Mobilitat sostenible Per començar a pensar-hi dades, informació, idees...

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
2/12/10 El forat a la capa d’ozó.
Advertisements

Gina Garcia Ivonne Quesada 2n batx. B.  És la variació global del clima a diverses escales i sobre tots els paràmetres.  Aquests canvis són degusts.
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
María Carmona Iván Zamora Sergio Gerra. S’anomena tren a una sèrie de vagons agafats units, generalment van sobre carrils especialitzats al cap dels anys.
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
El pes de la responsabilitat. Guillermo Mordillo és un dibuixant argentí que utilitza molt sovint el món de l’esport en les seves creacions gràfiques.Aquí.
LA VEU I EL CANT. QUALITATS DE LA VEU La veu expressa, comunica i ens identifica. Quan parlem la nostra veu te una altura indeterminada (no sabem quina.
LA CONTAMINACIÓ La contaminació, és la introducció d'un contaminant dins d'un ambient natural que causa inestabilitat, desordre, dany, o malestar.
RESUM.
LA CASTANYERA.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
El coratge: la valentia i la por El coratge: la valentia i la por Valentia Valentia "El hombre que no teme a nada no ama nada." d'un amic d'un amic.
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
L´energia.
FONTS D’ENERGIA APROFITABLES
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
El canvi climàtic i la humanitat al segle XXI
Sóc el rei del món! ..
Conseqüències del model de mobilitat actual
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
BIOLOGIA I GEOLOGIA 3r eso
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
Jose Angel Leon Toni Marquez
LA PETJADA ECOLOGICA DE SANT BOI DE LLOBREGAT
Tema 6: L’ENERGIA.
LA PLUJA ÀCIDA.
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
La Segona fase de la industralització
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Història del Món Contemporani 1r de Batxillerat
El canvi climàtic CURS
Aportacions de les enquestes de camp
POBLES I CIUTATS Ciències Socials.
Tema 4. La Terra i la Lluna Introducció
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Quina calor!.
Yolanda Gallego Iciar Tobarias Siham Sabri
Contaminació per co2. efecte hivernacle.
FEM LA BOLA PETITA!.
La Bíblia, Font de Valors Humans i socials
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
Energia i velocitat de les reaccions químiques
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
SEGUINT EL CAMÍ Residència Creu Nova.
Què hi ha a l'Univers?.
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
La vida és un do de Déu i un servei als altres
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
Autores: - Raquel Domènech - Sara Torres
LA VIDA DE LES PERSONES.

BIODIVERSITAT A L’HORT
Dia Mundial dels Defectes Congènits 3 de Març de 2017
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
1.2.2 Fonts d’energia renovables Energia eòlica El Sol, en escalfar la Terra, origina el vent, la força ha aprofitat l'home des de l'antiguitat.
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
Motos i Bicicletes elèctriques
La Farinera Què vol dir un edifici MODERNISTA? Fem una línia de temps!
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
Pluja àcida.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transcripción de la presentación:

Mobilitat sostenible Per començar a pensar-hi dades, informació, idees...

El transport, la revolució del segle XX Del carro al coet en una generació: En una generació moltes persones veuen per primera vegada el ferrocarril i els primers automòbils, i de vells poden veure, a través de les primeres televisions l’arribada de l’home a la lluna La terra se’ns fa petita: La facilitat per arribar a tot arreu fa que gairebé no quedi cap indret desconegut o remot, on no es pugui arribar en poques hores des de qualsevol indret del nostre planeta

El Problema de moure’s  Crema recursos Tots els sistemes de transport de persones o mercaderies requereixen una elevada despesa energètica que prové majoritariament dels hidrocarburs. L’elevadíssim consum de combustibles fòssils té els anys comptats (35 anys) -D’on sorgiran la gamma de plàstics no reemplaçables per altres materials? -No és possible amb les terres de conreu cobrir les demandes actuals a partir de productes renovables (oli, alcohols vegetals...).

