WEBQUEST.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LES CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST, MODELS DE RECURS COMPETENCIAL
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
APRENENTATGE MULTINIVELL
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Antecedents (el context) Centre IATIC
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Grups interactius a L’Esquitx
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
IMPACTE FAMILIAR I COMUNITARI DEL BANC DEL TEMPS ESCOLAR
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
TECNOLOGIA.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Les taules de multiplicar
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
Cap a l’FCT en els cicles LOE
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
El Treball de Recerca.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
L’avaluació dins el marc de les intel·ligències múltiples
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

WEBQUEST

BERNIE DODGE Universitat de San Diego (Califòrnia) 1995 HISTÒRIA BERNIE DODGE Universitat de San Diego (Califòrnia) 1995 Tom March Jarbas Novelino Barato

El Gener del 2004 ens vàrem convertir en associació. El 10 de setembre de 2002 vam formar la Comunitat Catalana de WebQuest El Gener del 2004 ens vàrem convertir en associació.

Una WebQuest és una proposta didàctica  de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet.

Té en compte el desenvolupament de les  competències bàsiques,

contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual,

prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte

i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.

Les WebQuest es presenten en format Web i tenen sempre la mateixa estructura

1-Índex o pàgina principal 2-Introducció 3-Tasca 4-Procés/Recursos/Suports 5-Avaluació/Rúbrica 6-Conclusions 7-Crèdits i Referències 8-Guia Didàctica

PÀGINA PRINCIPAL Títol de la WebQuest Imatge adequada i atractiva Àrea o àrees a les quals va destinada Nívell per la que està pensada Nom dels creadors Una adreça e.mail de contacte Data de creació o actualització Y Accés directe a tots els altres apartats

1-Breu 2-Clara 3-Motivadora: Ha de presentar una pregunta, un enigma, un repte, un problema a resoldre...

Concreta el producte final Implica la transformació que caldrà fer. S’han de trobar implícites les habilitats de pensament que es desenvoluparan (comparació, anàlisi, síntesi, avaluació, aplicació...) I també trobarem implícites les competències bàsiques que es treballaran… Detalla el treball cooperatiu…

1-Especifica pas per pas què han de fer els alumnes, quan ho han de fer i com ho han de fer (activitats, agrupaments, rols...) 2-Inclou els recursos pre-seleccionats pel professor en el lloc precís. 3-Proporciona les eines i els suports necessaris

EL TREBALL COOPERATIU Responsabilitat individual Interdependència positiva Desenvolupar habilitats socials Interacció cara a cara

Una WebQuest es construeix al voltant d'una tasca atractiva que provoca processos de pensament superior. Es tracta de fer alguna cosa amb la informació. La tasca ha de consistir en alguna cosa més que en contestar a simples preguntes o reproduir el que hi ha a la pantalla. S'hauria de correspondre amb alguna cosa que en la vida normal fan els adults fora de l'escola. (Segons Bernie Dodge, 2000)

1-De qualitat 2-Actualitzats 3-Adequats al nivell dels alumnes 4-En la llengua o llengües de l’aprenentatge 5-Sense publicitat

Segons el moment del procés... Els suports (scaffolds) Segons el moment del procés... De la recepció de la informació De la transformació De la producció Cronologies, línies del temps, Mapes mentals o conceptuals, Organitzadors gràfics Guies, tutorials, eines ,etc.

AVALUACIÓ QUÈ AVALUEM? El treball en grup (interacció, implicació, ....) El desenvolupament del procés (organització del temps, l'espai, el material ?) El producte final (exposició oral, reportatge multimèdia, presentació en diapositives, dossier....) Avaluació global....

La Rúbrica és l´eina més utilitzada per avaluar les WQ ja que: 1- mesura el treball de manera objectiva 2- per mitjà de diversos criteris. 3- graduats progressivament. ATENCIÓ: els alumnes han de saber de què i com seran avaluats des del començament de la WebQuest

1-Reprenen el tema inicial 2-Reflexionen sobre el procés 3-Reflexionen dels objectius assolits 4-Donen sentit al producte proposant la seva incorporació a la xarxa.(món real) 5-Aporten idees per a continuar ampliant el projecte o per desenvolupar-ne de nous.

