Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
Què és un pla Individualitzat ?
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
PROPOSTA D’AVALUACIÓ PER ESPORTS D’INVASIÓ
Antecedents (el context) Centre IATIC
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Competències bàsiques en Educació Física
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La consciència fonològica a P-4
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
SUPERVISIÓ EXPERTA DE LA QUALITAT DEL SERVEI ELÈCTRIC
Els sous de les dones a CATALUNYA
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Cada escola / col·legi / institut ha de fer el seu projecte plurilingüe
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Distribució de les hores del currículum
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
“EL PALIC, un model per a les illes”
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Polítiques Actives d’Ocupació (PAO)
Curs d’Introducció a l’Ultimate
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Formació per als equips directius d’educació secundària
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Les Franqueses, setembre 2007
El currículum a l’educació primària
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
AVALUACIONS Base normativa.
Miquel Navarro i Oriach.
L’avaluació dins el marc de les intel·ligències múltiples
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Transcripción de la presentación:

eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ EN L’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA. Autor: Joel Piñero Mesa , Tutora: Eloisa Lorente Catalan OBJECTIU INSTRUMENT D’AVALUACIÓ ELEGIT: Sistema de registre de successos en el joc: Realitzar una proposta d’avaluació dels esports de col·laboració-oposició basada en el GPAI posant èmfasi en la implicació i cooperació en el joc. L’ensenyament d’aquests esports es fa sota el Teaching Games For Understandig (TGFU) i el tipus d’avaluació segons l’agent avaluador serà la coavaluació. GPAI Avaluació del rendiment i implicació en el joc: Variables del joc: Moviment base. Ajust. Presa de decisions. Execució de l’habilitat. Cobrir (ajuda defensiva). Recolzament (suport). Guardar/marcar. Sistema de registre d’esdeveniments: MARC TEÒRIC Què és el Teaching Games for Understanding? El Teaching Games for Understanding (TGfU) és una metodologia basada en l’ensenyament comprensiu dels jocs tàctics. Posa l’alumnat en una situació de joc on la tàctica, presa de decisions, resolució de problemes i l'habilitat es desenvolupen en el mateix temps. ORIENTACIONS D’APLICACIÓ DE L’INSTRUMENT PER AL PROFESSORAT Avaluació inicial mitjançant criteris d’avaluació inicials (Reial Decret). Necessari establir criteris clars i entenedors per a tot l’alumnat útils per a la coavaluació o avaluació entre iguals. Cal una familiarització i entrenament per a la seva aplicació per part de l’alumnat. Mitchell, Griffin i Oslin (2003) Bunker & Thorpe (1982) PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GPAI LIMITACIONS DE L’INSTRUMENT Currículum de l’Educació Física Reial Decret 1631/2006. Text modificat pel RD 1146/2011 (Annex II.3.) Instrument d’avaluació dels esports de col·laboració-oposició. La limitada carga horària de l’Educació Física al currículum. El gran número d’alumnes per classe i saturació del professor. La diversitat de nivells de joc. Curs escolar: Alumnnat de 3r d’ESO. Competències que tenen relació amb l’instrument adaptat: Social i ciutadana: treball en equip. Interacció amb el món físic: activitat. Matemàtica: càlcul de les mesures. Lingüística: comunicació alumnes. Aprendre a aprendre: Tàctiques. Autonomia i iniciativa personal: emetre judicis al company. Esports: Futbol, Rugby, Hockey, Bàsquet i Handbol. Avaluació de la implicació i cooperació en el joc. Variables del joc: Presa de decisions. Posicionament (atac i defensa). Cooperació defensiva. Atac cooperatiu. CONCLUSIONS Instrument que avalua a l’aumnat tenint en compte el Currículum de l’Educació Física. Dóna oportunitats a tot l’alumnat independentment del seu nivell d’habilitat, ètnia o gènere. L’alumnat aprèn sabent com i què fer en situacions tàctiques reals de joc. Prospectiva: aplicació de l’instrument en un centre escolar. Referències bibliogràfiques: Bunker, D., Thorpe, R. (1982). A model for the teaching of games in the secondary school. Bulletin of Physical Education, 10, 9–16. Griffin, L.L., Mitchell, S., Oslin, J. (2003). Sports Foundation for elementary physical education: A tactical games approach. Champaign, IL: Human Kinetics. Reial decret 1146/2011.Text modificat del RD1631/2006 (Annex II.3.).