LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable
OBJECTIU: Parlar sobre alguns aspectes no resolts a lhora dacceptar la responsabilitat deducar
PER COMENÇAR: Hi ha tres tipus deducació cap als fills: similar totalment diferent Entremig
La primera dificultad con que parecen haber topado los padres es el hecho de que educar a los hijos lleva aparejado ejercer una autoridad sobre ellos Amb total llibertat es senten sols, desorientats i sense recursos Com pot desenvolupar-se i decidir una persona la qual no ha tingut mai exemple per enfrontar-se a la vida? Abandonament
Esa dramática posibilidad de equivocarse que tanto pánico ha creado en muchos padres convendría observar que no es tan dramático como se ha hecho ver Ningú és perfecte Dels errors saprèn
Es necesaria una autoridad Establir una disciplina, donar informació i formació moral per orientar les conductes i els seus pensaments Transmetre valors per construir la seva personalitat Establir uns límits per fer possible la convivència amb els altres
La pretención de igualdad en las relaciones entre padres e hijos pequeños ha llevado a los primeros a expresar con orgullo que su hogar es una democracia Els nens agafen el poder perquè els pares no el tenen Quin és el final ? Per supervivència es fan dominants o bé molta paciència
EN RESUM: La paternidad es responsable cuando no se deja al hijo vagar en soledad sin apoyo ni puntos de referencia sino que se les ofrecen conocimientos, valores y efectos con los que puede ser construida su personalidad És a dir, no es bon pare aquell que no fa res, aquell que no renya, aquell que és el seu amic., sinó que és bon pare aquell que agafa la responsabilitat deducar-lo i no ho traspassa a lEscola