1-Podem fer referencia a Bernie Dodge i seu paper de creador posant un enllaç a la seva pàgina i al seu correu electrònic. 2-Agrairem altres assessorament i col·laboracions si les hem tingut 3-Farem referència a tot el material d´on hem tret informació rellevant tant d´internet com d´altres tipus com CD-Roms, Bibliografia…

Indicarem: 1-Els objectius curriculars 2-El maquinari necessari 3-Els programes que s´utilitzen 4-La temporalització prevista 5-L’organització de l’espai 6-Les adaptacions possibles 7-Altres recursos complementaris

http://www.webquestcat.net/ COMUNITAT CATALANA DE WEBQUEST Carme Barba, Sebastià Capella. http://www.webquestcat.net/

Interdependència positiva. L'aprenentatge dels diferents components del grup depèn de les accions que realitzi cadascun dels membres de l'equip. Així cada noi, cada noia, és conscient que el seu aprenentatge depèn de l'aprenentatge dels demés integrants i, a l'hora, que l'aprenentatge de la resta de companys depèn del seu propi aprenentatge. Ramon Grau. Treball cooperatiu. http://www.xtec.es/~rgrau/index.html

Ramon Grau. Treball cooperatiu. http://www.xtec.es/~rgrau/index.html Responsabilitat individual. Ens estem referint al desenvolupament de les feines que cadascun dels integrants del grup haurà d'afrontar personalment, com a encàrrec de l'equip de treball. En el treball cooperatiu cada alumne ha de fer-se responsable d'una part de la tasca que cal realitzar. Aquesta feina que promourà l'aprenentatge individual és indispensable per a l'èxit (aprenentatge) del grup (de la resta de components de l'equip). Ramon Grau. Treball cooperatiu. http://www.xtec.es/~rgrau/index.html

Ramon Grau. Treball cooperatiu. http://www.xtec.es/~rgrau/index.html Interacció cara a cara. Activitats cognitives i de dinàmica interpersonal discussions sobre la planificació d'una recerca d'informació i la forma de dur-la a terme, explicacions en relació a com resoldre un problema, explicacions sobre el significat d'un determinat concepte o coneixement (mirant d'assegurar que els companys i companyes ho entenguin), discussions sobre els conceptes relacionats amb allò en que s'està treballant i que connecten el treball present amb allò que es va aprendre en el passat, comunicació dels resultats i conclusions de la feina personal, argumentacions per defendre les pròpies opinions o creences, o per oposar-se a aquelles amb les que s‘està en desacord. Ramon Grau. Treball cooperatiu. http://www.xtec.es/~rgrau/index.html

Ramon Grau. Treball cooperatiu. http://www.xtec.es/~rgrau/index.html Destreses socials Les habilitats socials són comportaments que permeten a una persona actuar sense ansietat en el marc d'un col·lectiu, expressar còmodament els seus sentiments, arguments i opinions, exercint els drets personals sense negar els drets dels altres ¿Com es pot participar en un debat intern en el grup sense saber escoltar, o començar, mantenir i acabar una conversa, o afrontar la vergonya d'haver de participar i fins i tot d'equivocar-se, o ser capaç d'adonar-se i reconèixer les errades pròpies, o tenir una certa capacitat de negociar per tal d'aconseguir un objectiu? Aquestes habilitats s'han de treballar per tal que es puguin aprendre. Ramon Grau. Treball cooperatiu. http://www.xtec.es/~rgrau/index.html

Interdependència positiva. El docent ha de proposar una tasca clara i un objectiu de grup. Els alumnes han de tenir molt clar que els esforços de cada un beneficien a tot el grup, per tant han d'ajudar-se, compartir, animar-se... perquè tenen un compromís i un interès comú.

Responsabilitat individual Cada membre és responsable de la part del treball que li correspon i alhora espera i depèn de la responsabilitat del altres. Ningú pot aprofitar-se del treball dels altres. Quan s`avalua el rendiment de cada un, els resultats de l’ avaluació son transmesos al grup per a determinar qui necessita més ajuda per realitzar la tasca. El grup ha de reforçar a cada un dels seus membres.

Interacció cara a cara Es important que treballin cara a cara , compartint recursos i donant-se suport, felicitant-se cada un per anar promovent l’aprenentatge dels altres.

Destreses socials A més a més dels continguts els alumnes han d’aprendre habilitats de relació interpersonal o habilitats socials per a: saber exercir la direcció. prendre decisions. crear un clima de confiança. comunicar-se. resoldre conflictes. sentir-se motivats. El professor els haurà d’ensenyar aquestes habilitats amb practiques de treball amb la mateixa seriositat i precisió com els ensenya els continguts escolars.