El problema de moure’s  Energia i contaminació Contaminació: derivada de la combustió del petroli i derivats, en forma de gasos nocius que s’alliberen a l’atmosfera. La contaminació produïda pel transport és molt elevada, i es produeix en gran mesura en indrets on viu més població. El transport és la 1ª (primera) font de consum d’energia a Catalunya El transport és el responsable principal de les emissions de CO2 a la Unió Europea: efecte d’escalfament global o Canvi Climàtic

El problema de moure’s  La circulació lenta als nuclis urbans consumeix molta energia i per tant contamina molt.  La contaminació derivada dels gasos dels tubs d’escapament dels vehicles és un problema seriós del qual no som gaire conscients (no es veu, no fa pudor...)  El tràfic, per fer un símil, actúa com ho feia la gent fa més d’un segle: llençant l’aigua bruta per les finestres al carrer.  Resultat: elevades concentracions als carrers de diòxid de carboni, monòxid de carboni, hidrocarburs, benzè, òxids de nitrògen i sofre, plom, partícules, fenosl... Perjudicials per la salut humana.

El problema de moure’s  El soroll Problema molest associat al trànsit de vehicles. És de difícil solució perquè el soroll evoluciona seguint una escala logarítmica: Trànsit --  disminució del 50% Soroll ---  disminució del 5% La OMS recomana: menys de 65 dB / h de dia menys de 55 dB / h de nit Difícil d’assolir ja que un únic vehicle ja emet soroll per valor de 60 dB.

El problema de moure’s  La congestió És una font important de problemes ambientals (soroll, contaminació), i socials: percepció d’inseguretat, incomoditat, pèrdues de temps en els desplaçaments, i és també una caus rellevant per la qual molta gent decideix marxar de la gran ciutat.  Sinistralitat Accidents de trànsit: són la primera causa de mort entre infants i adolescents de Catalunya.

Moure’s a la ciutat  Mobilitat i ciutat: dos conceptes incompatibles. Estadísticament al gent considera entre els primers motius d’insatisfacció de viure a la ciutat el trànsit, la contaminació i el soroll. Per una ciutat més habitable Els moviments a peu, en bicicleta i en transport públic són els únics que poden fer possible l’equilibri ambiental que l’ús massiu del vehicle privat ha trencat.

Potenciant el transport ecològic  Els avantatges del transport públic Mou un volum proporcionalment molt superior de persones en relació amb l’espai viari ocupat, i minimitza per tant els problemes de congestió, soroll i contaminació. Utilitzem les cames Anar a peu o en bicicleta són els sistemes de transport més ecològics, i que ocupen menys espai públic. Per distàncies curtes o mitjanes té importants avantatges sobre els altres sistemes de transport: -rebaixa a zero la despesa de combustibles fòssils -és més econòmic -augmenta la salut física de les persones

Dades  És dona que el 75% dels desplaçaments privats impliquen distàncies ínfimes i problemes energètics i ambientals màxims. Per ser una mica optimistes també hem de dir que:  En el conjunt mundial la bicicleta és el primer mitjà de transport individual, amb més de 900 milions d’unitats, força per sobre del número de cotxes (aprox. 500 M.).  A ciutats mitjanes d’alguns dels països més desenvolupats del món; Japó, Alemanya i Holanda: la bicicleta cobreix entre el 40 i el 60% dels desplaçaments interns.  De Barcelona podem dir que s’ha sumat al Programa: ciutat sense cotxes per optimitzar l’ús dels vehicles privats i reduir-ne al màxim els desplaçaments superflus.

Viure millor, moure’s menys  El temps val diners Dediquem cada dia temps a desplaçar-nos. L’excés de moviment és propi de les societats riques (pel.lícules americanes). Si ens movem molt, a més de perjudicar el nostre medi, estem perdent temps. I nosaltres, què? Podem fer moltes petites accions per rebaixar l’ús superflu d’energia?... des de la nostra actitud personal, utilitzant i demanant facilitats per poder utilitza mitjans de transport ecològic,

Imatges per pensar

Com ho podem treballar a l’Agenda 21 Escolar ?  Idees i propostes  Motivació  Diagnosis- què ens passa  Passem a l’acció? El camí escolar, pedibus...  Avaluem, com anem?