos-se-han-tomado-en-serio-la-estabilidad-presupuestaria_376250/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

“El mapa de cómo los ayuntamientos se han muy en serio la estabilidad presupuestaria”. El confidencial 21 d’octubre http://www.elconfidencial.com/espana/2014-10-21/el-mapa-de-como-los-ayuntamientos-se-han-tomado-en-serio-la-estabilidad-presupuestaria_376250/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

I en els serveis analitzats als Cercles ? ...

Despesa corrent per habitant

Despesa corrent per habitant

Despesa corrent per habitant

Algunes consideracions Increment de la despesa 2008-2010 2010-2013 1 Polítiques de reacció envers la crisi: Serveis Socials Situació crítica dels usuaris i dels servei Els recursos es frenen o disminueixen Recolzament polític local 18,43% 0,64% Increment de recursos Increment important d’usuaris Recolzament polític local Serveis Locals d’Ocupació 20,59% -17,07% 2 Polítiques amb plans d’inversió plurianual Reducció de la despesa corrent. S’acaba el període de construcció de les EEBB Escoles Bressol 23,68% L’increment de la despesa prové d’un pla d’inversió ja establert amb recursos compromesos -1,06% Biblioteques 9,45% Aposta política per mantenir un servei de qualitat amb un important valor social en temps de crisi 2,26%

Als Serveis socials... ↑ 18,43% ↓ -0,64% 2008-2010 2010-2013 Evolució de la despesa per habitant ↑ 18,43% 2010-2013 Evolució de la despesa per habitant ↓ -0,64% ... els usuaris mantenen la seva presència

Serveis Locals d’Ocupació 2008-2010 Evolució de la despesa per habitant ↑ 20,59% 2010-2013 Evolució de la despesa per habitant ↓ -17,07% Malgrat la reducció de la despesa corrent ... …es manté l’elevat nombre de persones ateses als SLO

Algunes consideracions Increment de la despesa 2008-2010 2010-2013 1 Polítiques de reacció envers la crisi: Serveis Socials Situació crítica dels usuaris i dels servei Els recursos es frenen o disminueixen Recolzament polític local 18,43% 0,64% Increment de recursos Increment important d’usuaris Recolzament polític local Serveis Locals d’Ocupació 20,59% -17,07% 2 Polítiques amb plans d’inversió plurianual Reducció de la despesa corrent. S’acaba el període de construcció de les EEBB Escoles Bressol 23,68% L’increment de la despesa prové d’un pla d’inversió ja establert amb recursos compromesos -1,06% Biblioteques 9,45% Aposta política per mantenir un servei de qualitat amb un important valor social en temps de crisi 2,26%

A les Escoles Bressol ... 2008-2010 2010-2013 ↑ 23,68% ↓ -1,06% Evolució de la despesa per habitant ↑ 23,68% 2010-2013 Evolució de la despesa per habitant ↓ -1,06% ... augmenten el % d’infants de 0 a 3 anys que són alumnes municipals

A les Biblioteques.... 2008-2010 2010-2013 ↑ 9,45% ↑ 2,26% Evolució de la despesa per habitant ↑ 9,45% 2010-2013 Evolució de la despesa per habitant ↑ 2,26% A les Biblioteques.... ...les visites dels usuaris mantenen una tendència positiva

Algunes consideracions 3 Serveis que requereixen molt personal i/o Manteniment de la despesa Serveis gestionats indirectament (concessions) 2008-2010 2010-2013 S’introdueixen mesures d’estalvi econòmic PERÒ: Policia local Esports Residus 4,98% -4,10% -1,35% -0,72% hi ha un manteniment relatiu de la despesa -1,66% -4,15% Enllumenat públic 1,12% Compensació partides Neteja viària 8,15% 6,75%

En els Centres esportius.... 2008-2010 Evolució de la despesa per habitant Esports ↓ -1,66% 2010-2013 Evolució de la despesa per habitant Esports ↓ -1,35% En els Centres esportius.... ...disminueixen els usuaris inscrits o abonats

Algunes consideracions Reducció de la despesa 2008-2013 Forta reducció de la despesa corrent. Implicació dels professionals, usuaris i polítics locals -18,44% Escoles de música Cultura 4 -3,06% Espais escènics Reducció de la despesa pública. 5 Serveis amb poca despesa en el pressupost municipal 2008-2013 Despesa per habitant Mercats Fires locals Mediació Ciutadana OMIC Seguretat alimentària 5,2 € 3,0 € 1,2 € 1,1 € 0,9 € -18,8% -50,0% -29,4% -26,7% -25,0% ( 2009-2013 ) ( 2011-2013 ) ( 2009-2013 ) ( 2010-2013 )

Escoles de música Escoles de música 2008-2010 Evolució de la despesa per habitant Escoles de música ↓ -4,26% 2010-2013 Evolució de la despesa per habitant Escoles de música ↓ -14,81% …augmenta el nombre d’alumnes de les EEMM per cada 1.000 hab. Malgrat la reducció de la despesa corrent per alumne...

Evolució de la despesa per habitant 2008-2013 Evolució de la despesa per habitant ↓ -3,06% En els Espais Escènics ... Malgrat la reducció de la despesa corrent ... …augmenta el nombre d’assistents a la programació general i familiar

Hores de formació per treballador 2008 2013 Percentatge de serveis amb més de 30 hores de formació 25% 0% ↓ Percentatge de serveis amb entre 20 i 30 hores de formació 41% 35% Percentatge de serveis amb entre 10 i 20 hores de formació 17% ↑ Percentatge de serveis amb menys de 10 hores de formació 30%

Quin percentatge d’hores de baixa hi ha en els serveis? Hores de baixa dels professionals Promig d’hores de baixa 4,2%: 2013 3,7%: 2008 El nombre de serveis amb més del 5% d’hores de baixa S’HA TRIPLICAT entre 2008 i 2013

Els Cercles 2006

Els Cercles 2013

Els Cercles 2009

Els Cercles 2013

Els Cercles En els seus inicis

Els Cercles 2013

Els Cercles 2013 Moltes gràcies